Paras Oasis-biisi?

joku vain..

Mistä Oasiksen kappaleesta pidätte eniten? Itse tykkään "All around the Worldistä".

21

2764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wooler

      -ei niillä oo "parasta" piisiä..eihän se riitä Beatles-tasolle,et kasvattaa samanlaisen otsatukan,pitää olla sävellystaitoakin tarpeeksi..näitä keskinkertaisia bändejä maailmas kyl piisaa..pöh.

    • deft

      Columbia. Ehdottomasti, ehkä...

      " What I heard is not what I hear
      I can see the signs but they're not very clear "

      Ah! Hienoa :)

      • mun suosikki

        on Wonderwall.


      • oas
        mun suosikki kirjoitti:

        on Wonderwall.

        kyl se on wonderwall tai little by little


    • Öövini

      Vitun wannabe piitlesit.

      • ...

        wannabe irwin :D


    • Kalle

      Don't look back in anger on oma suosikkini, ja ehka wonderwall, koko whats the story (morning glory) ? levy on oikeastaan aika hyva.

    • noel

      se on joko stand by me tai ....... niitä on monta en pysty luokittelemaan. live forever ja oasis areenaan ja sassiin.

    • finder-81

      Mun mielestä tämän maailman mahtavimman bändin ehdottomasti paras biisi on Supersonic.

      Se laulu on täyttä oasista. Se on melodisesti hieno, sanat on taattua Noelin siansaksaa. Laulussa sanat eivät ole se pääpointti, vaan se sanoma mikä siitä melodiasta ja muutamasta kantaaottavasta lauseesta murtautuu esiin. Veitsenterävät kitarariffit leikkaavat ilmaa ja menevät suoraan ytimeen, aiheuttavat minulle kylmiä väreitä, kaikkien näiden vuosien jälkeenkin.
      Oasiksen tunnusmerkkejähän on se röyhkeys ja omanarvontunne. He tietävät keitä ovat ja ovat valmiita kertomaan sen kaikille. Laulussa lauletaan: I need to be myself / I can't be no-one else. Tämä lause pelkästään on ollut mulle niin kova juttu, että se on avannut mun silmäni moneen kertaan tässä mun jokapäiväsessä elämässä. Elämä menee eteenpäin omalla voimallaan ja joskus vaan turtuu kaikkeen. Ihmisten välinen kanssakäyminen muuttuu monesti kilpailuksi, ihmiset joita on aina pitänyt ystävään muuttuu tai heistä irtaantuu ja loittonee. Työ ja opiskelu vievät aikaa. Ihminen turtuu siihen omaan arkeensa, eikä huomaa että miltä musta itsestäni nyt tuntuu. Joskus oma itse käy epäselväksi ja silloin on hyvä hetki laittaa levyt soimaan. Muistuttaa itseään siitä, kuka on ja mitä haluaa elämältään. Ei sitten vuosien päästä herää ja huomaa, että elämä meni ohi jossain vaiheessa. Mä herätän itseni unesta kun kuuntelen Supersonicia.
      Oasiksen ekalla levyllä Liamin ääni on niin puhdas
      ja viaton. Se viehättää mua niillä ekoilla levyilla. Sitten myöhemmin kova keikkailu, huonot elintavat ja ikä ovat karhentaneet Liamin äänen aika toisenlaiseksi. Sitten tältä ekalta levyltä jotenkin kaikissa lauluissa kuuluu läpi se into ja tuoreus, mikä kavereilla on ollut levyn teossa. Se vaan on jotenkin niin hienoa.

      Supersonic on mun mielestä hieno biisi! Se vaan on ja pysyy. Lempilaulut saattaa vaihdella päivittäin, mutta tää laulu on sellanen, mikä on se mun all time favourite.

    • rokkimies

      "Rock 'n' Roll Star". Täyttä paahtoa alusta loppuun.

    • Jean904

      Joo se on totta että Oasisselta ei voi sanoa oikeasti yhtä parasta biisiä olisi aika huono bändi jos joku biisi olisi parempi kuin muut..
      Mulla aina vaihtuu se suosikkikappale ja nyt se taitaa olla She is Love

      • Jean904

        Niin ja sitten tämä Wonderwall on hyvä mutta se on raiskattu


    • The Verve

      Cast No Shadow on hyvä piisi. se on tehty Verven laulajasta Richard Ashcroftista.

      • smirgeli

        henk. kohtainen suosikkini on "whatever".. sen verran mahtipontinen jousi-avaus ja muutenkin todella tunnelmallinen stadion-biisi. Ei voi olla hoilaamatta mukana kun kappaleen kuulee.


    • *patsy*

      I think you're the same as me
      We see things they'll never see
      You and I are gonna live forever
      We're gonna live forever
      Gonna live forever
      Live forever
      Forever

    • just just

      Who feels love on paras!

    • helmirok

      Maailman parhaalla bändillä on niin monta hyvää biisiä, että on vaikea valita parasta, mut huonoin on Who feels love.

      • Lil-liam

        Bonehead´s bank holiday on erittäin hyvä biisi, mutta ei tietenkään millään tavalla paras.


      • The Verveman
        Lil-liam kirjoitti:

        Bonehead´s bank holiday on erittäin hyvä biisi, mutta ei tietenkään millään tavalla paras.

        Kaks ekaa levyä olivat tosi hyviä sen jälkeen on tullu kakkaa pelkästään.
        The Verve on paras ja Richard Ashcroft on hyvä sanoittaja sen on myöntänyt jopa Noel Gallagher.
        "As he faced the sun he cast no Shadow".
        "dedicated to the genius of richard ashcroft".


      • semmosta
        The Verveman kirjoitti:

        Kaks ekaa levyä olivat tosi hyviä sen jälkeen on tullu kakkaa pelkästään.
        The Verve on paras ja Richard Ashcroft on hyvä sanoittaja sen on myöntänyt jopa Noel Gallagher.
        "As he faced the sun he cast no Shadow".
        "dedicated to the genius of richard ashcroft".

        lähdetään siitä liikenteeseen että the importance of being idle on aivan loistava! sen kun kuulee on pakko ruveta laulamaan mukana. todella mukaansa tempaava biisi!!


      • rocksielu
        The Verveman kirjoitti:

        Kaks ekaa levyä olivat tosi hyviä sen jälkeen on tullu kakkaa pelkästään.
        The Verve on paras ja Richard Ashcroft on hyvä sanoittaja sen on myöntänyt jopa Noel Gallagher.
        "As he faced the sun he cast no Shadow".
        "dedicated to the genius of richard ashcroft".

        Oih, mäkin rakastan Verveä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      333
      3125
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2315
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      88
      1696
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      200
      1642
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      70
      1424
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      162
      964
    Aihe