Navigaattori on

turha ostos

Kuka tavallinen autoilija todella tarvitsee Suomessa navigaattoria? Suurin osa autoilusta tapahtuu kotinurkilla. Mitä ihmeen järkeä on ostaa navigaattori neuvomaan reittiä kotoa keskustaan. Sitten ihmetellään, kun navigaattori opastaa ajamaan pyörätietä pitkin tai jokin kadunnimi ei täsmää.

Itse ajan työni vuoksi yli 30 tkm vuodessa, enkä ole eksynyt. Suomessa ei ole sellaista kaupunkia, jossa todella tarvitaan navigaattoria.

Navigaattori on hyödyllinen laite viranomaisille, kuljetusliikkeille ja takseille. Matti Meikäläiselle aivan turha laite.

60

10873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 navin omistaja

asenteella lähtee, niin täysin helvetin turhia tavaroita on muitakin. Kuka tarvii telkkaria ? Kirjat on keksitty ja ennenkin tultiin pelkällä radiolla toimeen. Miksi pitää kännykkää, kun kerran lankapuhelimet yhä toimii. Joukkoliikennevälineet ja fillari on keksitty. Perkelettäkös sitä autolla ? Mitä ihan oikeasti teet tietokoneella. EI niitä ennenkään ole tarvittu. Kynä, paperi ja laskutaito rittää. Ja, ,ja ,ja...........Mitä väliä sillä on jos jollain on navi ?

• Voi voi

2 navia? Eikö yksi riitä? Onko toinen taskussa, ettet eksy kävellessä? Voi ristus!

• 2 navia
        Voi voi kirjoitti:

2 navia? Eikö yksi riitä? Onko toinen taskussa, ettet eksy kävellessä? Voi ristus!

Oliskos vaikka kahden auton talous. Annanko lisää vinkkejä vai joko arvaat ??...... Hyvääääää !! reipas poika. Otetaankos seuraavaksi vähän vaikeampi kysymys. Luuletko pärjääväsi ?

• nuo navit
        2 navia kirjoitti:

Oliskos vaikka kahden auton talous. Annanko lisää vinkkejä vai joko arvaat ??...... Hyvääääää !! reipas poika. Otetaankos seuraavaksi vähän vaikeampi kysymys. Luuletko pärjääväsi ?

Älä! Kaksi autoa ja vielä samassa taloudessa. Varmaan molemmissa autoissa karvanopat ja kromatut pakoputkenpäät, oikein tuplaputket.. ja ne navit! Voi jukra.

• 2 navia
        nuo navit kirjoitti:

Älä! Kaksi autoa ja vielä samassa taloudessa. Varmaan molemmissa autoissa karvanopat ja kromatut pakoputkenpäät, oikein tuplaputket.. ja ne navit! Voi jukra.

Wunderbaumit. Sahasin itse vesivanerista metrin mittaset. Mutta tosissaan, niin helvetinkö väliä se sinulle mitä mun taloudesta löytyy ? Muistan kuinka kännykänkantajia pilkattiin kännykkä-aikakauden aamuhämärissä. Ja nyt jopa sinulla on sellainen. 5 vuotta eteenpäin tästä ja kukaan ei jaksa enää hermostua navigaattorien omistajiin. Rohkeutta kyllä se siitä sitte taas.

• hermostui

Kato kato! Tais osua ja upota.

Navigaattori on ihan turha vehje kaikesta sun perusteluista huolimatta.
        Suomi on niin harvaan asuttu maa, ettei täällä tarvita edes karttaa. Näin se vaan on!

• joillekin ei
        hermostui kirjoitti:

Kato kato! Tais osua ja upota.

Navigaattori on ihan turha vehje kaikesta sun perusteluista huolimatta.
        Suomi on niin harvaan asuttu maa, ettei täällä tarvita edes karttaa. Näin se vaan on!

Kaikki ei nyt ymmärrä edes noiden vehkeiden päälle eikä siksi ymmärrä niiden käyttäjiäkään. Toiset jää laiturille kuin juna lähtee.
        Jos asuu jossain korvessa ja ainoa tarve on käydä viinakaupassa ja sossussa niin tuosta nyt selviää kun sanoo taksikuskille osoitteen.

• 22
        Voi voi kirjoitti:

Mulla on toinen taskussa.. Samsung Note, että se siitä.

• vaimoon

Kartanlukija vänkärin paikalla on tyytyväinen, kun ostan hänelle kerran viikossa kukkapuskan.

Ette muuten usko, mutta kyllä saa rahalle vastinetta.

Ilman navigaattoria pärjää hyvinkin. Leluksi ihan kiva, mutta montakohan kolaria se on aiheuttanut. Yhdessäkin taksissa siinä pyöri leffa ajon aikana. Turvallista matkaa vaan..

• gavinautti

kalliimmaksi kuin navi!!!

• vaikka..

Pariisin läpi ja sitten vaikka Barselonaan ja käy kiertään Valensian nähtävyydet, vaimo kartturina. Voi olla että auvoisuus karisee ja kukkapuskat unohtuu.
        Jokainen tietää kuinka epäkiitollinen tehtävä on lukea toiselle karttaa nopeatempoisessa taajamaruuhkassa, suurkaupunkien liepeillä.

Navigaattorilla voi keskittyä matkan antiin eikä kartan lukuun ja opasteiden kyttäämiseen.

Monta kolaria on vältetty kun saa ennen risteystä selvää informaatiota kaistan valintaa myöten.

• Kartturi
        vaikka.. kirjoitti:

Pariisin läpi ja sitten vaikka Barselonaan ja käy kiertään Valensian nähtävyydet, vaimo kartturina. Voi olla että auvoisuus karisee ja kukkapuskat unohtuu.
        Jokainen tietää kuinka epäkiitollinen tehtävä on lukea toiselle karttaa nopeatempoisessa taajamaruuhkassa, suurkaupunkien liepeillä.

Navigaattorilla voi keskittyä matkan antiin eikä kartan lukuun ja opasteiden kyttäämiseen.

Monta kolaria on vältetty kun saa ennen risteystä selvää informaatiota kaistan valintaa myöten.

Aivan varmasti tarvitaan Pariisissa. Ketjun aloittajahan sanoo, että Suomessa ei tarvitse navigaattoria.
        Annan mielelläni kartturin palvelut. Oi, jos vain saisin kukkapuskan edes joskus. Kerran viikossa olisi jo.. WAU!

• jake20
        Kartturi kirjoitti:

Aivan varmasti tarvitaan Pariisissa. Ketjun aloittajahan sanoo, että Suomessa ei tarvitse navigaattoria.
        Annan mielelläni kartturin palvelut. Oi, jos vain saisin kukkapuskan edes joskus. Kerran viikossa olisi jo.. WAU!

Ei herrajestas... kerran viikossa 40€ vaimon kukkiin, ni siinähän on kolmessa kuukaudessa menny hyvän Navin hinta :) Puhumattakaan siitä, että vaimoke lakkaa arvostamasta noita kukkapuskia jos niitä tulee joka vko.... ei ei ei näin :) Kyllä kukat täytyy viedä vain ja ainoastaan silloin kun siihen on syytä, niin vaikutus on paljon parempi!

• Töks

"Yhdessäkin taksissa siinä pyöri leffa ajon aikana." Jos kyse on tehdasasenteisesta navigaattorista, kuljettajan näytössä ei voi pyöriä elokuva samalla, kun autoa ajetaan. Leffa pyörii koneessa vain, kun auto on pysäköity.

Sen sijaan takapenkin näytöissä voi ajonkin aikana pyöriä mitä vaan, yhdessä taksissa katselin viime kesänä suoraa futismatsia.

• Taxi
        Töks kirjoitti:

"Yhdessäkin taksissa siinä pyöri leffa ajon aikana." Jos kyse on tehdasasenteisesta navigaattorista, kuljettajan näytössä ei voi pyöriä elokuva samalla, kun autoa ajetaan. Leffa pyörii koneessa vain, kun auto on pysäköity.

Sen sijaan takapenkin näytöissä voi ajonkin aikana pyöriä mitä vaan, yhdessä taksissa katselin viime kesänä suoraa futismatsia.

Minäkin olin taksin kyydissä. Etuikkunassa oli joku härveli, josta pystyi seuraavaan tv-lähetystä vaikka oli ajossa. Jotain urheilua silloin tuli. Tosin kuva pätki, sitähän se kuljettaja manaili. Kuljettaja kertoi, että laite oli kytketty digiboxiin. Olettaisin, että oli navigaattori. En kysynyt, koska minua ei moiset laitteet kiinnosta.

Turvallisia kilometrejä kaikille. Omistitte sitten navigaattorin tai ette. Itse en hanki mokomaa laitetta:)

• ei navigaattori
        Taxi kirjoitti:

Minäkin olin taksin kyydissä. Etuikkunassa oli joku härveli, josta pystyi seuraavaan tv-lähetystä vaikka oli ajossa. Jotain urheilua silloin tuli. Tosin kuva pätki, sitähän se kuljettaja manaili. Kuljettaja kertoi, että laite oli kytketty digiboxiin. Olettaisin, että oli navigaattori. En kysynyt, koska minua ei moiset laitteet kiinnosta.

Turvallisia kilometrejä kaikille. Omistitte sitten navigaattorin tai ette. Itse en hanki mokomaa laitetta:)

Jos ei vielä tunne TV:tä niin paras on jättä navigaattori kauppaan ei sitä todellakaan tarvitse. Minunkin näyttöruutuni palvelee autossa useampaa toimintoa TV:n ja navigaattorin lisäksi esim. parkkeeraus kameraa. ja ajotietokoneen näyttöä. TV edessä ei näy ajonaikana. Se on estetty turvallisuus syistä.
        Onneksi nämä laitteet eivät ole pakollisia ja ne voi hankkia vain niitä haluavat, mutta turha niitäkään on haukkua vain siksi ettei itsellä ole.

• Jokke19572
        vaikka.. kirjoitti:

Kerankin asiaa Navigaattoreista. Kartturin tosin voit saneerata pois kun on Navigaattori. Navigaattori ei napise siinä vieressä ja saat tosiaan keskittyä itse ajamiseen ja maisemoiden katselemiseen. Tämä on MAAILMAN PARAS KEKSINTO!

• edullinen.

Navigaattori on turha, mutta on siellä autossa turhempaakin.
      Navigaattori on niin edullinen 300-600 € että se kyllä hukkuu auton kuluihin.
      Laite tulee olla taskuun sopiva, silloin sitä voi siirtää perheen eri autoihin.

• Make

Että teitä viisaita ihmisiä riittää. Tuntuu että tiedätte kaikesta kaiken

• itselläs

ole navigaattoria?
      ainaki noista kirjoituksista päätellen..

ei mullakaan ennen ollut, mutta hommasin sen enkä ole päivääkään katunut.

alkoi meinaan siihen malliin vituttamaan se kartan lukeminen pimeässä autossa: "olikohan se nyt toi kadunristeys.. HEI!! kato nyt mitä siinä luki.. no voi jumalauta, oli toi se risteys mistä PITI kääntyä.." ja ei muuta kun pakki päälle ja takaisin. ja tulee tunteja yhteen reissuun...

nyt kone neuvoo perille, eikä tarvitse karttaa lueskella.
      ja mitä noihin kolareihin tulee, niin miten se niitä aiheuttaa? näytöllä lukee selvästi mihin suuntaan ajetaan ja paljonko on matkaa seuraavaan käännökseen.. ja niin edelleen.

nuo kateellisten puheet tyyliin "nagivointilaite on turha.." on niiden puheita, joilla ei ole varaa ostaa kyseistä laitetta.

ja tämähän on fakta.

• ehkä tapahtuukin

ajeluista kotinurkilla, mutta mitäs sitten kun mennään vieraaseen kaupunkiin?

sitä vartenhan se laite hankitaankin. ei minullakaan sitä tuossa kotikaupungin ajoissa mukana ole.

ÄLY HOI, ÄLÄ JÄTÄ!!!!

• Jokainen päättäköön itse

Nimenomaa tavalliselle autoilijalle on navigaattorista hyötyä. Vaimokin uskaltaa lähteä Keski-Eurooppaan kun ei tarvitse lukea karttaa ja voi huolettomana katsella maisemia.
      Itsekin olin navigaattorin hyödystä epäilevä ennekuin hankin auton jossa sellainen oli integroituna varusteena. Navigaattori löytää paikan kuin paikan ilman tiirailuja ja hakemista. Lisäksi tietyöt näkyy jo Suomessakin ja mahdollinen kiertotie löytyy tarvittaessa ilman tuskaa. Huoltoasemat löytyy hyvissä ajoin samoinkuin muut palvelut.
      Miten muuten ketjun aloittaja yleensä kirjoittelee näille sivuille eikö internetkin ole hänelle turha ostos vai käyttääkö hän muiden vehkeitä? Kaikki mitä minulla ei ole on turhaa periaatteella.

• GO300

ihan äijä.

>Itse ajan työni vuoksi yli 30 tkm vuodessa, enkä ole eksynyt

Avaan tässä sulle tölkillisen huurraa huutoja. BloPp ! Hurraa....

Voit myös hakea paketin Saludokahvia lähimmästä kukkura-kaupasta plus sankarikuljettajan lippiksen siihe tykö. Luultavasti YLE:ä lähetetään joku haastattelemaan sinua, joten istu ny tiukasti kotona.

• oeoitrjoeeeee

Vaihda tuohon tekstiin navigaattorin tilalle kännykkä ja siirry ajassa 15-20 vuotta taaksepäin. Juuri tollasia juttuja oli aikoinaan kännyköistäkin, ja mites kävi? Kyyllä lankapuhelin riittää tavalliselle tallaajalle...

• hyödytön

olen edelleen sitä mieltä, että 90%.lle suomalaisista kännykkä on täysin turha laite, aivan samoin kuin autonavigaattorikin.

• homosa piens
        hyödytön kirjoitti:

olen edelleen sitä mieltä, että 90%.lle suomalaisista kännykkä on täysin turha laite, aivan samoin kuin autonavigaattorikin.

Noin suunnilleen 100%:lle ihmisistä sähkö ylipäätään on "turha laite". Tuli on kuitenkin ollut selviytymisen kannalta tärkeää jo satojatuhansia vuosia. Mutta kun me emme enää elä luolassa, mikä ei kyllä näiltä keskustelupalstoilta ole pääteltävissä..

• lampun kanssa
        hyödytön kirjoitti:

Päre riittäisi varmaan tälle kaverille? Itse tietysti tarvitsee Internetyhteyden, kännykän jne. mutta noille muille ne on ihan turhia? Taitaa olla tosi vihreä? Niin voihan sitä soittaa isin kännykällä kun menee mielenosoituksiin.

• kantaan

Aivan samaa mieltä. Turha kapine Suomessa. Sinä, et ammatikseen ajava.. montako kertaa vuodessa todella tarvitset navia? Kesälomareissulla käyt kerran muumimaassa tai huvipuistossa. Loput ajosta tapahtuu lähinnä kotiseudulla.
      Suomen rajojen ulkopuolella varmasti hyvä kapine.

No, moni hankkii autoonsa turhempiakin lisävarusteita, kuten aluvanteet Ladaan.

• Töks

Aina vedotaan siihen, että ei sitä navigaattoria täällä Suomessa tarvita, Keski-Euroopassa kyllä. Mihinköhän tämä ajatus perustuu? Oma kokemukseni on, että monessa Keski-Euroopan maassa on reitit viitoitettu paljon paremmin kuin Suomessa. Se taas johtuu siitä, että liikennesuunnittelijoiden tarkoituksena ei ole tehdä yksityisautoilulle kiusaa, vaan saada liikenne sujumaan niin joustavasti kuin niillä liikennemäärillä on mahdollista.

Koto-Suomessa sitä ihmettelee, mistä liikennesuunnittelijoille oikein maksetaan. Vain yhtenä pienenä esimerkkinä: Olarista tullaan Kehä 2:lle. Viitat kertovat lähtemään joko Viherlaaksoon tai Matinkylään. Mistä niistä ulkopaikkakuntalainen tietää, kumpi on pohjoisessa. Vaan navigaattori tietää, kummasta käännytään, jos osoite on laitteeseen syötetty.

No, alkuperäiselle provoilijalle voisi tässä todeta, että onneksi omalla rahalla saa tehdä mitä huvittaa. Minulla on navi ja olen ollut siihen tyytyväinen. Silloin, kun lähden yhtään kauemmas kotitienoilta. Eivätkä kaikki osoitteet pääkaupunkiseudullakaan toki ole tuttuja, navi säästää monelta u-käännökseltä. Turvallisuudesta vielä: aika monta kertaa on näkynyt läheltä piti-tilanteita, joku joku on eksynyt ja lyö liinat kiinni yhtäkkiä huomatessaan erheensä. Aika paljon turvallisempaa on kuunnella koneesta ajo-ohjeet selvällä suomella.

• Sodankylään
        Töks kirjoitti:

Aina vedotaan siihen, että ei sitä navigaattoria täällä Suomessa tarvita, Keski-Euroopassa kyllä. Mihinköhän tämä ajatus perustuu? Oma kokemukseni on, että monessa Keski-Euroopan maassa on reitit viitoitettu paljon paremmin kuin Suomessa. Se taas johtuu siitä, että liikennesuunnittelijoiden tarkoituksena ei ole tehdä yksityisautoilulle kiusaa, vaan saada liikenne sujumaan niin joustavasti kuin niillä liikennemäärillä on mahdollista.

Koto-Suomessa sitä ihmettelee, mistä liikennesuunnittelijoille oikein maksetaan. Vain yhtenä pienenä esimerkkinä: Olarista tullaan Kehä 2:lle. Viitat kertovat lähtemään joko Viherlaaksoon tai Matinkylään. Mistä niistä ulkopaikkakuntalainen tietää, kumpi on pohjoisessa. Vaan navigaattori tietää, kummasta käännytään, jos osoite on laitteeseen syötetty.

No, alkuperäiselle provoilijalle voisi tässä todeta, että onneksi omalla rahalla saa tehdä mitä huvittaa. Minulla on navi ja olen ollut siihen tyytyväinen. Silloin, kun lähden yhtään kauemmas kotitienoilta. Eivätkä kaikki osoitteet pääkaupunkiseudullakaan toki ole tuttuja, navi säästää monelta u-käännökseltä. Turvallisuudesta vielä: aika monta kertaa on näkynyt läheltä piti-tilanteita, joku joku on eksynyt ja lyö liinat kiinni yhtäkkiä huomatessaan erheensä. Aika paljon turvallisempaa on kuunnella koneesta ajo-ohjeet selvällä suomella.

Ei "ruuhkasuomen" ulkopuolella tarvita navigaattoria. Vai onko joku eksynyt ajaessaan esim. Kajaanista Kuusamoon ja siltä Ouluun?

Kyllä viittoja on ihan tarpeeksi.

Kuuntelen mielummin musiikkia, kuin Salovaaran typeriä ajo-ohjeita.

• mutta
        Sodankylään kirjoitti:

Ei "ruuhkasuomen" ulkopuolella tarvita navigaattoria. Vai onko joku eksynyt ajaessaan esim. Kajaanista Kuusamoon ja siltä Ouluun?

Kuusamossa kaverin mökille ajaessa navigaattori ohjasi perille monet risteykset ja mutkat.
        Ei sitä hirmusesti tarvitse Helsingistä Tukholmaan mentäessä, mutta kummasti helpotta Tukholman satamasta eteenpäin.

• Jokke19572
        Sodankylään kirjoitti:

Nyt minä Hermostun! Pitääkö tämä rautalangasta vääntää. Ette ole käsittäneet Mitä varten Navigaattori on! Se opastaa perille ilman, että sinun koko ajan täytyy seurata niitä tien viittoja, niistä nimittäin ajaa helposti ohi. Kun sinulla on Navigaattori hermot ovat valmiiksi lepoasennossa, ei tarvitse hermoilla osaanko perille vai en. Eikä se niin varmaa ole, että tien viitat neuvovat sinut tarkasti perille. Ne näyttävät vain osittain suuntia

• Rosvo Roope

sulla ei ole varaa ostaa kyseistä laitetta, älä tuu tänne ruikuttamaan siitä. Ajelen 40tkm. vuodessa ja kyseinen laite on ollut mulla noin vuoden ja on maksanut itsensä takaisin ;o)

• mulla on varaa

Mulla on paljon isompi auto, kuin sulla. Siitä huolimatta en osta navigaattoria. Mä palkkaan kartanlukijan. En osta.

Jep jep.

• HohhoijaaH

Täysin samaa keskustelu käytiin kännyköiden osalta."Kukaan ei tarvii jne" Ja nyt on kaikilla kuitenkin.

• Navi vai ei

Tarvitaanko SUOMESSA navigaattoria kehä 3:n ulkopuolella? Onko turha laite vai ei?

• kiva laite

Mulla on navigaattori. Tykkään kovasti värkätä sen kanssa, mutta oikeesti sillä ei täällä "maaseudulla" mitään tee. Harvoin tulee lähdettyä suurempiin taajamiin ajelemaan. Kyllä Saarijärvellä pärjää ilmankin.

Tulipahan mokoma hankittua.

• !!!!!!!!!!

Tietenkin tarvii sehän varoittaa vakoilukameratolpista.

• afga

on kivaa kun pitää esim. lähteä auto-ostoksille tai pyöräkaupoille tai ihan mihin vaan... siis vieraalle paikkakunnalle.

myyjä sitten alkaa selittämään ajo-ohjeita että käänny siitä sen tolpan kohdalta ja siitä sitten 5 kilometriä suoraan ja ja ja ja... siinä kohtaan voi sanoa että äläpäs nyt poika sano reittiä, kerrot vain osoitteen niin kone ohjaa perille.

eihän sitä välttämättä tarvitse, niinkun ei välttämättä tarvitse televisiota, radioa, kännykkää... välttämättä ei tarvitse mitään jos eletään niinku juutalaiset.

itse kuitenkin hommasin navigaattorin, ja jos en nyt juuri ole lähdössä mihinkään ajelulle vieraaseen kaupunkiin, niin voin ainakin ajankulukseni katsoa mitä mihinkin paikkaan on matkaa nykyisestä sijainnistani.

• välttämätön

Itse en ostaisi. Annan rahat mielummin vaikka hyväntekeväisyyteen.

• Töks
        välttämätön kirjoitti:

Taidat olla aikamoinen hyväntekijä, vai? Niin minäkin, olen keskimääräistä parempituloinen, joten Euroopan kolmanneksi korkeimmilla veroilla on monelle tyhjäntoimittajalle tehty paljon hyvää. Ja käteen jäävillä nettoeuroilla ostin mm. navigaattorin.

• ihan kiitettävästi
        välttämätön kirjoitti:

Navigaattorin avulla saattaa löytyä varmemin todelliset autettavat. Eiköhän tässä ole hyväntekeväisyyttäkin harrastettu riittävästi niin koti kuin ulkomailla joten navigaattorin hankinta on eettisestikkin hyväkyttävä hankinta.

• Rellux

Itse hommasin puoli vuotta sitten perus navigaattorin ja hintaansa nähden maksanut ittensä takaisin jo nyt. Eri juttu varmasti kehien sisällä asuville jotka tuntee jokaisen mutkan ja töyssyn muutenkin eikä liiku hesasta yli 10 km päähän etteivät vaan eksy... :)

työreissuilla ollut kätevä kun harvoin tulee tuolla kehillä tai helsingissä ajettua. ei kiinnosta käydä aamu-/iltaruuhkassa kaivamaan karttaa hanskalokerosta. Tottahan se on että useimmiten ajellaan niitä tuttuja reittejä mutta itse tykkään tietää missä mennään, matkaa jäljellä, kauan kestää, matkalle sattuvia palveluita jne.

olen ostanut turhempiakin leluja.

• Iso-F

Ei autoon ilmastointiakaan hankita siksi että saa kylmää ilmaa suuttimista vaan siksi että matka on mukavampi. Minulla on navi ollut vasta keväästä asti vaikka työkseni navigoin jatkuvasti ympäri Suomea ynnä Eurooppaa ja täytyy sanoa että kyllä tuo vekotin rispaantuneen gt-kartan voittaa, vaikka ei kuitenkaan täysin sitä korvaa..

• nyvisti

kyll eukkoki ekaks närpytti että mitäs tommosia kalliita turhanpäiväsii leluja taas hanki,, ei närpytä enää, ku on tyytyväinen hyvään hankintaan , ni :)

• vaimonkin mielestä

Perherauha on huomattavasti parantunut, kun navigaattori hermostumatta neuvoo tien.
      Yksin ajaessani navigaattorin "tyttö" muistuttaa kääntymiset ajoissa eikä tarvitse muistella mistä piti kääntyä. Myös perille saapumisesta on jonkinlainen ennuste. Vaikka navigaattori on aivan ehdoton Keski-Euroopassa tiedotteineen ja vaihtoehtoreitteineen niin Suomessa tiemerkinnät ovat sen verran heikot, että navigaattori helpottaa huomattavasti ja pääteosoite riittää ilman epämääräisiä reittiselostuksia.

