uusi APOSTOLI Haapaveden EVL:n seurakuntaan?
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Nainen tiedätkö miksi estin sinutKyse ei ole inhosta tai mistään sellaisesta
- Välillä ahdistaa todella paljonVälillä ahdistaa todella paljon . En pysty missään käymään ja ahdistaa nähdä ihmisiä
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
Vastaukset 56
Vanhimmat
pois, vai neljättäkö kaipailet?
eläkkeelle.
eläkeiän tiiät?
kirkkoherrat jäävät eläkkeelle täyttäissään 63 vuotta ja kyllä se T.A jää ensivuonna eläkkeelle.
Jo 2500 on allekirjoittanut vetoomuksen ulkomaalaisten rikollisten karkoittamiseksi.
www.adressit.com ja sivulla kaksi (2) otsikolla "Rikollisten ulkomaalaisten karkoittaminen".
Allekirjoita sinäkin ryöstettyjen ja raiskattujen puolesta.
Kiitos!
pahasti asian vierestä.
milloin tuot sen savolaismuorin näytille abc:lle?
Ne haluaa siitä sen apostolin.
apu-pappi ja savolaismuorista apupapin papupadan hämmentäjä.
Ei voi, kun vaan muorilla on piispan siunaus.
pieleen.
Jussille selkeästä kannanotosta!!
Terv. "ozea-klooni"
Kylläpä piti nauraa tuolle "nimimerkillesi"! =)) Mutta jos se olet sinä, jonka tekstejä olen seuraillut, on meidän kirjoitustyyli ja -asu aika samanlainen..
Jussihan se ensin sekoitti meidät toisiimme. =)
Ja totta kyllä, oletkohan puolikkaani tai toisinpäin; samanlaisia ajatuksenjuoksuja näkyy olevan. Aurinkosyksyä!
palata tähän kirkkoherra asiaan.Minä ainakin toivon ettei nykyistä kappalaista valittaisi Haapaveden uudeksi kirkkoherraksi ja te varmaankin tiedätte mikä siihen syynä.
tiijetä!
sekoittaa politiikan ja uskonnon keskenään niin se ei käy ainakaan papiksi.
aikoihin eletty, kun Juhani pyytää palaamaan asiaan!! ;) Etkö itse ikinä mene raiteilta??? Hoh hoijaa.. Jussilla ei taida olla peiliä. Siis sellaista, josta voisi katsoa ne omat puolet ensin ennen kuin toisia arvostelloo vai miten sinä sen vängerrät.. Älä ota tätä liian tosissaan. Mutta hiukan kumminkin. =)
Minä en tahdo ottaa mitään kantaa tuohon toiveeseesi. Sanonpa vain, että ei minulla ole mitään kappalaista vastaan, on oikein mukava ja iloinen pappi. Kuten kaikki Haapaveden papit! Ei ole heissä moitteen sijaa.
tähän enää vastata, kun tuo herra suuriylijohtaja käski palata aiheeseen! ;) Mutta toivotan myös sinulle aurinkoista syksyä! Ja hiukan sadettakin, sitä maa kaipaa. Ja minä myös.
kappalainen hoitaa virkaansa paremmin kuin Haapaveden vastaavaa virkaa hoitava henkilö.
rukoilee varmasti sinulle sadetta kun menet sitä häneltä pyytämään.
Juhani tähän Oulaisten kappalaisen vetäisi mukaan? Kyllä minä ihan Haapaveden seurakunnan papeista puhuin. Että kuka se TAAS hyppäsi sivuraiteille??
rukoilisi, kuten jokainen pappi, jolta esirukousta pyytäisi. Kumma kommentti ja taas aiheen vierestä.
siinä oli?Huumorimielessähän minä vain sitä esitin.
sen takia että olen pyytänyt häntä hakemaan kirkkoherran virkaan Haapavedelle.
tunnet hänet..
