Hakusessa on käytetty pienehkö TL-vene Sea Ray 16 89-92 (joko Bowrider tai umpikannella) n.100 hv perämoottoriversiona. Vator 15GL on turhan pieni. Bella 512 excel olisi aika passeli, mutta tyyriimpi (tosin myös uudempi) ja tuskin yhtä hyvä kovemmassa kelissä kuin SR 16.
Kokemuksia pienemmistä Sea Ray paateista; heikkoja kohtia tms? Nettiveneessä väitetään kulkevan yli 40s. 100hv koneella. Epäilen; taitaa olla maamaileja?
Esim. jonkun muistan väittäneen takaa tulevan aallon kastelevan helposti takapenkin (liian matala perä) ja perälaudan olevan heikko pikkujenkeissä, koska lähinnä väsäävät sisäperäversioita.
Sea Ray 16?
4
974
Vastaukset
- searay
Osta pois 16 bow rider -88 Kone 150 Mercury optimax -02. Kulkee sen 40 solmua varmasti.
Yksi parhaita 5metrisiä veneitä aallokossa. 1000kg kokonaismassa ei ole alle metrin allokosta moksiskaan.
www.vene.fi- teeällä
Kiitos vastauksesta. Aika iso kone, mutta hieno vene anyway; taitaa vaan mennä hintahaitaristani yli.
7-8k€ trailerin kanssa alkaa olla mulle kipuraja.
Paljonko on muuten kulutus tuolla uudenkarheella isolla Optimaxilla? Huippuja uskoisi irtoavan teräsrusetilla ja hiukan konetta nostamalla enemmän kuin tarpeeksi.
[Vaimo vaan tykkää jostain syystä enemmän CB (=umpikansi) mallista; en tosin ymmärrä miksi, mutta kimpassa me se ostetaan.] - searay
teeällä kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Aika iso kone, mutta hieno vene anyway; taitaa vaan mennä hintahaitaristani yli.
7-8k€ trailerin kanssa alkaa olla mulle kipuraja.
Paljonko on muuten kulutus tuolla uudenkarheella isolla Optimaxilla? Huippuja uskoisi irtoavan teräsrusetilla ja hiukan konetta nostamalla enemmän kuin tarpeeksi.
[Vaimo vaan tykkää jostain syystä enemmän CB (=umpikansi) mallista; en tosin ymmärrä miksi, mutta kimpassa me se ostetaan.]Bensaa menee matkavauhdilla 0,6ltr/merimaili(20-25s)
litra/maili 40solmussa poikki, huippu yli 50solmua 59litraa tunnissa.
potkurina Mercuryn Mirage -06, 19"
ps. paatin myyn ilman konetta 3t:lla tonnilla. - teeällä
searay kirjoitti:
Bensaa menee matkavauhdilla 0,6ltr/merimaili(20-25s)
litra/maili 40solmussa poikki, huippu yli 50solmua 59litraa tunnissa.
potkurina Mercuryn Mirage -06, 19"
ps. paatin myyn ilman konetta 3t:lla tonnilla.Kiitos tiedoista, funtsin asiaa.
Hellasäröaspekti on asiassa kuitenkin suhteellisen määräävä, koska nykyinenkin paattini (kestävyydeltään surullisenkuuluisa vm-77 Sofa 15HT 40hv Evarilla) tuli myytyä sukulaisille vain siksi, että vaimo uskoi sen hajoavan alta Vanajanselän 7m/s aallokossa.
Myös lisää mielipiteitä (mieluiten kokemukseen perustuvia sellaisia) Sea Ray 16:sta otetaan kiitollisuudella vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1976841- 1592026
- 1131678
- 511380
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991055Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6977Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41919