• aion hankkia

Se oli TV
        Kirjoittanut: ei navigaattori 7.9.2006 klo 10.39

Jos ei vielä tunne TV:tä niin paras on jättä navigaattori kauppaan ei sitä todellakaan tarvitse. Minunkin näyttöruutuni palvelee autossa useampaa toimintoa TV:n ja navigaattorin lisäksi esim. parkkeeraus kameraa. ja ajotietokoneen näyttöä. TV edessä ei näy ajonaikana. Se on estetty turvallisuus syistä.
        Onneksi nämä laitteet eivät ole pakollisia ja ne voi hankkia vain niitä haluavat, mutta turha niitäkään on haukkua vain siksi ettei itsellä ole.

Mikäs auto sulla on ja miten ton töllö ominaisuuden siihen saa?
        Itselläni Nissan primera,näytössä ajotietokone, peruutuskamera ja gaattorin hommaan pikapuolin siihen!

Ja kaikille niille jotka täällä huutelee että gaattori on turha laite!!!
        Miettikäähän nyt ihan järjen kanssa että kuinka paljon tähän maailmaan mahtuu turhia laitteita. Toiset tarvitsee laitetta esim: jos ei osaa/viitsi lukea karttaa, toiset haluaa sen muuten vaan kun on niin KIVA uus lelu!
        Ostakoot ken haluu ja ne jotka ei halua ostaa niin voi mennä vaikka hiekkalaatikolle neppailemaan!

• mieltä

Itekkin ostin tossa menneellä viikolla navigaattorin ja totesin että ompa hieno ja käytännöllinen laite,paljon turhempiakin vekottimia on keksitty =)

• Niilo Navikoija
        mieltä kirjoitti:

Itekkin ostin tossa menneellä viikolla navigaattorin ja totesin että ompa hieno ja käytännöllinen laite,paljon turhempiakin vekottimia on keksitty =)

Pönttökameravaroitukset! Navigaattorin hinta tulee tienattua todella nopeasti meillä hyvätuloisilla veronmaksajilla, jotka elättävät useimpia tällä palstalla olevia prekariaatteja, jotka kieltäytyvät jopa paskaduuneista.

• navillinen
        Niilo Navikoija kirjoitti:

Pönttökameravaroitukset! Navigaattorin hinta tulee tienattua todella nopeasti meillä hyvätuloisilla veronmaksajilla, jotka elättävät useimpia tällä palstalla olevia prekariaatteja, jotka kieltäytyvät jopa paskaduuneista.

niin. Antaa niitten itkeä ja ruikuttaa kenellä ei sitä ole. Kateellisia ovat nuo köyhät valittajat.

• corollaveikko
        navillinen kirjoitti:

niin. Antaa niitten itkeä ja ruikuttaa kenellä ei sitä ole. Kateellisia ovat nuo köyhät valittajat.

Kyllä meidän corollalla on päästy ennenkin perille, pitäisi kieltää tuollaiset.

• Sigge

Kuules nyt Matti Meikäläinen

Kuljetusliike ei sitten suorita tavallista autoilua? - samoja teitä ne kulkee !

Sinä sitten ajelet 30 tkm vuodessa kotinurkilla?
      - lähde hyvä mies vaikka kerran vuodessa reissuun!

Hyväksyt sitten, että kuljetusliikkeet,viranomaiset ja taksit ajavat kävelyteitä? - Kerro kotikuntasi, olet tainnut sittenkin eksyä ..

Ymmärrämme sinua kyllä ..
      - muija ei anna lupaa yli 300 euron ostoksille jos ei sillä voi imuroida..

- kaverit ovat leuhkineet omilla navigaattoreillaan, mutta se muija . ...kele

- kaverit reissaa omalla ajallaankin ja ylittävät kotikunnan rajan. ... tana

Älä ole pahoillasi, kun saat itse omakohtaista kokemusta vaikka oikein ulkomailla autoillessasi ja etsiessäsi paikkaa postiosoitteen perusteella niin ymmärrät meitä, jotka emme aio ostaa joka kylän karttaa vain siksi, että käymme siellä kerran. Sitä paitsi näitä saa kohta käytettynäkin!! Sitten se ei häiritse sinuakaan kun sellainen löytyy omasta autostasi..

