Ventoline

Vasta sairastunut

Miten usein voi ottaa avaavaa Ventoline-lääkettä?
Kiitos jo etukäteen !

10

14398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skäribo

vaikka monta kertaa päivässä. Jos niin usein sitä tarvitset, on kuitenkin selvää, että tarvitsisit kortisonsuihkeen tai lääkityksesi ei muutoin ole kohdallaan.

• astmaatikko

sentään vaikka kuinka ja montaa kertaa, kyllä siinäkin on ottoyläraja.

• skäribo
        astmaatikko kirjoitti:

sentään vaikka kuinka ja montaa kertaa, kyllä siinäkin on ottoyläraja.

Minä käytin yhdessä vaiheessa 10-12X2 suihketta. Tiesin kyllä, että se on liikaa, mutta kun henki ei muuten kulkenut.

• aiheuttaa

minulle rytmihäiriöitä jos otan enemmän juin 6* vrk, joku toinen voinee käyttää enemmän ... käyttö yksilöllistä, mutta lääkitys ei liene kohdallaan jos joudut monesti ottamaan. oletko poistanut ärsykkeet ympäriltäsi..

• alkup.kirj.

Kiitos vastauksista !
        Minulla on ollut lääkkeet vasta reilun viikon (aamun illoin Flixotide ja Ventoline tarvittaessa). Viime keskiviikkona iski flunssa ja heti huomasi, että olin ihan tukossa ja otin pari kertaa päivässä Ventolinea. Muistelin, että astmahoitaja ois sanonut, että Ventolinea saa ottaa vain kuuden tunnin välein, muistankohan oikein ? Kunhan pääsen tästä flunssasta eroon, niin en varmaan tarvitse Ventolinea kuin korkeintaa esim. ennen lenkille lähtöä, toivottavasti !

• lievä astma
        alkup.kirj. kirjoitti:

Kiitos vastauksista !
        Minulla on ollut lääkkeet vasta reilun viikon (aamun illoin Flixotide ja Ventoline tarvittaessa). Viime keskiviikkona iski flunssa ja heti huomasi, että olin ihan tukossa ja otin pari kertaa päivässä Ventolinea. Muistelin, että astmahoitaja ois sanonut, että Ventolinea saa ottaa vain kuuden tunnin välein, muistankohan oikein ? Kunhan pääsen tästä flunssasta eroon, niin en varmaan tarvitse Ventolinea kuin korkeintaa esim. ennen lenkille lähtöä, toivottavasti !

Hei!

Mä olen myös "uusi" astmaatikko. Tai oireita on ollut kauan, mutta vasta nyt alan saada diagnoosia oireilleni. Mulla myös flunssa tekee astmaoireet pahoiksi. Mulle on sanottu, että Ventolinea voi ottaa 3-4 tunnin välein. Oon kyllä joskus ottanu parinkin tunnin päästä uudelleen. Mutta muistaakseni 6 kertaa päivässä (vai vuorokaudessa?) olis maksimi.

• vasta sair.
        lievä astma kirjoitti:

Hei!

Mä olen myös "uusi" astmaatikko. Tai oireita on ollut kauan, mutta vasta nyt alan saada diagnoosia oireilleni. Mulla myös flunssa tekee astmaoireet pahoiksi. Mulle on sanottu, että Ventolinea voi ottaa 3-4 tunnin välein. Oon kyllä joskus ottanu parinkin tunnin päästä uudelleen. Mutta muistaakseni 6 kertaa päivässä (vai vuorokaudessa?) olis maksimi.

... kohtalotoverit !
        Minkälaisia oireita teillä on ollut ? Minulla tulee varsinkin rasituksessa hengenahdistusta, mutta minulle tulee myös joskus sellainen jotenkin heikko olo iltaisin, enkä ole varma onko se astmaa vai jotakin muuta. Samoin hartiat ja koko rintakehä on välillä oudon tuntoinen, olen ajatellut, että ehkä jotenkin jännitän niitä, kun henki ei kulje ihan kunnolla, vai mitäpä ootte mieltä ? Histamiinialtistuksessa arvot huononi kovasti ja varsinkin tietokoneelle tehtävä ulospäin puhallus oli mulle tosi vaikeaa ja niin sain lääkityksen. Marraskuussa olis kontrolli.

• skäribo
        alkup.kirj. kirjoitti:

Kiitos vastauksista !

Ventolinea aina ennen Flixotinea? Sen avulla kun "röörisi" ovat avoinna kortisonin vaikuttaa.

Ei kuulosta siltä, että käyttäisit liikaa Ventolinea, etenkin kun sinulla on flunssa. Pikaista paranemista! :)

• Jatta
        skäribo kirjoitti:

Ventolinea aina ennen Flixotinea? Sen avulla kun "röörisi" ovat avoinna kortisonin vaikuttaa.

Ei kuulosta siltä, että käyttäisit liikaa Ventolinea, etenkin kun sinulla on flunssa. Pikaista paranemista! :)

Kiitos vinkistä että Ventoline enne Flixotideä. Olen ihmetellyt kun tuo Flixitide ei tunnu auttavan ollenkaan pahenemisvaiheessa.

• näin...

Tossa jokunen aika sitten olin niin huonossa kunnossa että otin joinakin päivinä lähes 12 annosta ventolinea! mulla ainakin reseptissä lukee et voi ottaa 1-2 annosta 1-6:sti päivässä... mäkin oon kuullu et 3-4 tunnin välein voi ottaa uutta satsia, mut ei toi kyllä mulla aina oo pädenny. toi on kyllä myös henkilökohtasta että miten usein sitä ventolinea voi ottaa, lääkärisi tietää parhaiten :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2628
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1668
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1600
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1222
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1005
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      969
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45