paras huvipuisto?

käpppänä

Mistähän löytäis Euroopan suurimman (ja mielellään myös parhaimman) huvipuiston, jossa olis kovimmat laitteet?

14

3219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • regregre

      Euroopan ylivoimaisesti suurin huvipuisto lienee Disneyland Pariisissa. Ja eiköhän siellä ole eniten laitteitakin, joten myös kovimmat. Ainakin monta vuotta sitten itse käyneenä mieleen jäi melkoisen hurjat vuoristoradat, rankimpiin en edes uskaltanut mennä.

    • _____________

      Suomen kovimmat laitteet löytyy Alahärmän Powerparkista

      • iiro seppänen

        Taitaa hurjimmat ja parhaat laitteet olla kuitenkin xon-puistossa, jos olet yli 12v...


    • RiikkaS

      Eurooppalaisista en tiiä, mutta voin suositella Cedar Point -huvipuistoa, Ohiossa, USASSA. Oikea vuoristorataparatiisi.

      • juusoko

        tähän voi yhtyä tuli käytyä 2005 :)


    • ride

      tykkäsin ite limasolin huvipuistosta !!
      musiikkina tuli darutoa ...kuuntelin suu auki..varovasti, ettei menny vettä suuhu........

    • TaijaY

      Espanja Salou Port Aventura oli aika kova:) 35e maksoi koko päivä sielä ja näkemistä ja kokemista löytyi! Sesonkina saa jonottaa tosi kauan mutta syyskuussa ei juuri ollenkaan.Voi suositella kaikille:)

      • timanttia`´

        tämä Universal Studiosin huvipuisto Espanjassa on euroopan toiseksi suurin ja minusta upein myös:)


      • mielipide...
        timanttia`´ kirjoitti:

        tämä Universal Studiosin huvipuisto Espanjassa on euroopan toiseksi suurin ja minusta upein myös:)

        Minulle Port Aventura oli suuri pettymys. Olihan alue itsessään hieno, mutta laitteita oli vähän. Varsinkin aikuisille suunnattuja hurjia laitteita. Lisäksi niistä yksi oli suljettuna vierailumme aikana. Huvipuisto voi olla toiseksi suurin pinta-alaltaan, mutta laitteiden määrältä ei.


      • Puistossa
        mielipide... kirjoitti:

        Minulle Port Aventura oli suuri pettymys. Olihan alue itsessään hieno, mutta laitteita oli vähän. Varsinkin aikuisille suunnattuja hurjia laitteita. Lisäksi niistä yksi oli suljettuna vierailumme aikana. Huvipuisto voi olla toiseksi suurin pinta-alaltaan, mutta laitteiden määrältä ei.

        Ainakin meidän neiti 11 v, kun olimme Port Aventurassa ja 12 v, kun olimme Disney huvipuistossa Pariisin lähellä, piti Port Aventura parempana paikkana. Port Aventurassa on vähemmän muovia ja skitsiä. Disneyn hahmot ovat tietysti tutumpia.
        Perheen äidin mielestä Disney oli parempi, tai oikeastaa sen lähellä oleva Outlet-alue, Longchampin laukku muistuttaa siellä käynnistä. Mua jäi harmittamaan, kun en ostanut Porsche-kaupasta mitään, vaatteet ja erillaiset romppeet olivat halpoja


      • Vonkamies
        Puistossa kirjoitti:

        Ainakin meidän neiti 11 v, kun olimme Port Aventurassa ja 12 v, kun olimme Disney huvipuistossa Pariisin lähellä, piti Port Aventura parempana paikkana. Port Aventurassa on vähemmän muovia ja skitsiä. Disneyn hahmot ovat tietysti tutumpia.
        Perheen äidin mielestä Disney oli parempi, tai oikeastaa sen lähellä oleva Outlet-alue, Longchampin laukku muistuttaa siellä käynnistä. Mua jäi harmittamaan, kun en ostanut Porsche-kaupasta mitään, vaatteet ja erillaiset romppeet olivat halpoja

        Jos verrataan Espanjan (Salou) ja Pariisin huvipuistoja, niin kyllä Espanja vie voiton selkeästi! Itse tykkään ns. hurjista laitteista ja niitä ei Pariisista juurikaan löytynyt. Pariisin Disney Land on enemmän lapsille suunnattu hienoine rekvisiittoineen, mutta jos haluaa kunnon kyytiä niin sitten Port Aventuraan.


    • ehdolla

      Gardaland Milanon lähellä. Todella iso paikka, kohtuuhintainen, ei mitään Disneyndin tapainen muovinen kitschipaikka! Eikä turha tarkkoja pituusrajoista, pikkumuksutkin pääsevät useimpiin härveleihin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1404
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1109
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      977
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      77
      780
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      721
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe