vaihdoin Corolan

Skodaan

Vaihdoin 3 vuotta vanhan bensa Corolla farkun Skoda fabia fan farkku 1,4 diisseliin. Hinta ja varustelu oli Skodassa lyömätön. Vaikutta tukevalta ja kohtalaisen hiljaiselta vähä ruokaiselta autolta.

22

4455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taidan minäkin

      kauanko joutuu odottamaan.käykö moottori tasaisesti,koska on vain kolme sylinteriä.koeajettavia autoja ei ole missään.

    • allikkoon

      kun Tojotasta Skodaan vaihdoit. No jokainen taaplaa tyylillään.

    • väliä?

      3-vuotias farkku-Corollahan on selvästi arvokkaampi kuin uusi autosi. Paljonko sait välirahaa?

      • romahdus

        Kolmisen vuotta vanhasta farkkucorollasta pyydetään nettiautossa 13500 euroa, joten kyllä välirahaa taatusti on tarvinnut väliin latoa (tuollaisen Fabian ovh. 19990). Jos uuteen keskiverto-Ocuun tojosta vaihtaisi, niin melkein pari kolmivuotiasta corollaa pitää laittaa päikseen vaihdossa ...


      • Corollalla

        Autotalli.comista löytyy -03 farkkurollaa 15.7-25.8 hintaan. Keskihinta 18k€. Eli tuskinpa kannattaisi vaihtaa päittäin jos nyt joku oikeasti lähtisi laatuautoa vaihtamaan tuollaiseen pikkukinneriin.


      • laatuauto?
        Corollalla kirjoitti:

        Autotalli.comista löytyy -03 farkkurollaa 15.7-25.8 hintaan. Keskihinta 18k€. Eli tuskinpa kannattaisi vaihtaa päittäin jos nyt joku oikeasti lähtisi laatuautoa vaihtamaan tuollaiseen pikkukinneriin.

        salli minun nauraa. Pikkukinneri se on myös.

        Jos vaihtaa kolmivuotiaan farkkuCorollan uuteen Fabiaan pitää antaa välirahaa 5-7 ke.

        On aivan eri juttu mitä löytyy Autotalli.comista ja mikä auton käypä arvo on. Tuossa hintaluokassa saat pudottaa 5 ke pois. Tojota-liike hyvittää selvästi parhaiten Corollan kinnereistä.

        En aja Skodalla enkä Tojolla mutta kyllä molempia jonkun verran ajaneena Skodasta löytyy se kaikki jämäkkyys mikä Corollasta puuttuu.


      • Power of dreams
        laatuauto? kirjoitti:

        salli minun nauraa. Pikkukinneri se on myös.

        Jos vaihtaa kolmivuotiaan farkkuCorollan uuteen Fabiaan pitää antaa välirahaa 5-7 ke.

        On aivan eri juttu mitä löytyy Autotalli.comista ja mikä auton käypä arvo on. Tuossa hintaluokassa saat pudottaa 5 ke pois. Tojota-liike hyvittää selvästi parhaiten Corollan kinnereistä.

        En aja Skodalla enkä Tojolla mutta kyllä molempia jonkun verran ajaneena Skodasta löytyy se kaikki jämäkkyys mikä Corollasta puuttuu.

        Tilanne on aika fifty-fifty. Skodan löysä kori aiheuttaa vesivuotoja, nitinöitä ja natinoita. Toyotan kori veltostuu, kun 100000km lähenee. Se menettää vähätkin ajo-ominaisuudet. Ostaisin Toyotan luotettavuuden takia. Skodalla on luotettavuusongelmia ja inhottavia pikkuvikoja.


      • laatuauto!
        laatuauto? kirjoitti:

        salli minun nauraa. Pikkukinneri se on myös.

        Jos vaihtaa kolmivuotiaan farkkuCorollan uuteen Fabiaan pitää antaa välirahaa 5-7 ke.

        On aivan eri juttu mitä löytyy Autotalli.comista ja mikä auton käypä arvo on. Tuossa hintaluokassa saat pudottaa 5 ke pois. Tojota-liike hyvittää selvästi parhaiten Corollan kinnereistä.

        En aja Skodalla enkä Tojolla mutta kyllä molempia jonkun verran ajaneena Skodasta löytyy se kaikki jämäkkyys mikä Corollasta puuttuu.

        Fabiankin laatu on tietenkin parantunut mutta eihän sitä voi kuitenkaan verrata Corollaan joka on auto maailman huipulta. Corolla on hiljainen ja jämäkkä, ja laatuvaikutelma on aivan eri luokkaa kuin Fabiassa.
        Ja Fabia on yhtä pykälää pienempi kooltaan.


