odotusten kivut

kaksosia odottava

hei

tää on kyllä vanhemmuus palsta mutta toivoisin teidän vastaavan pariin kysymykseeni.

1. Oliko teillä odotusaikana paljon ns. kasvukipuja-siis vatsa kipeänä. Itse olen 20 viikolla ja välillä aika kipeä vatsa, mutta silti kaikki kunnossa.

2. Onko teillä kaikilla supistellut odotusaikana. Minulle on sanottu että on aika tyypillistä että puolen välin jälkeen supistelee ja sairaslomalle ehkä joskus 26-30 viikolla. Itsellä on vielä kaikki mennyt hyvin, mutta hiukan (ja itseasiassa paljonkin!!!) tuleeko mitä vielä eteeni.

3. Paljon puhutaan myös siitä, että lapset tulevay ennnen aikojaan pois? Olisi kiva kuulla kokemuksia.

Ihanaa saada kaksoset, työtä varmasti riittää mutta silti on ihanaa saada kaksi!!

Kivaa syksyä

4

1303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meitin kaksospojat täytti eilen 2kk ja saivat nimet, Matias ja Rasmus :)

      1. Mulla oli sellasia ihmeellisiä tuntemuksia alavatsassa pitempiä matkoja kävellessä. Välillä piti oikein pysähtyä ja hengittää syvään kun nipisteli eikä kävelystä meinanu tulla enään mitään. Onneksi se helpohti sentään nopsaan.
      Tätä oli varmaankin juuri siinä 20 rv:n kohdalla ja enkä kyllä muista missä vaiheessa olis helpottanut kun aloin työmatkoja menemään pyörällä sit jo.

      2. Mulla ei supistuksia tullu raskauden aikana kun pari kertaa, kerran töissä ja kerran yöllä ja ne olivat ihan hetken aikaa vaan. Eli ainoat tulikin sitten, ja ihan hirveät, 7h ennen kun pojat syntyivät :) Töissä olin rv 33 asti ja sit pidin parin viikon kesäloman ennen äippäloman alkua. Päivääkään en ollut sairaslomalla raskauden aikana. Oonki lukenut et sairaslomalle jäädään jo aikaisessa vaiheessa kaksosraskautta, mutta näin ei ainakaan mulla ollu kun kaikki meni hyvin koko ajan.

      3. Pojat syntyivät 39 2 viikoilla. Äitiyspolikäynti olis ollu siitä kolmen päivän päästä ja sit oltais varmaankin päätetty joko käynisteltäisiin. Kooltaan he olivat syntyessään A:2960g/50cm ja B:2660g/49cm. Tästä aikaisuudesta luin kanssa monesta paikkaa että kuukautta aiemmin jo syntyvät tai käynnistetään viimeistään 38 viikolla... kai se on eri käytäntöä monessa paikkaa.

      Meillä on oikeastaan sujunut hyvin poikien kanssa, pelkäsin kyl paljon ennen syntymää että miten pärjätään. Ovat erittäin kilttejä ja saadaan nukkua yöt rauhassa. Keskiviikkona on 2kk neuvola ja lääkäri, joten sit tiedetään paljonko painavat...ja painoa on :D

      Oikein mukavaa odotuksen jatkoa ja kirjoittelemisiin!!!

    • raskausoireista

      Tuntuu vähän hölmölle kysymykselle,mutta minkälaiset raskausoireet teillä on ollu kaksosraskaudessa?Onko ne tosiaan tuplaoireet?Eli siis todella voimakkaat?Voisiko heti oireista uumoilla,että tuplat on tulossa?

    • Suhina67

      Ja onnea kaksosten johdosta. Meidän tuplat ovat jo 9 vuotiaita, mutta vielä muistuu raskausajasta jotain mieleen.

      Vastaukset:

      1. Ei, ei ollut mitään "kasvukipuja"

      2. Minua ei supistellut lainkaan, ennekuin samana päivänä kun tytöt syntyivät. Sairauslomalle jäin n. vk:lla 28 työn luonteesta johtuen en voinnin vuoksi. Silloin (-97)Naistenklinikalla otettiin sisälle 4 vk ennen laskettua aikaa, vaikka ei mitään oireita ollutkaan, ja se vasta oli tylsää aikaa!

      3. Tytöt syntyivät rv 40 0, eli ihan täysiaikaisia, 3040g/50 cm, 2980g/48cm ja normaali synnytys. Kotiin päästiin 3 pv:n kuluttua synnytyksestä.

      Hyvää syksyn alkua!

    • odotus jo 28

      Kiitos vastauksista. Itselläni nyt parina yönä herötessä kipua "nivuskipua" mutta onneksi se ollut siedettävää...

      Ihanaa kuulla että menee ihan kivasti ja kaikki ok. Itsellä huolettanut, että meneehän raskaus varmasti hyvin.

      Synnytystä jännitän myös kyllä mutta eiköhän se suju.

      Kivat nimet pojilla, meille tulos tyttö ja poika ja pojan nimeä ollaan mietitty mut ei keksitty.

      Kaikkea hyvää teille, itsellä vielä muutaman viikon jännitys edessä, onneksi lapsilla on jo mahdollisuus, että he selviävät jos tulevat ennen pois,,,,:)

      Mutta mä jatkan tätä odotusta ja teille oikein kivaa talvea!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      315
      2918
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2223
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1651
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      189
      1561
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1355
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1253
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe