Asuntolainan marginaali...

Paljonkos se teillä on?

Minkäs kokoinen on asuntolainan marginaali itse kullakin? Omani on 0,45% tällä hetkellä. Olen Nordean asiakkaana tässä asiassa. Isoja sijoituksia yms. ei siellä ole.

12

9716

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........että

      Alun perin marginaali oli 0,7%, mutta kun kävin veljeni ja tyttöystäväni esimerkkiä noudattaen "kinaamassa" siellä (ts. kerroin, että toisessa pankissa on tarjottu selkeästi huokeampi vaihtoehto) niin laskivat tuohon 0,45%:iin. Ei varmaan lähellekään halvin, mutta säästän tuolla jo muutaman satkun vuodessa. Ostan niillä vaikka kaljaa, jos muuta en keksi.

    • Nordea, 0.4 %.

    • tämäkin

      0,3 prosenttiyksikköä kesällä otetussa lainassa

    • oli tarjous

      eilen Nordeassa kun lainalupauksen hain.

    • lainanmäärästä

      joten kun ilmoittaa marginaalin, olisi hyvä tietää myös lainan määrä, koska yleensä pitkäaikaiselle suurelle lainalle tarjotaan pienempää marginaalia...

    • prosentti

      15000e laina marginaali 1.2%

      • Reijo-setä

        Peruskorko 0%, lainaa vähän päälle 150k. Tosin olen alalla, joten hinta = henk kunta-hinta.


      • edellinen
        Reijo-setä kirjoitti:

        Peruskorko 0%, lainaa vähän päälle 150k. Tosin olen alalla, joten hinta = henk kunta-hinta.

        kyllä tuon kokoisella lainalla nykyisillä nousevilla koroilla saa maksaa ihan tarpeeksi,vaikka ilman marginaaleja


      • shshsh
        edellinen kirjoitti:

        kyllä tuon kokoisella lainalla nykyisillä nousevilla koroilla saa maksaa ihan tarpeeksi,vaikka ilman marginaaleja

        Nykykorot ovat aivan lastentarhakamaa, mikäli muistelette (mikäli ikää on sen verran mittarissa) tai tarkastelette (tilastoista) parinkymmenen vuoden periodilla korkokehitystä. Tällä hetkelläkin korkotaso on historiallisesti tarkasteltuna hyvin matalalla.

        Sitä paitsi asuntolainan koroista saa vähennyksiä verotuksessa. Etenkin ensiasunto yhdisttynä pääomatuloihin on oiva kaksikko.

        Eikä asuntolainaa kannata koskaan ottaa luottaen siihen, että korkotaso pysyy ennätysalhaalla, joten varmaankin suurin osa on varautunut muutamien prosenttien koronnousuun.


      • Reijo-setä
        edellinen kirjoitti:

        kyllä tuon kokoisella lainalla nykyisillä nousevilla koroilla saa maksaa ihan tarpeeksi,vaikka ilman marginaaleja

        Maksamista vielä kymmenkunta vuotta, lainaa vajaa 50% asunnon arvosta; ihan oikeassa olet sinänsä, kaikki velat pitää maksaa takaisin. Onneksi ei ole tasaerälaina, pysyy laina-aika kohtuudessa.


    • Kirja

      Kesäkuussa alkoi uusi 12 kk:n periodi eli asuntolainan korko on ensi kesäkuuhun 3,99%. 7.9.2006 12 kk:n euribor on 3,704% eli kun korot vielä vähän nousevat, on laina alle päivän hinnan.

    • Tosi on

      On nykyisellä 20000 lainalla. Tapiola pankki tarjosi 0,4:ää, vaikka olenkin työttömänä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe