Keitä täällä on ?

rockin ystävä

Rupesi kiinnostamaan, että minkä ikäisiä Doors-faneja tällä palstalla liikkuu.
Itse olen 23-vuotias, ja innostuin Doorsista parisen vuotta sitten saatuani isältäni yhtyeen tuplakokoelman. Aikaisemmin en ollut tiennyt Doorsista juuri mitään, mutta kun pikkuhiljaa aloin tuota kokoelmaa käydä läpi, meni jalat aika nopeasti alta :)

Sävellykset ovat loistavia, ja Morrisonin ääni kuulostaa todella hyvältä näinä uikuttavien miessolistien aikoina.

Olen viime aikoina alkanut muutenkin kiiinostua 6o-luvun loppupuolen musiikista ja ilmapiiristä. Huumehörhöilyä en kyllä lainkaan ihaile, mutta
se kaikki poliittinen aktiivisuus jollain tavalla kiehtoo.

18

2275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urkur pete

      että nuori ihminen on ruvennut kuuntelemaan kunnon musiikkia. Valitettavasti tuota Doorsia ja muita sen ajan bändejä ei juuri kuule miltään radiokanavalta enää nykyään

    • Jimbous

      Itse olen 32-vuotias fani ja fanitus alkoi joskus 13 vuotta sitten about. Loistavaa musaa, eikä siihen kyllästy koskaan. :)

    • special friend....

      40v.

      • nöyrä

        Siis 40v. vasta lokakuussa. Ikä ja muisti...D:


    • greenaway

      15v, löysin Doorsin vähän yli vuos sitten kesällä, kun kuunneltiin isoveljen kanssa isän vanhoja lp-levyjä. "Kuunnellaanko tätä Doorsia?" kysy veikka. "Kuunnellaan vaan, eikö se oo aika raskasta?" Ihastuin Waiting for The Suniin heti, menin koneelle ja luin wikipediasta The Doorsista. Luokittelivat siellä psykedeeliseksi rockiksi. Olin kuullut tuon termin joskus Pink Floydin yhteydessä ja siitäkö jos jostain innostuin. Aattelin, että jos kaks tosi hyvää bändiä kuuluu tähän genreen, niin pakko kokeilla noita kaikkia muitakin. Niin että vähän yli vuoden oon Doorsia nyt kuunnellut ja luinpa tuossa alkukesästä Morrisonin elämäkerrankin, aika rankkaa tekstiä kyllä. Ja muutenkin on tullut sivistettyä itseä ihan kohtalaisesti noilla reilusti ihteä vanhemmilla bändeillä. Tuntuu joskus vähän siltä, että oon syntynyt väärään aikaan.

      • UnhappyGirl

        Mäkin oon 15v. ^^'

        Ekan kerran kuulin doorssia 6vuotiaana. Ihastuin heti. :D


    • AROSUSI-09

      Ovet on soitettu jo puhki ja niitä ei jaksa enää kuunnella,mutta bändistä välillä jutututtaa.70-luvun lopulla tais olla se viimeinen isompi The Doors-buumi..?

      • Grinders of the storm

        silloin -90-luvun alkupuolella. Silloin Doorsia tuli joka tuutista. Billy Idolkin, joka näyttäytyy leffassa, levytti L.A. womanin.


      • AROSUSI-09
        Grinders of the storm kirjoitti:

        silloin -90-luvun alkupuolella. Silloin Doorsia tuli joka tuutista. Billy Idolkin, joka näyttäytyy leffassa, levytti L.A. womanin.

        70-luvun innostus alkoi sen Coppolan tiedät kyllä minkä sotaleffan mukana.Silloin ei onneksi ollut paikallisradioita,jotka olisivat soittaneet sitä 24/7,mutta esimerkiksi ruotsinkielinen radio soitti kokonaisuudessaan joitakin Doorsien levyjä joita nauhoitin C-60 kaseteille ja hypnotisoiduin Morrisonista:) Muistan joo kun kävin exän kanssa katsomassa The Doors leffan Forumissa 90-luvun alussa.Nehän oli sitä varten restauroineet Jimbon haudankin joka sitä ennen oli ollut hiukka heikossa kunnossa johtuen matkamuistojen keräilijöistä.


    • drive

      Täällä 30v nainen, joka löysi Doorssin 15 vuotta sitten juuri tuon viimeisen buumin aikana ;)

    • Nimetön

      Doors-faneja. Olen 46 v. ja kuunnellut Jimboa jo 32 vuotta, eikä se vielä taida riittää. Toki muitakin hyviä bändejä oli jo tuolloin, mutta kyllä tämä menee kirkkaasti kärkeen.

    • kiinnostuin

      16 vuotiaana.nyt olen 25 mutta vieläkin doors kuulostaa hyvältä :) juu 60 luvun loppupuolen musa on parasta kuten, the doors,the who,crosby stills&nash,jefferson airplane,hot tuna,stones,cream,johnny winter,grateful dead(jotku levyt),bob dylan(jotku levyt),velvet underground jne... se vaan on ikävää että tämäntyylistä musaa ei juuri enää tehdä,tai ainakaan se ei tule suuren yleison tietoisuuteen. parhaat biisit on tehty 60-80luvuilla.nykyään kuuntelen myös paljon bluesia.

    • strange days

      mä aloin diggaamaan doorsista 4 vuotta sitten ja kiinnostus senkun kasvaa ! mulla on kaikki 6 studiolevyä ja "im concert" sekä oon lukenu riders on the stormin ! by the way: paras biisi on ehdottomasti "shamans blues" !

    • pandora.

      14, musiikinkuunteluni rajoittuu aika paljolti doorsiin ja modest mussorgskyn teokseen night on a bare mountain. doorsin löysin viime kesänä, enkä usko että tulen elämäni aikana törmäämään mihinkään upeampaan.

    • BaronKorf

      No 51-vuotias mummeli tässä - ja Doors-fani aina vain. Tosin teininä 70-luvulla en vielä ollut löytänyt Doorsia, mutta kiinnostuin siitä 80-luvulla Jimbo-hullun poikaystävän myötä, ja se olikin menoa sitten. No tuo nuoruuden tulinen romanssi on ollut historiaa jo yli 20 vuotta, mutta The Doorsin musiikki ja Jimin maaginen ääni ei kai menetä mystistä kiehtovuuttaan ikinä milloinkaan.

    • hanabanana

      doorsista kiinnostuin sinä hetkenä kun kuulin the ghost songin 15-vuotis synttäreitteni päätteeksi joskus yöllä ja muistaakseni vielä jostain youtubesta. sitä ennen luulin doorsin olevan joku ihan tavanomanen tylsä rock bändi.

      indians scattered,
      on dawn's highway bleeding
      ghosts crowd the young child’s,
      fragile eggshell mind

      ja sittenhän mä innostuin :p

    • aapo63

      Joo 45-vuotta takana ja Doorsia olen kuunnellut 70-luvun lopulta lähtien.

    • Anonyymi

      OON 38 JA KESÄLLÄ 39. ITE DIGGAAN DOORSSEJA. CREAMIA. EMMYLOU HARRISTA JNE

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe