Löytyykö kokemuksia ko. veneestä? Onko puoliplaanari? Kuinka kantava perä (kantaako 100hv nelarin)? Tuplapohja? Toimiiko sadevesityhjennys? Yhteyksiä entiseen Paro590R veneeseen?
Nymar 610R
13
6750
Vastaukset
- Ruots
Kyllä Nymar on se viimeinen paro590 pohjalla! Nyt uuden tekiä on pistänyt aku-ankan nenä ja kutsunut sitä 610...ja vielä rappu siihen takana ja kutsu sitä 650...( onko hujaus tai?)
Ei toimi 100hv moottorilla! (liian painava)
Pohja oli vaihdettu 3 kertaa kuin oli "paro" vene, että nyt on liukuva!- Ostaja?
Rönnqvist R590? Onko hen parempi?
- pietro
Ostaja? kirjoitti:
Rönnqvist R590? Onko hen parempi?
molemmat hyviä, mutta rönnqvist 590 paljon parempi!!
- Ostaja?
pietro kirjoitti:
molemmat hyviä, mutta rönnqvist 590 paljon parempi!!
Onko kokemusta rönkästä?
- vielä HT-mies
Ostaja? kirjoitti:
Rönnqvist R590? Onko hen parempi?
eikös tuon Rönnqvistin konesuositus lopu jo 70 hv:aan. Saattaahan vene silti kantaa isommankin koneen. Kulkuri 21 olisi hivenen suurempi vene ja 100 hv konekin pitäisi mennä. Hydrauliohjauksestakaan ei varmaan haittaa ole.
Itse kuulisin mielelläni kokemuksia tuosta Kulkuri 21 (perämoottorilla) veneestä kun on alkanut sopivaa yhteysvenettä etsiessä heräilemään ajatus omatoimisesta jatkojalostuksesta. - Ostaja?
vielä HT-mies kirjoitti:
eikös tuon Rönnqvistin konesuositus lopu jo 70 hv:aan. Saattaahan vene silti kantaa isommankin koneen. Kulkuri 21 olisi hivenen suurempi vene ja 100 hv konekin pitäisi mennä. Hydrauliohjauksestakaan ei varmaan haittaa ole.
Itse kuulisin mielelläni kokemuksia tuosta Kulkuri 21 (perämoottorilla) veneestä kun on alkanut sopivaa yhteysvenettä etsiessä heräilemään ajatus omatoimisesta jatkojalostuksesta.Tämä taitaa vain olla huono foorumi kysellä. Onkohan muualla asiantuntvampaa porukkaa?
- Ruots
Ostaja? kirjoitti:
Tämä taitaa vain olla huono foorumi kysellä. Onkohan muualla asiantuntvampaa porukkaa?
R590: Siihen on takapeili kallistunut että jos vertailuu vesirajat, silloin R590 on isompi kuin 6 metrinen vene!
Tiedän että etälä suomessa ihmiset yleensä pistävät yli-tehoiset moottorit, mutta ei oikestaan tarvitsee!
Mulle vene on turhan iso, mutta luultavasti paras vene siihen kokousluokaan!
Jos ostat Rönnqvist vene, et olet "huijattu"!
Vaan niin vaikea saada... - RR16
Ruots kirjoitti:
R590: Siihen on takapeili kallistunut että jos vertailuu vesirajat, silloin R590 on isompi kuin 6 metrinen vene!
Tiedän että etälä suomessa ihmiset yleensä pistävät yli-tehoiset moottorit, mutta ei oikestaan tarvitsee!
Mulle vene on turhan iso, mutta luultavasti paras vene siihen kokousluokaan!
Jos ostat Rönnqvist vene, et olet "huijattu"!
Vaan niin vaikea saada...Ei puoliplaanariin ole mitään järkeä liian isoa konetta ostaakkaan. Veneen ominaisuudet ovat aivan muualla kuin nopeudessa. Puoliplaanarin ominaisuudet tulevat vasta parhaiten esille allokossa ajettaessa ja reilusti kuormatessa, jossa kantavan perän vahvuudet tulevat parhaiten esiin. Muistan vanhan 16:n ajoilta jo mainion ominaisuuden jota pikakiitäjistä ei aina löydä. Erillaisissa aallokoissa ajettaessa vesi taittuu keulan muotoilun ansiosta hienosti sivuun ja pysyy poissa sisältä. Saatavuus, ainakin käytettynä, on hiukan heikkoa. Uusia on joitain netissä myynnissä. Toivottavasti tulee meille "merenkurkun kyntäjille" käytettyjä 590:iä tulevina vuosina myyntiin. Vahvin ehdokas seuraavaksi veneeksi. Koko sinänsä, lukeeko kyljessä 610 tai 590, ei ole oleellista. Se mikä ratkaisee on käyttötarkoitus.
- pietro
RR16 kirjoitti:
Ei puoliplaanariin ole mitään järkeä liian isoa konetta ostaakkaan. Veneen ominaisuudet ovat aivan muualla kuin nopeudessa. Puoliplaanarin ominaisuudet tulevat vasta parhaiten esille allokossa ajettaessa ja reilusti kuormatessa, jossa kantavan perän vahvuudet tulevat parhaiten esiin. Muistan vanhan 16:n ajoilta jo mainion ominaisuuden jota pikakiitäjistä ei aina löydä. Erillaisissa aallokoissa ajettaessa vesi taittuu keulan muotoilun ansiosta hienosti sivuun ja pysyy poissa sisältä. Saatavuus, ainakin käytettynä, on hiukan heikkoa. Uusia on joitain netissä myynnissä. Toivottavasti tulee meille "merenkurkun kyntäjille" käytettyjä 590:iä tulevina vuosina myyntiin. Vahvin ehdokas seuraavaksi veneeksi. Koko sinänsä, lukeeko kyljessä 610 tai 590, ei ole oleellista. Se mikä ratkaisee on käyttötarkoitus.
rönnqvist 590 on todella hyvä vene! halvan näköinen, mutta suvereeni merellä! kyllä kannattaa ostaa, jos haluaa kalastella ja yhteysvenettä...ton kokoluokan parhaimpia ellei jopa paras meriolosuhteissa
- Nymar 610
Se on liukuva, mutta liukuuu jo pienellä nopeudella. Voit ajaa kovassa kelissä n. 15 solmua, jolloin menee tosi pehmeästi.
100 hv 4-tahti on turhan painava. Perä ei ole kovin (=liian)kantava. Paras tulos 90:llä Tohatsu TLDI koneella.
Tukevaa työtä ja rosteri kölirauta.
Tuplapohja on, mutta ei ole uppoamaton. Itsetyhjennys toimii hyvin. Sama kuin vanha Paro 590 keulan ankannokka. - Ostamassa
Nyt on alla Vator 17R ja 90hp Evinrude Etec.Vene on jo liian vanha.Olen katsellut Nymaria Kalkkirannassa Sipoossa.Onko Vatorin vertainen vene?610 olisi jo pituutta hieman.Toimiiko kovassa kelisä Suomenlahdella?
- pena 1978
mulla on ollut nymar 610r nyt kaksi kesää ja siinä on mariner optimax 90. vene on tosi hyvä kovassakin kelissä.laadusta sanoo jotakin että täällä päin nymar 610r(paro 590) on ammatti kalastajien suuri suosikki noin 800kg lasti ei ole mikään ongelma joten kannattaa kokeilla et pety
- kulkee?
Miten Vator kulkee e-tecin kanssa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214