Mistä/kenestä

uusi APOSTOLI Haapaveden EVL:n seurakuntaan?
564304
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 56

Vanhimmat

pois, vai neljättäkö kaipailet?

Äänestä
  • Aloittaja

eläkkeelle.

Äänestä

• jj.vaha-tuisku kirjoitti:

eläkkeelle.

eläkeiän tiiät?

Äänestä

• Aloittaja

sinä sen kirjoitti:

eläkeiän tiiät?

kirkkoherrat jäävät eläkkeelle täyttäissään 63 vuotta ja kyllä se T.A jää ensivuonna eläkkeelle.

Äänestä

Jo 2500 on allekirjoittanut vetoomuksen ulkomaalaisten rikollisten karkoittamiseksi.
www.adressit.com ja sivulla kaksi (2) otsikolla "Rikollisten ulkomaalaisten karkoittaminen".
Allekirjoita sinäkin ryöstettyjen ja raiskattujen puolesta.
Kiitos!

Äänestä
  • Aloittaja

pahasti asian vierestä.

Äänestä

pahasti asian vierestä.

milloin tuot sen savolaismuorin näytille abc:lle?

Äänestä

• toiseen kirjoitti:

Ne haluaa siitä sen apostolin.

Äänestä

• hyvännäkönen kirjoitti:

Ne haluaa siitä sen apostolin.

apu-pappi ja savolaismuorista apupapin papupadan hämmentäjä.

Äänestä

• jususta kirjoitti:

apu-pappi ja savolaismuorista apupapin papupadan hämmentäjä.

Ei voi, kun vaan muorilla on piispan siunaus.

Äänestä

• Aloittaja

toiseen kirjoitti:

pieleen.

Äänestä

pahasti asian vierestä.

Jussille selkeästä kannanotosta!!
    Terv. "ozea-klooni"

Äänestä

• ja pusu poskelle kirjoitti:

Jussille selkeästä kannanotosta!!
    Terv. "ozea-klooni"

Kylläpä piti nauraa tuolle "nimimerkillesi"! =)) Mutta jos se olet sinä, jonka tekstejä olen seuraillut, on meidän kirjoitustyyli ja -asu aika samanlainen..

Äänestä

• merja.lahdenpera kirjoitti:

Kylläpä piti nauraa tuolle "nimimerkillesi"! =)) Mutta jos se olet sinä, jonka tekstejä olen seuraillut, on meidän kirjoitustyyli ja -asu aika samanlainen..

Jussihan se ensin sekoitti meidät toisiimme. =)
    Ja totta kyllä, oletkohan puolikkaani tai toisinpäin; samanlaisia ajatuksenjuoksuja näkyy olevan. Aurinkosyksyä!

Äänestä

• Aloittaja

hyvä niin kirjoitti:

Ja totta kyllä, oletkohan puolikkaani tai toisinpäin; samanlaisia ajatuksenjuoksuja näkyy olevan. Aurinkosyksyä!

palata tähän kirkkoherra asiaan.Minä ainakin toivon ettei nykyistä kappalaista valittaisi Haapaveden uudeksi kirkkoherraksi ja te varmaankin tiedätte mikä siihen syynä.

Äänestä

palata tähän kirkkoherra asiaan.Minä ainakin toivon ettei nykyistä kappalaista valittaisi Haapaveden uudeksi kirkkoherraksi ja te varmaankin tiedätte mikä siihen syynä.

tiijetä!

Äänestä

• Aloittaja

ei... kirjoitti:

tiijetä!

sekoittaa politiikan ja uskonnon keskenään niin se ei käy ainakaan papiksi.

Äänestä

aikoihin eletty, kun Juhani pyytää palaamaan asiaan!! ;) Etkö itse ikinä mene raiteilta??? Hoh hoijaa.. Jussilla ei taida olla peiliä. Siis sellaista, josta voisi katsoa ne omat puolet ensin ennen kuin toisia arvostelloo vai miten sinä sen vängerrät.. Älä ota tätä liian tosissaan. Mutta hiukan kumminkin. =)

Minä en tahdo ottaa mitään kantaa tuohon toiveeseesi. Sanonpa vain, että ei minulla ole mitään kappalaista vastaan, on oikein mukava ja iloinen pappi. Kuten kaikki Haapaveden papit! Ei ole heissä moitteen sijaa.

Äänestä

• hyvä niin kirjoitti:

tähän enää vastata, kun tuo herra suuriylijohtaja käski palata aiheeseen! ;) Mutta toivotan myös sinulle aurinkoista syksyä! Ja hiukan sadettakin, sitä maa kaipaa. Ja minä myös.

Äänestä

• Aloittaja

merja.lahdenpera kirjoitti:

aikoihin eletty, kun Juhani pyytää palaamaan asiaan!! ;) Etkö itse ikinä mene raiteilta??? Hoh hoijaa.. Jussilla ei taida olla peiliä. Siis sellaista, josta voisi katsoa ne omat puolet ensin ennen kuin toisia arvostelloo vai miten sinä sen vängerrät.. Älä ota tätä liian tosissaan. Mutta hiukan kumminkin. =)

Minä en tahdo ottaa mitään kantaa tuohon toiveeseesi. Sanonpa vain, että ei minulla ole mitään kappalaista vastaan, on oikein mukava ja iloinen pappi. Kuten kaikki Haapaveden papit! Ei ole heissä moitteen sijaa.

kappalainen hoitaa virkaansa paremmin kuin Haapaveden vastaavaa virkaa hoitava henkilö.