Kaikki eivät ole yhtä hyviä lukemaan paperikarttaa.

• mio c710

Esson baariin mentäessä, mutta reisussa aivan verraton. Terveisin Espanjan kaupunkien pikkukujilta.

• Vaimopa osti mulle, hähää!

Harrastuksemme vuoksi ajelemme ympäri suomea viikonloppuisin ja laite on verraton ajan ja hermojen säästäjä.

Kyllä aikaisemmin tuli tehtyä hallittuja ohiajoja ja kunniakierroksia.

Koska perillä pitää olla tiettynä kellonaikana ei tarvitse lähteä aikaisemmin, varmuuden vuoksi.

Keskellä talvea kun mistään tienviitoista ei näy mitään, silti toimii. Navigaattorilla on aina kesä.

En minäkään koskaan ole eksynyt, mihin sitä nyt omassa autossa voisi eksyä?

Liikenneturvallisuus nimenomaan paranee:

-Voi keskittyä liikenteen seuraamiseen, kun tietää miten pitkä matka on seuraavaan risteykseen mistä pitää kääntyä.

-Jää turhat arpomiset ja jarruttelut pois, tästäkö piti kääntyä eikun tästä.

-Näyttää oikeaa ajonopeutta.

Eihän navigaattorikaan mikään autopilotti ole, kyllä kuljettaja ajaa, mutta verraton apuri se on.

• Jokke19572

Tämä oli paras juttu mitä navigaattoreista on kirjoitettu. Jokohan nuo tolvanat ymmärtävät ja ostavat huomenna Navigaattorin. Vai onko niillä jokin pelko kaikkea uutta tekniikkaa kohtaan. Navigaattori pitäisi laittaa pakollisiksi kaikkiin autoihin ja heti. Se tosiaankin vähentää kolareita ja on yksi lisä autolla turvallisesti liikkumiseen. Kaikkihan tietävät, että miten hermoja raastavaa on kun on mentävä ihan tuntemattomaan paikkaan ilman navigaaaaaaattoria. Kyllä siinä ärräpäitä sadatellaan ja BENSAA PALAA!

• Harmittaa

Tom Tom ei vastannut odotuksia. Vanhat kartat. Ihmelliiset reittivalinnat, satelliitit hukassa, ei tunnista katunumeroita, ohjaa pyöräteille jne.. ei hintansa avoinen! Harmittaa, että tuli hankittua.

• Jokke19572

Tämä on näköjään ikuinen puheen aihe. Minusta on pajon sellaisia laitteita jotka ovat paljon turhempia laitteita kuin navigaattori. Minulle se antaa sellaisen turvan kun liikun kaupungissa jossa en asu. Löydän aina sen paikan mihin haluan mennä. Voit kokeilla sitä itse. Miten ihmeessä pärjäät ilman navigaattoria. Eksyt 1000%:sen varmasti heti kun menet tuntemattomaan kaupunkiin. Tämä on MAAILMAN PARAS KEKSINTÖ!

• Olervo

Hiton hyvä vehje navigaattori.
      Luo ajoon selvyyttä ja turvallisuutta,kertomalla hyvissä ajoin kaistat,risteysten muodot
      ääniopastein.Varoittaa ajonopeudesta,kertoo lähimmät sairaalat,huolto asemat ym.
      Paikantaa sijaintisikin mm.

Mutta tietysti sinä joka ajat kotinurkkia ja olet vielä mamman holhouksen alainen
      et voi ymmärtää tuon mainion laitteen hyötyjä.Mutta kun alat itsenäistyyn ja ajat-
      telemaan omilla aivoillasi ehkä kirkkaammin,eiköhän asia valkene sinullekin.

• Aloittaja varmaan...

odotti vastaustasi lähes 6v...

• fj00

onhan se opastukseen en juuri tarvii mutta eipähän tarvii karttakirjaa ratin edessä niin usein kun ennen. säästää siinä pensaaki mutta reitti on tosiaan ensi hyvä kattoo ku lähtee ajaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1562
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1522
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1338
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      225
      1242
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1125
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      327
      1094
    7. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      174
      1087
    8. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      310
      1027
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1026
    Aihe