Toivoisin, että Haapavedelle saataisiin naispappi. Joko kirkkoherraksi tahi papiksi.
hänet.
naispappia,voisi olla virkistävä tuulahdus seurakuntaan. Saattaisi olla, että sananjulistus pysyisi pääasiana. (Tässäkin, sateineen päivineen, samalla linjalla. =) ) "klooni"
melkoinen pähkinä purtavaksi tämän naispapin osalta,
sillä Lestayhteisön vanhoillinen siipi ei anna meille sitä mahdollisuutta että nainen papiksi Haapavedelle.
Seurakuntalaiset papin valitsee ei rauhanyhdistys.
voidaan sanoa että se valitsee Haapavedellä papit virkaansa,sillä se porukka organisoi papinvaalit niin että taatusti tulee valituksi heille sopiva pappi.
Sulta puuttuu nyt perustiedot täydellisesti. Kirkkoherranvirka tulee auki ja sitä haetaan. Ehdokkaat pitävät vaalisaarnansa ja kaikki seurakunnan jäsenet saavat äänestää.
Jos tänne hakee vain lestadiolaisia ehdokkaita, se on sitten jo toinen juttu ja saattaa olla ties mistä johtuvaa.....
on ajankohtainen asia ensivuoden alussa ja kyllä minä tuonkin menetelmän tiedän,mutta on siinä sellainenkin mahdollisuus että Oulun hiippakunnan piispa nimittää.
Seurakiuntalaisten äänet yleensä ratkaisevat asian, eli joka-ainolla on ääni, jos on seurakunnan jäsen. Pitää vaivautua äänestämään.
Piispa sitten nimittää virkaan, eli se on byrokratiapuoli.
on kommaripappi kuin lestapappi.
Jo kommareiksi luullutkin täällä muilutettas.
miten siinä kävi yli kolmekymmentä vuotta sitten?
Tulos on nähtävillä tämän päivän Haapavettä kun katsoo.
vai joku muu
muisti pettää?ARTO KOURI vs.TEUVO AHO vastakkain.
sanavalintojesi kanssa, kun tiedän varmasti, ettet tiedä asioiden todellisia ja oikeita puolia. Väärää tietoa en suosittele levittelemään.
tuolloin äänestämässä kirkkoherraa Haapavedelle ja voin tunnustaa että tulipahan äänestettyä kerrankin oikein ja äänestin Arto Kouria,koska tiesin sen ettei häntä valita.
jos papiksi voidaan saada seurakuntalaisia tasapuolisesti, lakien, asetusten ja ennen kaikkea raamatun hengen mukaisesti palveleva pappi. Sopivasti jalat maassa ja arkijärki käytössä olisi vielä toivottavaa, eikös?
Se, että pappi osallistuu politiikkaan, voi joskus kertoa ettei työnkuva ole auennut tekijälleen.
Kannattaa ylhäältä pyytää, että aikanaan sopiva löytyisi. Ajattelisin, että itsekunkin.
että,voi herra jumala tätä jeesustelun määrää.
Mitähän se ylhäältä pyytäminen näissä paikallisissa virkanimityksissä mahtaa olla?
mitä tarkoittaa "paikallinen virkanimitys"??
Kyllä teidän sitten kannattaa kannattaa sitä suuntausta, että kirkko ja valtio on erotettava toisistaan.
Kyllä kirkolla ja "ylhäältä" viisautta pyytämisellä on tekemistä keskenään.
Kokeilkaapas, voisi vaikuttaa vaikka teihinkin!
piiiitkiin aikoihin.
Menikö puurot ja vellit sekaisin?
Ja näytätte kolmannen kaljan jälkeen vielä räksyttävän aivan väärään suuntaan.
naisen perrään-
olokoon vaikka pappi.
Ei se haittaa.
tyytyväinen?
Ku maijan sai...
naisen tuskaa valittanu.
Kaiken tarpeellisen on ilmeisesti saanu.
Hän on hurskain tuntemani pappi.
siis aamen!
Ja erotiikkaa.
tönkkösuolaa meijät kepulit.
oikia siihen hommaan.
että saarnaamaan vaan ja heti !