Eli haluaisin tietää mitä oireitä kuulohermon kasvaimeksi kutsuttuun
"tautiin" kuuluu ? Yritän näet miettiä onko vaivani sitä vai jotain
muuta.
Nimimerkki pelkkäajatuskin vaivasta ja sen hoidosta
kauhistuttaa. Eikä enään mahdollinen kuulon menetys. Siihen olen jo
ajatuksena totutellut aika hyvin mutta tuohon muuhun onkin paljon
pahempi. (kuten ajatukseen nukuksesta)
"kuulohernon kasvaimen" oireet pikaisia vastauksia kiitos :)
6
5951
Vastaukset
- hmm..
ovat mm. tunne, että korva on lukossa tai siellä olisi vettä, tinnitus, kuulon heikkeneminen, huimaus, tasapainohäiriöt...
Kuulohermokasvain on Suomessa harvinainen ja jotkut korvalääkäritkään eivät tiedä edes mikä se on! - hmm..
sulle vielä opas:
http://www.kuulonhuoltoliitto.fi/tiedoston_katsominen.php?dok_id=79#search="kuulohermokasvain" - rohkeasti varaamaan
aika tutkimuksiin jos sinulla on ollut tasapainohäiriöitä,ajoittaista huimausta,kohinaa korvassa.
Magneettikuvauksella selviää onko kasvainta,jos on niin minkä kokoinen jne.Kuulohermokasvain voi olla kasvanut todella kauan...se kasvaa hitaasti ja nykyisin välttämättä sellaista ei edes leikata jos se ei vaikuta elämänlaatua heikentävästi.Alkuun ollaan siis seurantalinjalla.Mutta jos kasvain on aktiivinen ja kasvaa niin se on leikattava ,muutoin se voi alkaa painamaan aivorunkoa.JA jos leikataan niinn siinä on kolmenlaista tapaa miten se poistetaan..korvalääkärit yleensä leikkaa niin että kuulo menee mutta neurokirurgilla voi olla eri reitti.Kannattaa kysyä kaikki mahdolliset vaihtoehdot.Kuulonhuoltoliitosta saa infoa ja sitten vertaistukihenkilöiltä.Akustikusneurinoma sairauteen kuuluu monenlaista oiretta/vaivaa..kaikkien tapaamieni elämään liittyy väsymys,osa leikatuista pohti osa-aikaeläkettä koska työssäjaksaminen ei ole
enää niin itsestään selvää.- JPQ
Olen kyllä jo niin pitkällä että magneetti kuvaus tulee seuraavaksi
ja eikä mainittuja juttuja ole ollut.
PS. mielenkiintoista ettei aina leikata... ja lääkärin laji
määrittelee miten se yleensä tehdään... - siinä on
JPQ kirjoitti:
määrittelee miten se yleensä tehdään...lääkäriltä hyvä kysyä eri vaihtoehdot.Tuttavallani leikattiin 3 cm:n kasvain ja kuulo meni.Kasvohermohalvaus tuli heti leikon jälkeen mutta se parani kokonaan pois muutamassa kuukaudessa.Akustikusneurinomapotilaiden kannattaa liittyä omaan yhdistykseensä jolloin tulee lehti ym tietoa.Ja kannattaa hakeutua sopeutumisvalmennus-ja kuntoutuskursseille...mutta voihan toki olla että sinulla ei se kasvain edes ole.
- Akustikusneurinooma
JPQ kirjoitti:
määrittelee miten se yleensä tehdään...Minulla alkoi huminalla ja "tinnituksella" korvan vaiva sekä ääniherkkyyttä esiintyi... Se alkoi jo vuosi sitten ja kesällä pyysin itse päästä kuvauksiin että karsittaisiin kasvain pois koska muuta vikaa ei löytynyt kuin kamala meteli... kuten sanottu kasvain löytyi 2x2cm ja ensi viikolla menen leikkaukseen. Ei pahemmin pelota sillä tämän kanssa ei pysty keskittymään töissä eikä muutenkaan kun ei korva kestä meteliä, välillä ei edes radio voi olla autossa päällä. Huimausta ei pahemmin ole esiintynt kuin jos kovasti "säheltää"...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262233
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161554Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333893