Nukkainen

iho

Olen sairastanut bulimiaa lähes 20 vuotta. Nyt vasta huomasin, että kasvojeni ihossa on nukkamaista peitettä. Ei toki koko naamassa, mutta kasvojen sivuilla. Tämä peite kuulemma muodostuu syömishäiriöisille.

Miten tästä pääsee eroon? Jollain erikoishoidolla kosmetologilla? Ja jos pääsee eroon, niin kasvaako se uudestaan.

7

2240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bulimiabebe

.. kerronpa vain, että minullakin on sitä peitettä. Selässä, vatsassa, kasvoissa. Selässä jopa niin, että elämänkumppani oikein ällistyi. Taitaa olla nimeltään lanugo, se peite siis. En osaa valitettavasti sanoa, kuinka siitä pääsee.. itsekin mietin parhaillaan jotain konsteja. Täytyisi kai jotenkin anonyymisti kysyä lääkäriltä. Saarnoja en nimittäin kaipaa..:(

• iho

Kiitos vastauksesta!

En ole tiennyt että tuota voi olla ympäri kehoa. Olen huomioinut vain kasvot... Täytyy tutkiskella vähän tarkemmin loppua ruumistakin:-)

Jos keksit/kuulet hyvän keinon, niin kirjoittele tänne palstalle.

• bulimiabebe
        iho kirjoitti:

Kiitos vastauksesta!

En ole tiennyt että tuota voi olla ympäri kehoa. Olen huomioinut vain kasvot... Täytyy tutkiskella vähän tarkemmin loppua ruumistakin:-)

Jos keksit/kuulet hyvän keinon, niin kirjoittele tänne palstalle.

Jos olet suhteessa, niin voithan pyytää vaikka kumppaniasi vilkaisemaan esim. selkääsi, josko siellä on tapahtunut muutoksia, eli nukan/karvan kasvua. Itsekin sain tietää tilanteen vakavuudesta elonkumppaniltani, eihän sitä itse juuri silmiä selässä ole, joten ei sinne näe.. :( Sitten katsoin peilillä ja järkytyin itsekin! Huh.. Masunukka on sekin ikävää, että sitä pitää vatsassakin olla! Ei ollut ennen, ei..

Toivotaan, että jotakin keksimme tämän ikävän ongelman ratkaisuksi. Jos saan jotain tietää, niin kerron siitä varmasti täälläkin.

• et sitä tulee

vaan anorektikoille...mut just tänään katoin mun mahaa ja rintakehää nii molemmat on aivan täynnä nukkaa ja kasvoissa myös...lähinnä otsassa ja sivuilla! bulimiastako se johtuu...koska mä en oo laiha....järkytyin kyllä ku rinta on täynnä nukkaa, ihan ku oisin muuttumas mieheks...:)

• justii normi

Miten erotat tuon kyseisen "nukan" ihokarvoista?? Itse olen kyllä pienikokoinen ja hoikka tyttö, mutta en ole koskaan kärsinyt syömishäiriöistä. Silti minulla on pientä vaaleaa ihokarvaa kasvoissa rintakehässä, käsivarsissa (minulla on aina olleet karvaiset kädet! Ihan oikeasti, pitkät karvat.. tosi naisellista.) Kyllähän jokaisella ihmisellä on ihokarvoja.. :)

• vähemmän

Kuulkeepas nyt. Tuo nukka muun muassa poskilla on yleistä ihan lähes joka ainoalla ihmisellä, ei mitenkään epätavallista, eikä liity bulimiaan. Miksiköhän vanhemmat ihmiset yleensä kutsuu joitakin "persikkaposkisi" ? Koska poskilla on sellanen pehmeä nukka, se on ihan normaalia. Sitä on myös hiusrajassa ja alaselässä monesti, pakaroissa jne... Vaaleaa ohutta. Mikäli karvankasvu on voimakasta ja tummaa niin nämä karvatkin on usein näkyvempiä. Esim. ulkomaalaisilla tummaihoisilla naisilla. Siis se on lanugoa tämä karva kyllä, mutta sitä on kaikilla ihmisillä vähän, mutta huom. anorektikoilla sitä karvaa on tosiaan voimakkaammin koska sen karvan eritys voimistuu joten ja ne karvat voi olla TODELLA näkyviä ja tuuheita, pitkiä jopa kasvoissa.

Itse olen esimerkiks nähnyt ihan normaalipainoisilla ihmisillä aika useesti selässä ohutta karvaa varsinkin ulkolaisilla. Miehillä sitä karvaa on lähes kaikilla suht paljon ja yleensäkkin niillä joilla on voimakas karvan kasvu. Itselläni on ollut lapsesta asti.

"Tummat silmät, ruskea tukka
      koskaan niitä hylkäisi en
      Lämpöinen on poskensanukka
      huulillani kun tunnen mä sen."

• lanugo

Eikös tuota lanugoa tule kun on pidemmän aikaa ollut nälkiintynyt ja siksi kylmissään? Se on vain kehon tapa suojata ihmistä jatkuvalta kylmältä. Lanugo "häviää" kun keho saa enemmän rasvaa joka pitää lämpimänä.

Näin muistelesin lukeneeni jostain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      84
      2727
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      58
      2634
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      70
      2594
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2551
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      89
      2075
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      50
      2012
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      141
      1866
    8. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      52
      1539
    9. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      16
      1476
    10. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      35
      1467
    Aihe