Oletko sinäkin vielä lain alla?

Vilpitön kysyjä

Room. 9:30   Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden,

mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;

Room. 9:31   mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.

Room. 9:32   Minkätähden?

Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,

Room. 9:33   niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu."

Room. 10:1   Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
Room. 10:2   Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;

Room. 10:3   sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan,

- eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

Room. 10:4   Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi ****jokaiselle, joka uskoo.****

3

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vilpitön kysyjä

      Gal. 3:21   Onko sitten laki vastoin Jumalan lupauksia? Pois se!

      Sillä jos olisi annettu laki, joka voisi eläväksi tehdä,

      - niin vanhurskaus todella tulisi laista.

      Gal. 3:22   Mutta Raamattu on sulkenut

      kaikki synnin alle,

      - että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen ...

      * niille, jotka uskovat.

      Gal. 3:23   Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.

      Gal. 3:24   

      Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen,

      - että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.

      Gal. 3:25   Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.

      Gal. 3:26   Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.

      Gal. 3:27   Sillä kaikki te, ...

      - jotka olette Kristukseen kastetut,

      *) olette Kristuksen päällenne pukeneet.

      Jeesus itse sanoo:

      Mark. 16:16   Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

      Vieläkö sinä seisot Jeesuksen pilkkaajien joukossa, vaikka olet uskoa tunnustavinasi???

      Joh. 1:11   Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.

      Joh. 1:12   Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
      Joh. 1:13   jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, ...

      - vaan Jumalasta.

    • Vilpitön kysyjä

      Ihminen tulee vanhurskaaksi vain yhdellä tavalla.

      Mutta kysyn sinulta: Vieläkö sinä puikkelehdit tyytyväisenä lain pykätien viidakossa pakojäniksen lailla, yksittäisiä syntiä vaistellen ja mahdollisia yteensattumia lain kirjainmen kanssa pois pannen?

      Room. 7:2   Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä;

      mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.

      Room. 7:3   Sentähden hän saa avionrikkojan nimen,

      jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle;

      mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.

      Room. 7:4   Niin, veljeni,

      teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty,

      että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.

      Room. 7:5   Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,

      Room. 7:6   mutta nyt me olemme irti laista

      ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin

      että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa

      emmekä kirjaimen vanhassa.

      Room. 7:7   Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä?

      Pois se!

      Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse."

      Room. 7:8   Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja;

      sillä ilman lakia on synti kuollut.

      Room. 7:9   Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
      Room. 7:10   ja minä kuolin.

      Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi,

      olikin minulle kuolemaksi.

      Room. 7:11   Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut

      käskysanan kautta.

      Room. 7:12   Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.

      Room. 7:13   Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi?

      Pois se!

      Vaan synti, että se synniksi nähtäisiin, on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman, että synti tulisi ylenmäärin synnilliseksi käskysanan kautta.

      Room. 7:14   Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen,

      *) mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

      Room. 7:15   Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen;

      sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon,

      vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.

      Room. 7:16   Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo,

      ... niin minä myönnän, että laki on hyvä.

    • Raamatun kopiointi ei ole keskustelua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1849
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1227
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      76
      1149
    4. 45
      1095
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      962
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      959
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      900
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      843
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      838
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      36
      804
    Aihe