      • ihmelaatuauto
        laatuauto! kirjoitti:

        Fabiankin laatu on tietenkin parantunut mutta eihän sitä voi kuitenkaan verrata Corollaan joka on auto maailman huipulta. Corolla on hiljainen ja jämäkkä, ja laatuvaikutelma on aivan eri luokkaa kuin Fabiassa.
        Ja Fabia on yhtä pykälää pienempi kooltaan.

        HÄ???? Vitsinä kai heiti corolla-juttus.....


      • paremmin laatunsa
        laatuauto? kirjoitti:

        salli minun nauraa. Pikkukinneri se on myös.

        Jos vaihtaa kolmivuotiaan farkkuCorollan uuteen Fabiaan pitää antaa välirahaa 5-7 ke.

        On aivan eri juttu mitä löytyy Autotalli.comista ja mikä auton käypä arvo on. Tuossa hintaluokassa saat pudottaa 5 ke pois. Tojota-liike hyvittää selvästi parhaiten Corollan kinnereistä.

        En aja Skodalla enkä Tojolla mutta kyllä molempia jonkun verran ajaneena Skodasta löytyy se kaikki jämäkkyys mikä Corollasta puuttuu.

        puolesta kuin kananpää? Missä näet liikenteessä ehjiä 20 vuotta vanhoja kananpäitä?

        Ai niin, eihän niitä olekaan...


      • 20 vuotta vanhoja
        paremmin laatunsa kirjoitti:

        puolesta kuin kananpää? Missä näet liikenteessä ehjiä 20 vuotta vanhoja kananpäitä?

        Ai niin, eihän niitä olekaan...

        Tojoja?

        Mutta katopas vaikka tätä
        http://members.surfeu.fi/skodakerho/


      • jutut!
        laatuauto! kirjoitti:

        Fabiankin laatu on tietenkin parantunut mutta eihän sitä voi kuitenkaan verrata Corollaan joka on auto maailman huipulta. Corolla on hiljainen ja jämäkkä, ja laatuvaikutelma on aivan eri luokkaa kuin Fabiassa.
        Ja Fabia on yhtä pykälää pienempi kooltaan.

        "Corollaan joka on auto maailman huipulta" ja "Corolla on hiljainen ja jämäkkä" missään noista ei ole totuutta tipan vertaa. Corolla on pieni rimpula auto joka on erityisesti talvella hirveä ajaa.


      • oli, oletko jotenkin
        20 vuotta vanhoja kirjoitti:

        Tojoja?

        Mutta katopas vaikka tätä
        http://members.surfeu.fi/skodakerho/

        yksinkertainen kun toit julki pari harrasteautoa, joita on pidetty kerhotoiminnalla liikenteessä?

        Nykypäivän skoda on enemmän volkkari kuin skoda, tuskin alkuperäiskoneisia skodia kolmirivisine kannenpultteineen tiellä näkee ilman että olis vaihdettu kolmea kannentiivistettä.

        Ainoa hyvä skoda jonka olen tavannut on 80-luvun coupe malli, jossa oli fiatin twincam-moottori.


      • oli, oletko jotenkin kirjoitti:

        yksinkertainen kun toit julki pari harrasteautoa, joita on pidetty kerhotoiminnalla liikenteessä?

        Nykypäivän skoda on enemmän volkkari kuin skoda, tuskin alkuperäiskoneisia skodia kolmirivisine kannenpultteineen tiellä näkee ilman että olis vaihdettu kolmea kannentiivistettä.

        Ainoa hyvä skoda jonka olen tavannut on 80-luvun coupe malli, jossa oli fiatin twincam-moottori.

        Meillä oli 80-luvulla corolla-farmari ja siinä oli sähkövikaa ja moottorin vaihdelaatikon puoleinen runkolaakeri huonon voitelukanaviston takia kului sököksi. Vakiovika sen aikaisessa koneessa. Myös olen nähnyt aika monta paljon savuttavaa Tojon bensakonetta niissä paremmissakin malleissa. Muistappa kuitenkin että mikä auto oli aikoinaan Euroopan huippua, kun Japanissa ei vielä oltu kopsattu länsimaiden ajatuksia kulkuvälineistä? Tuo välivaihe takatuupparikoneella ei olisi läheskään niin huonomaineinen jos flektin anturi olisi ollut sopivampaa mallia ettei ylikuumenemista tapahtuisi ja omistajat olisivat ymmärtäneet huolehtia sen vaihdosta. Vain siinä kannentiivisteen menon syy! Ja huonot huoltomiehet. Kyllä minulla oli yksi sellainen takatuuppari, johon oli ymmärretty vaihtaa kestävä ja riittävän alhaisella lämpötilalla flektin käynnistävä anturi, sekä tehokkaampi lämmityskenno. Sillä vehkeellä Audi jäi kilvanajossa toiseksi! Oli mahtavaa nähdä Audikuskin ja sen kavereiden päiden pyörivän ihmetellessään onko mahdollista. Eikä Sodaa ollut viritetty mitenkään! Keltainen väri, keulan edellinen oli ajanut autotallin oviin, eikä osannut kaasuttajaa säätää. Ostin 400mk:lla ja säädin kaasuttajan ja sitten menoksi! Terveisiä!


      • POKS, ja
        Skola kirjoitti:

        Meillä oli 80-luvulla corolla-farmari ja siinä oli sähkövikaa ja moottorin vaihdelaatikon puoleinen runkolaakeri huonon voitelukanaviston takia kului sököksi. Vakiovika sen aikaisessa koneessa. Myös olen nähnyt aika monta paljon savuttavaa Tojon bensakonetta niissä paremmissakin malleissa. Muistappa kuitenkin että mikä auto oli aikoinaan Euroopan huippua, kun Japanissa ei vielä oltu kopsattu länsimaiden ajatuksia kulkuvälineistä? Tuo välivaihe takatuupparikoneella ei olisi läheskään niin huonomaineinen jos flektin anturi olisi ollut sopivampaa mallia ettei ylikuumenemista tapahtuisi ja omistajat olisivat ymmärtäneet huolehtia sen vaihdosta. Vain siinä kannentiivisteen menon syy! Ja huonot huoltomiehet. Kyllä minulla oli yksi sellainen takatuuppari, johon oli ymmärretty vaihtaa kestävä ja riittävän alhaisella lämpötilalla flektin käynnistävä anturi, sekä tehokkaampi lämmityskenno. Sillä vehkeellä Audi jäi kilvanajossa toiseksi! Oli mahtavaa nähdä Audikuskin ja sen kavereiden päiden pyörivän ihmetellessään onko mahdollista. Eikä Sodaa ollut viritetty mitenkään! Keltainen väri, keulan edellinen oli ajanut autotallin oviin, eikä osannut kaasuttajaa säätää. Ostin 400mk:lla ja säädin kaasuttajan ja sitten menoksi! Terveisiä!

        heräsit avohoidossa.

        80-luvun corollassa oli enemmän kiertokangenkaulassa sanomista kuin runkolaakerissa, yleensä oikeat öljyt ja vaihtovälit vaikuttaa tähän ja laakereita saa vaihtaakin siinä vaiheessa kun aika on, eikä ajaa loppuun. Ja corollassa ollut kuitenkin suorituskykykin huomattavasti parempi kuin kananpäässä.

        Ja mitä sähkövikoihin tulee, niin mieti missä maassa on alusta alkaen ollut elektroniikan huippuosaajat?

        Vielä sen verran tuosta sun flektijutusta, että taisit itse juuri tunnustaa autosi olevan huonosti suunniteltu...

        Terkkuja vaan sulle, ja hyvää jatkoa huuruiseen elämääsi.


      • POKSITTAJA
        POKS, ja kirjoitti:

        heräsit avohoidossa.

        80-luvun corollassa oli enemmän kiertokangenkaulassa sanomista kuin runkolaakerissa, yleensä oikeat öljyt ja vaihtovälit vaikuttaa tähän ja laakereita saa vaihtaakin siinä vaiheessa kun aika on, eikä ajaa loppuun. Ja corollassa ollut kuitenkin suorituskykykin huomattavasti parempi kuin kananpäässä.

        Ja mitä sähkövikoihin tulee, niin mieti missä maassa on alusta alkaen ollut elektroniikan huippuosaajat?

        Vielä sen verran tuosta sun flektijutusta, että taisit itse juuri tunnustaa autosi olevan huonosti suunniteltu...

        Terkkuja vaan sulle, ja hyvää jatkoa huuruiseen elämääsi.

        Saman vuosikymmenen autoja ja millä hintaerolla ne olivatkaan? Juuri sanoin että välivaiheen Skoda oli todella heikko ainakin ilman kertomieni asioiden huolehtimista. Nyky-Skoda on eri asia kokonaan, mutta uskon että juuri sinä olet se älyttömyyksien latelija täällä.


      • laadusta paasataan,
        POKSITTAJA kirjoitti:

        Saman vuosikymmenen autoja ja millä hintaerolla ne olivatkaan? Juuri sanoin että välivaiheen Skoda oli todella heikko ainakin ilman kertomieni asioiden huolehtimista. Nyky-Skoda on eri asia kokonaan, mutta uskon että juuri sinä olet se älyttömyyksien latelija täällä.

        niin sinä voit olla hiljaa,olen kuitenkin argumentoinut kantani hyvin, toisin kuin sinä, joka rupeat henkilökohtaista herjaa heittämään.

        Että jos vittuilla haluat, niin yritä vain, pistetään eloveena-purkista jauhot takasin sun suuhun, mistä ne alunperin pöydälle valahtikin.

        Satun vain tuntemaan molempien autojen konstruktioita, ja niiden yleisimpiä vikoja, niin SINÄ, kirjoittelet toyotaan uusia tyyppivikoja, joista alan ammattilaisilla ei ole mitään tietoa.

        Jos vaan nyt Vladek panisit kapsäkit sokotas kyytiin, ja pakenisit takaisin zetorien taivaaseen.


      • ensimmäinen
        laadusta paasataan, kirjoitti:

        niin sinä voit olla hiljaa,olen kuitenkin argumentoinut kantani hyvin, toisin kuin sinä, joka rupeat henkilökohtaista herjaa heittämään.

        Että jos vittuilla haluat, niin yritä vain, pistetään eloveena-purkista jauhot takasin sun suuhun, mistä ne alunperin pöydälle valahtikin.

        Satun vain tuntemaan molempien autojen konstruktioita, ja niiden yleisimpiä vikoja, niin SINÄ, kirjoittelet toyotaan uusia tyyppivikoja, joista alan ammattilaisilla ei ole mitään tietoa.

        Jos vaan nyt Vladek panisit kapsäkit sokotas kyytiin, ja pakenisit takaisin zetorien taivaaseen.

        haukkuja ja paskanpuhuja, vai etkö edes noin lyhyttä aikaa pysy jyvällä asoiden kulusta? Minä sanoin kaiken niin kuin se on mutta sulle riittää vain sanoilla mässäily! Kuten aikaisemmin arvelin, sinuun ei kannata keskustelunvaihtoaikaa tuhlata.


      • postaukseni jatkoksi,
        ensimmäinen kirjoitti:

        haukkuja ja paskanpuhuja, vai etkö edes noin lyhyttä aikaa pysy jyvällä asoiden kulusta? Minä sanoin kaiken niin kuin se on mutta sulle riittää vain sanoilla mässäily! Kuten aikaisemmin arvelin, sinuun ei kannata keskustelunvaihtoaikaa tuhlata.

        niin katsotaan keneksi luulet.

        Sanojen kanssa mässäily, hehee, sattuu nyt vaan olemaan jonkun verran kokemusta autoista ja tekniikasta yleensäkin, niin miksi sorrut itse jankuttamaan ihme paskaa...

        Toivottavasti et ole sellainen henkilö joka vaikuttaa ihmisien elämään, luultavasti tuttavapiirisikin pitää sinua täysin joutavana ja lämpimikseen puhuvana ihmisenä.


      • ekaa sepustusta
        postaukseni jatkoksi, kirjoitti:

        niin katsotaan keneksi luulet.

        Sanojen kanssa mässäily, hehee, sattuu nyt vaan olemaan jonkun verran kokemusta autoista ja tekniikasta yleensäkin, niin miksi sorrut itse jankuttamaan ihme paskaa...

        Toivottavasti et ole sellainen henkilö joka vaikuttaa ihmisien elämään, luultavasti tuttavapiirisikin pitää sinua täysin joutavana ja lämpimikseen puhuvana ihmisenä.

        ilman omaa nimimerkkiä keksiä, mutta eihän noissa tarvitse niin kauas mennäkään. Ja kun 80-luvulla, niin on se aika eri asia nyt 25 vuotta myöhemmin,Vai mitä? Ja vielä puhut öljyjen vaihdoista ja laakerien vaihdoista ennenkuin kuluu loppuun!?? Mitä?


      • vaihdeta öljyjä?
        ekaa sepustusta kirjoitti:

        ilman omaa nimimerkkiä keksiä, mutta eihän noissa tarvitse niin kauas mennäkään. Ja kun 80-luvulla, niin on se aika eri asia nyt 25 vuotta myöhemmin,Vai mitä? Ja vielä puhut öljyjen vaihdoista ja laakerien vaihdoista ennenkuin kuluu loppuun!?? Mitä?

        No oon mä sitten tyhmä!


    • totuutta..

      Niinkuin vähän arvelinkin, kaikki vastaukset tietopohjaa vailla.
      Arvioidaan yläkanttiin tai sitten alakanttiin. Riippuen kunkin mielikuva maailmasta.
      Uuden fabia 1,4 diisselin hinta varusteineen ja kuluineen on noin 22-23000 Euroa. 3 vuotias bensa corollan arvo nykypäivänä noin 15500-17500 euroa vaihdossa.
      Jatkakaa entistä rataa mutumiehet.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3318
    2. Nainen olet minun

      Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      40
      2716
    3. Sille ei voi enää mitään

      Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2286
    4. Mukavaa päivää

      Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2268
    5. Harmi jos ei enään nähdä

      Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2201
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

      mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      110
      2173
    7. Vau miten upea nainen!

      Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      1957
    8. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      20
      1939
    9. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

      Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1924
    10. Merja Kyllönen: Ero

      Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      86
      1682
    Aihe