Äänestä

• Aloittaja

tähän enää vastata, kun tuo herra suuriylijohtaja käski palata aiheeseen! ;) Mutta toivotan myös sinulle aurinkoista syksyä! Ja hiukan sadettakin, sitä maa kaipaa. Ja minä myös.

rukoilee varmasti sinulle sadetta kun menet sitä häneltä pyytämään.

Äänestä

kappalainen hoitaa virkaansa paremmin kuin Haapaveden vastaavaa virkaa hoitava henkilö.

Juhani tähän Oulaisten kappalaisen vetäisi mukaan? Kyllä minä ihan Haapaveden seurakunnan papeista puhuin. Että kuka se TAAS hyppäsi sivuraiteille??

Äänestä

rukoilee varmasti sinulle sadetta kun menet sitä häneltä pyytämään.

rukoilisi, kuten jokainen pappi, jolta esirukousta pyytäisi. Kumma kommentti ja taas aiheen vierestä.

Äänestä

• Aloittaja

rukoilisi, kuten jokainen pappi, jolta esirukousta pyytäisi. Kumma kommentti ja taas aiheen vierestä.

siinä oli?Huumorimielessähän minä vain sitä esitin.

Äänestä

• Aloittaja

Juhani tähän Oulaisten kappalaisen vetäisi mukaan? Kyllä minä ihan Haapaveden seurakunnan papeista puhuin. Että kuka se TAAS hyppäsi sivuraiteille??

sen takia että olen pyytänyt häntä hakemaan kirkkoherran virkaan Haapavedelle.

Äänestä

sen takia että olen pyytänyt häntä hakemaan kirkkoherran virkaan Haapavedelle.

tunnet hänet..

Toivoisin, että Haapavedelle saataisiin naispappi. Joko kirkkoherraksi tahi papiksi.

Äänestä

• Aloittaja

tunnet hänet..

Toivoisin, että Haapavedelle saataisiin naispappi. Joko kirkkoherraksi tahi papiksi.

hänet.

Äänestä

• merja.lahdenpera kirjoitti:

naispappia,voisi olla virkistävä tuulahdus seurakuntaan. Saattaisi olla, että sananjulistus pysyisi pääasiana. (Tässäkin, sateineen päivineen, samalla linjalla. =) ) "klooni"

Äänestä

• Aloittaja

todellakin vielä kirjoitti:

naispappia,voisi olla virkistävä tuulahdus seurakuntaan. Saattaisi olla, että sananjulistus pysyisi pääasiana. (Tässäkin, sateineen päivineen, samalla linjalla. =) ) "klooni"

melkoinen pähkinä purtavaksi tämän naispapin osalta,
    sillä Lestayhteisön vanhoillinen siipi ei anna meille sitä mahdollisuutta että nainen papiksi Haapavedelle.

Äänestä

sillä Lestayhteisön vanhoillinen siipi ei anna meille sitä mahdollisuutta että nainen papiksi Haapavedelle.

Seurakuntalaiset papin valitsee ei rauhanyhdistys.

Äänestä

• Aloittaja

tiiä kirjoitti:

Seurakuntalaiset papin valitsee ei rauhanyhdistys.

voidaan sanoa että se valitsee Haapavedellä papit virkaansa,sillä se porukka organisoi papinvaalit niin että taatusti tulee valituksi heille sopiva pappi.

Äänestä

voidaan sanoa että se valitsee Haapavedellä papit virkaansa,sillä se porukka organisoi papinvaalit niin että taatusti tulee valituksi heille sopiva pappi.

Sulta puuttuu nyt perustiedot täydellisesti. Kirkkoherranvirka tulee auki ja sitä haetaan. Ehdokkaat pitävät vaalisaarnansa ja kaikki seurakunnan jäsenet saavat äänestää.

Jos tänne hakee vain lestadiolaisia ehdokkaita, se on sitten jo toinen juttu ja saattaa olla ties mistä johtuvaa.....

Äänestä

• Aloittaja

jussille kirjoitti:

Sulta puuttuu nyt perustiedot täydellisesti. Kirkkoherranvirka tulee auki ja sitä haetaan. Ehdokkaat pitävät vaalisaarnansa ja kaikki seurakunnan jäsenet saavat äänestää.

Jos tänne hakee vain lestadiolaisia ehdokkaita, se on sitten jo toinen juttu ja saattaa olla ties mistä johtuvaa.....

on ajankohtainen asia ensivuoden alussa ja kyllä minä tuonkin menetelmän tiedän,mutta on siinä sellainenkin mahdollisuus että Oulun hiippakunnan piispa nimittää.

Äänestä

on ajankohtainen asia ensivuoden alussa ja kyllä minä tuonkin menetelmän tiedän,mutta on siinä sellainenkin mahdollisuus että Oulun hiippakunnan piispa nimittää.

Seurakiuntalaisten äänet yleensä ratkaisevat asian, eli joka-ainolla on ääni, jos on seurakunnan jäsen. Pitää vaivautua äänestämään.
    Piispa sitten nimittää virkaan, eli se on byrokratiapuoli.

Äänestä

• Aloittaja

menee kirjoitti:

Seurakiuntalaisten äänet yleensä ratkaisevat asian, eli joka-ainolla on ääni, jos on seurakunnan jäsen. Pitää vaivautua äänestämään.
    Piispa sitten nimittää virkaan, eli se on byrokratiapuoli.

on kommaripappi kuin lestapappi.

Äänestä

Jo kommareiksi luullutkin täällä muilutettas.

Äänestä

• Aloittaja

kintuista pääsee kirjoitti:

Jo kommareiksi luullutkin täällä muilutettas.

miten siinä kävi yli kolmekymmentä vuotta sitten?
    Tulos on nähtävillä tämän päivän Haapavettä kun katsoo.

Äänestä

vai joku muu

Äänestä

• Aloittaja

OLIKO se ESKO vai TEPA? kirjoitti:

vai joku muu

muisti pettää?ARTO KOURI vs.TEUVO AHO vastakkain.

Äänestä

sanavalintojesi kanssa, kun tiedän varmasti, ettet tiedä asioiden todellisia ja oikeita puolia. Väärää tietoa en suosittele levittelemään.

Äänestä

• Aloittaja

tarkkana kirjoitti:

sanavalintojesi kanssa, kun tiedän varmasti, ettet tiedä asioiden todellisia ja oikeita puolia. Väärää tietoa en suosittele levittelemään.

tuolloin äänestämässä kirkkoherraa Haapavedelle ja voin tunnustaa että tulipahan äänestettyä kerrankin oikein ja äänestin Arto Kouria,koska tiesin sen ettei häntä valita.

Äänestä

jos papiksi voidaan saada seurakuntalaisia tasapuolisesti, lakien, asetusten ja ennen kaikkea raamatun hengen mukaisesti palveleva pappi. Sopivasti jalat maassa ja arkijärki käytössä olisi vielä toivottavaa, eikös?
    Se, että pappi osallistuu politiikkaan, voi joskus kertoa ettei työnkuva ole auennut tekijälleen.
    Kannattaa ylhäältä pyytää, että aikanaan sopiva löytyisi. Ajattelisin, että itsekunkin.

Äänestä

• on paras valinta, kirjoitti:

jos papiksi voidaan saada seurakuntalaisia tasapuolisesti, lakien, asetusten ja ennen kaikkea raamatun hengen mukaisesti palveleva pappi. Sopivasti jalat maassa ja arkijärki käytössä olisi vielä toivottavaa, eikös?
    Se, että pappi osallistuu politiikkaan, voi joskus kertoa ettei työnkuva ole auennut tekijälleen.
    Kannattaa ylhäältä pyytää, että aikanaan sopiva löytyisi. Ajattelisin, että itsekunkin.

että,voi herra jumala tätä jeesustelun määrää.

Äänestä

• voisi todeta kirjoitti:

Mitähän se ylhäältä pyytäminen näissä paikallisissa virkanimityksissä mahtaa olla?

Äänestä

• hurskastelun puolelle kirjoitti:

Mitähän se ylhäältä pyytäminen näissä paikallisissa virkanimityksissä mahtaa olla?

mitä tarkoittaa "paikallinen virkanimitys"??
    Kyllä teidän sitten kannattaa kannattaa sitä suuntausta, että kirkko ja valtio on erotettava toisistaan.
    Kyllä kirkolla ja "ylhäältä" viisautta pyytämisellä on tekemistä keskenään.
    Kokeilkaapas, voisi vaikuttaa vaikka teihinkin!

Äänestä

piiiitkiin aikoihin.

Äänestä

Menikö puurot ja vellit sekaisin?
    Ja näytätte kolmannen kaljan jälkeen vielä räksyttävän aivan väärään suuntaan.

Äänestä

naisen perrään-
    olokoon vaikka pappi.
    Ei se haittaa.

Äänestä

tyytyväinen?
Ku maijan sai...

Äänestä
  • naisen tuskaa valittanu.
    Kaiken tarpeellisen on ilmeisesti saanu.

Äänestä

Hän on hurskain tuntemani pappi.

Äänestä
  • siis aamen!

Äänestä

• ja aamen kirjoitti:

siis aamen!

Ja erotiikkaa.

Äänestä

• tönkkösuolaa meijät kepulit.

Äänestä

• saarnoja pitää kirjoitti:

tönkkösuolaa meijät kepulit.

oikia siihen hommaan.

Äänestä

• hää on justiis kirjoitti:

oikia siihen hommaan.

että saarnaamaan vaan ja heti !

Äänestä

Kommentoi aloitusta

jj.vaha-tuisku kirjoitti:

uusi APOSTOLI Haapaveden EVL:n seurakuntaan?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu