Miten selviytyy köyhänä häistä. Tietysti että menee maistraatissa naimisiin ja kutsuu vain muutaman vieraan. Mutta muita vinkkejä?
Miten järjestää halvat häät?
4
1798
Vastaukset
- sinivilkku
Olen ollut häissä, joissa oli ruokana erilaisia kiusauksia (janssonin, kinkku, juusto, kasvis).
Sitten oli vihannekset omissa kipoissaan (kurkkua, tomaattia, paprikaa, meloonia, suolakurkkua, punajuurta).
Patonkia ja päälle paria laatua tuorejuustoa ja voilevi.
Juomina kivennäisvesi, kotikalja ja mehu.
Kaikki oli tehty itse ja olivat maukkaita.
Hääkakku oli morsiamen äidin tekemä ja parempi kuin yksikään leipomosta hankittu ällömakea.
Sitten olen ollut häissä, joissa oli tarjolla ihka oikeita perunoita ja lihapullakastiketta.
Lisukkeina vihreää salaattia, punajuurisalaattia, puolukkahilloa ja suolakurkkuja.
"Hääkakku" oli kääretortusta tehtyjä leivoksia, oli tummaa ja vaaleaa torttua, päällä kermavaahtoa ja hedelmiä.
Molemmat häät olivat todella hauskat, oikeasti parien näköiset. Kummallakaan parilla ei ole mitään tarvetta esittää hienompaa kuin onkaan ;) - eräs vaan
-Mene naimisiin syksyllä tai talvella tai kesällä muuna päivänä kuin lauantaina, tällöin juhlapaikat ovat edullisempia, kuin kesälauantaisin
-Osta hääpuku ja muut asusteet nyt (syksyllä), ovat jopa puolet edullisempia kuin keväällä ja kesällä
- Mieti tarjoilussa persoolillisuutta. Ruuaksi esim. kiusausta tai keittoa. Tee tarjottavista ainakin osa itse. Suosi kauden tuotteita, edullisia perusraaka-aineita
- Vältä alkoholi tarjoilua. Alkumaljaksi käy "limusiideri" tai muu alkoholiton juhlajuoma
- tee somisteet itse. Käytä hyväksesi luonnosta saatavia materiaaleja ja edullisia löytöjä
- suunnittele juhlat ajoissa. Ehdit vertailla hintoja ja etsiä tarjouksia
- Mieti vieraslista tarkoin. Ketä te, hääpari haluatte juhlimaan tärkeää päiväänne. (eli jättäkää surutta kutsumatta ihmiset jotka olisitte muuten kutsuneet vain tavan vuoksi tai kohteliaisuuttanne)
- Kirkossa vihkiminen on ilmaista (kuten maistraatissakin), joten tämän takia häitä ei tarvitse järjestää maistraattiin - maiju_
Mä oon ittekin tuskaillut saman ongelman kanssa ja löysin pari alennus linkkiä tällaiselta entrycard-sivulta
http://www.entrycard.fi/
Hakusanalla löyty hääjuttuja ja ajattelin, ettei toi kortti oo kallis, kun löyty useempi paikka missä sitä voi käyttää. Sais olla vähän rikkaampi sulhanen, ni ei tarvis säätää, mut itseppä kosin;) - -mie vaan-
Itse haluamme pienet häät, mutta oma "ydinperheeni" on todella iso, joten pakostakin tulee 50 hlön häät.
-Menu (sis. paikkavuokra, koristeita, palkat jne.) 1500 eur / 50 hlöä
-Kutsut 100 eur
-hääkarkit 100 eur
-Viini, siideri, olut 300 eur
-Sormukset, morsiuspuku 1000 eur
-yöpyminen sviitissä 200 eur
-DJ ohjelmapalvelu (tutun yritykseltä ystävänkauppahintaan) 500 eur
= 3700 eur
ja tässäkin riittäisi vielä nipistettävää esim. puvussa ja sormuksissa, juomissa jne. Mutta pääasiallisesti haluamme todella yksinkertaiset häät, rennot ja hauskat lähipiirin kesken.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi392912Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs282723100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es472383Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201951Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo411926Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa571709- 391597
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä361486- 451403
- 261261