Hei,
Olen asunut Turussa vasta jonkin aikaa ja en tunne lähimaastoa kovin hyvin. En pyydä ketään paljastamaan omaa "salaista" sienipaikkaansa, mutta voisiko joku ystävällinen henkilö kertoa edes 5km tarkkuudella, että mistä päin Turkua kannattaa esim. kanttarellejä lähteä etsimään? Entä löytyykö sieniä näin kuivan kesän jälkeen vaikka viimeaikoina onkin satanut jonkin verran?
Ja ei kiitos lähimarketti, kauppatori tms. vastauksille. ;)
Hyviä sienipaikkoja Turussa?
7
5019
Vastaukset
- Varmat paikat
Eilen kiersin kaikki varmat paikat, mistä on ennen kerännyt korillisen kanttarelleja. Yhdeksän kanttarellia ja kolme punikkitattia. Viikko sitten hain voitatteja ja herkutatteja, pannullisen sain kasaan kahden päivän metsästyksellä.
Yksi rousku on nähty, saataa tulla vielä... - nähnyt?
Ruissalosta pitäisi löytyä kultarouskua.
- paljastaa?
http://netti.nic.fi/~tsieni/nimikkosieni.html
Minä en kerro sienipaikkojani muille. - vaikuttaa
Surkea sienivuosi, ellei nyt sateet sitten korjaa tilannetta..Mutta Ruissalosta/Hirvensalo/Kakskerta-alueelta saattaa jotain mahdollisesti löytyäkin..Onnea etsintään! Usean vuoden olen samassa paikassa käynyt, ja nyt sain "saaliiksi" 3 kanttarellia..
- hmm :)
Siel mis on metsää.. vaikka kakskerrassa.
- jjjytryrtyrty
jep. Missä kesantopeltoa? Pitäisi keräillä silokkeja pieneen avaruusmatkailuun.
- . . .
Ei havaintoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663342Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433147Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1182546- 432528
- 311943
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271840- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851455- 391320
- 821179