Meillä on Uimari-allas ensimmäistä kesää. Talvisäilytysohjeiden mukaan vesi jätetään sinne talveksi...itseäni ihmetyttää että eikö allas halkea kun vesi jäätyy, ennenvanhaanhan kiviäkin halkaistiin sillä että niihin porattiin reikä ja laitettiin talveksi vettä ...
Kertokaa kokemuksistanne.
Uima-altaan talvisäilytys
3
6978
Vastaukset 3
- ennen vanhaan
kun niitä kiviä halkaistiin niin se reikä joka täytettiin vedellä tulpattiin sen jälkeen ettei jää pääse laajenemaan ylöspäin.
- talveksi
Meillä on Ala-peitteeltä hankittu allas, jossa myös ohjeena jättää vesi talveksi. Talvihuoltona allas mahdollisimman puhtaaksi, shokkiklooraus, veden pintaa alennettu pintaventtiilin alapuolelle ja pakkasnestettä valutettu pintaventtiiliin menevään putkeen sekä suojaksi syksyllä pressu jäätymiseen asti ja tietysti puhdistuskoneisto pitää viedä sisätiloihin. Näillä konsteilla sama vesi on ollut altaassa 2-3 vuotta.
Ensimmäisenä syksynä tuntui meistäkin oudolta jättää vesi altaaseen, mutta on se oikea ohje.- Anonyymi
moikka ,ja sellainen ohje on hyvä enenkuin jäätyy niin 3litran kannuja riviin ja niihin vettä ja narulla kiinni toisiinsa,pienellä välillä,kun vesi altaassa jäätyy,niin nämä kannut suojaa ettei riko allasta >>..tv:tarja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911497
- 831032
- 67927
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su361861Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t172853- 92783
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on61605- 63566
- 36531
Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta128507