todella usein harjoitussupistuksia, haittaa?

apuaa....

minulla nyt ollut 4 päivän ajan kivuttomia supistuksia usein, yleensä noin 15 kertaa päivässä, toissailtana muutaman tunnin ajan tuli 2-5 minuutin välein.
viikkoja vasta 28.
onko noin usein tulevista harjoitussupistuksista haittaa? viittaako ennenaikaiseen synnytykseen? ym.

5

3524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

mihinkään viittaa. Kivuttomia supistuksia saa tulla, mutta niiden pitäisi mennä levossa ohi. Kuulostaa kyllä aika paljon olevan. Kannattaa ehkä soitella aamulla neuvolaan ja kysyä sieltä mielipidettä. Mahdollisesti saikkua saat jos tarvis on.

• hätää

Minullakin oli tosi paljon kivuttomia supistuksia, loppuraskaudessa joka päivä ja usein. Vauva syntyi viikkoa yli lasketun ajan, käynnistyksellä! Eli kivuttomat supistukset kuuluvat asiaan, ei kannata olla huolissaan. Mutta JOS ne muuttuvat kivuliaiksi, tai on selkäkipua tai kipua reisissä, saattaa kohdunsuu olla avautumassa. Kannattaa olla yhteydessä neuvolaan jos huolettaa, minäkin kävin muutamaan otteeseen tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen, kun epäilin että kivuttomatkin supistukset voisivat avata kohdunsuuta. Eivät avanneet!

• .....

niitä saa olla niin paljon kun on, mutta rv 28 ei ole loppuraskautta.

• supparit

15 supistusta päivässä ei ole mielestäni mikään älytön määrä. Itsellä oli myös paljon (yli 20) kivuttomia harjoitussupistuksia jo viikolta 20 lähtien ja yliaikaiseksi meni. Käynnistettiin, eikä kohdunsuu ollut vielä silloinkaan yhtään auennut.

• apuaa...

nyt on lääkärissä käyty, vauva voi hyvin, kohdunsuu pehmentynyt ja käsky kävi että pitää levätä. ei saa mitään nostella tai kantaa, ei mitään rasittavaa. mieluiten vain maata ja levätä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe