Saako luottamuksen takaisin?

pekka2000

Olen seurustellut tyttöystäväni kanssa pari vuotta ja sain keväällä kuulla, että hänellä on ollut jonkinlainen suhde vieraaseen mieheen. Eivät ole seksiä harrastaneet mutta tapailleet tietämättäni. En luota tyttöystävääni enää niinkuin ennen, mutta haluaisin tietää onko luottamuksen takaisinsaaminen mahdollista. Itse todella haluan olla hänen kanssaan ja tyttöystäväkin katuu syvästi tapaamisiaan miehen kanssa ja hän todella näyttääkin minulle rakkautensa nykyjään. Uskon etteivät he harrastaneet seksiä. Mutta kaikki se salailu asiasta ..kaikki ne valheet ja se tuska mikä minulla oli tapauksen paljastumisen jälkeen. Se vaivaa minua, mutta onko mahdollista vielä rakentaa tästä jotain..ehkä parempaa?

19

5419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antaa

      mutta voiko unohtaa?
      Ei kai sinulla ole muita vaihtoehtoja kuin yrittää unohtaa ja antaa anteeksi.

      Tilanne ei sillä parane että vatvot asiaa mielessäsi, vaan jos päätät jatkaa suhdetta niin yrität tietoisesti unohtaa koko asian.

      Anna tyttöystävällesi mahdollisuus, kaikki tekevät virheitä ja jos mitään korjaamatonta ei tapahtunut, niin tästähän kumppanisi on voinut oppia myös sen, että todella haluaa olla sinun kanssasi!

      Katsokaa suhteenne hyviä puolia ja eläkää eteenpäin -virheistä viisastuneina!

    • Caro*

      Tulee olemaan sen takaan ja nyt puhun kokemuksen syvällä äänellä. Itselläni saman tyyppinen tarina, miehen tekemänä , luottamus kateissa kokonaan.

      • onnistuei

        vaikeeta tulee olemaan. omasta kokemuksesta puhun. alkaa pienistä riidoista ja siinä se sit onkin. se luottamus on kerran, se on vaan niin perkeleen tärkeä juttu.


    • wsd.

      Luottamusta on todella vaikeaa saada kiinni. Meinaan jossain vaiheessa sen sun muijas tapaamiset muitten miesten kanssa voi hyvinkin mennä makuuhuoneen puolelle. Onhan se tavallaan jo näyttänyt ettei siihen voi 100% luottaa. Mitä siihen tapailuun sitten liittyi? Kertoiko se koskaan? Meinaan suuteleminen ja koskettelukin kertoo jo paljon.

    • senshido

      Kerran pettää,aina pettää.Näin se menee..Vaikkei uskoisikaan,olen sen oppinut kantapään kautta 32-ikävuoteen mennessä.Olen nyt naimisissa ja minulla on 6v tytär.Vaimo opiskelee työnsä ohella ja harrastaa runoilua chattailyn kera..
      Joistain pikkuasioista olen saanut selville hänen uskottomuuden parisuhteeseemme,mutta en ole puuttunut kauheemmin tyttäremme takia.
      No,aikas onneton olen ja kun itseni rohkaisen niin teen tilit selviks ja olen TODELLA PITKÄÄN sinkkuna..

      • ahdistunut

        Sama tilanne tuli minulle eteen kolmisen viikkoa sitten, mieheni tekemänä. Olo on yhtä suossa tarpomista. En ainakaan itse kykene luottamaan häneen enään, joten olen päätökseni tehnyt. Miksi tuhlata omaa elämäänsä siihen, että pohtii, mitä se toinen maailmalla tekee. Pöpiksihän siitä tulee. Ja toisaalta, kun kerran pettää, pettää toisenkin kerran. Minä en ainakaan tätä helvettiä enään toista kertaa käy läpi. Tämä kerta riitti.


    • Jätin..

      Mua petettiin ja jätin sitten. Tää oli tosi rankka juttu ja tapeltiin lisäksi tän entisen kanssa monta vuotta. Jos ei voi luottaa niin miksi olla yhdessä. Tietty eihän se niin yksinkertasta oo. Niinhän sitä sanotaan että kuka pettää yhen kerran, pettää toisenkin. Ei sekään vättämättä mee niin, vaikka kyllä aika monen kohdalla on mennykki.

    • Kokemusta on

      Kinkkinen juttu, vastauksia on kaksi, kyllä ja ei niin kuin itsekin ajattelet. Itse olen kokenut sen puolen, että minusta ollaan mustasukkaisia aiheetta ja vaikka kuinka yritin tehdä työtä sen eteen, että toinen olisi ymmärtänyt mitä toisesta ajattelen, mutta mikään ei auttanut. Tämän perusteella voisin sanoa, että luottamusta ei saa takaisin. MUTTA...mielestäni täytyy myös muistaa, että kun hän on tavannut toista miestä, onko syyt mitkä. Onko syy siinä, että hän oli epävarma teidän suhteessa ja halusi jutella jokun kanssa ja etsiä vastauksia mitä pitäisi tehdä. Ei niissä tapaamisissa välttämättä mitään pahaa ole ollut, niin kuin itsekin totesit, että uskot että he ovat tapailleet, mutta eivät menneet sen pidemmälle. Minusta pöytä pitäisi aina puhdistaa ja aloittaa yhdessä uudelta pöydältä. Jos toinen oikeasti toista rakastaa ei hän lähde pois eikä tee väärin toista kohtaan. Jos hänen kanssa haluat olla ja elämää rakentaa on vain luotettava ja uskottava siihen, että teille tulee hyvä elämä yhdessä. Totta kai myöskin toisen täytyy sinulle osoittaa se, että hän on tosissaan ja ymmärtää ettei niin voi toimia miten hän toimi. Mielestäni, anna mennä vaan ja ota hänestä irti ja nauttikaa toisistanne ja osoittakaa toisillenne että olette luotu yhteen. Jos sitten elämä tuo tullessaan joskus jotain ei sille mitään voi, mutta aina pitää uskaltaa jos jonkun asian oikeaksi kokee.

      • Pettäjä

        Omasta kokemuksestani sanon, että ei tule onnistumaan. Minä "otin ja petin" kumppaniani, koska väsyin vuosikausien mustasukkaiseen epäilyyn. Epäileminen oli rasittavaa, koska en siihen mitenkään antanut aihetta. Olin aina kotona, mies kävi ystäviensä kanssa bailaamassa, minua meneminen ei kiinnostanut. Siitä huolimatta hän jatkuvasti tenttasi ja epäili, työmatkojenkin piti kestää aina samanverran, oli liukasta, ruuhkaa tms, minuutti aikataulu. No, tympäännyin, lähdin ulos ja petin, saipahan hän kerrankin aihetta epäilyille. Ja,,,kun narahdin, ei siitä enää mitään tullut. Luotto oli mennyt, yritettiin kyllä, mutta ei onnistunut.
        Toisakseen, miksi aina kysellään makasiko toinen tämän vieraan ihmisen kanssa. Väitän, että makaaminen ei ole niin paha asia kuin se, ettei makaa. Henkinen pettäminen on pahempaa, silloin on tunteet pelissä, ja kun vuoteeseen ei mennä, toista arvostetaan ja kunnioitetaan, siis tunne on syvempi. Että näin.


      • nainen73
        Pettäjä kirjoitti:

        Omasta kokemuksestani sanon, että ei tule onnistumaan. Minä "otin ja petin" kumppaniani, koska väsyin vuosikausien mustasukkaiseen epäilyyn. Epäileminen oli rasittavaa, koska en siihen mitenkään antanut aihetta. Olin aina kotona, mies kävi ystäviensä kanssa bailaamassa, minua meneminen ei kiinnostanut. Siitä huolimatta hän jatkuvasti tenttasi ja epäili, työmatkojenkin piti kestää aina samanverran, oli liukasta, ruuhkaa tms, minuutti aikataulu. No, tympäännyin, lähdin ulos ja petin, saipahan hän kerrankin aihetta epäilyille. Ja,,,kun narahdin, ei siitä enää mitään tullut. Luotto oli mennyt, yritettiin kyllä, mutta ei onnistunut.
        Toisakseen, miksi aina kysellään makasiko toinen tämän vieraan ihmisen kanssa. Väitän, että makaaminen ei ole niin paha asia kuin se, ettei makaa. Henkinen pettäminen on pahempaa, silloin on tunteet pelissä, ja kun vuoteeseen ei mennä, toista arvostetaan ja kunnioitetaan, siis tunne on syvempi. Että näin.

        Jos lähdet pettämään tolla asenteella "se epäilee mua kuitenkin". Mikset siinä tapauksessa ensin lopeta sitä suhdetta ja pane vasta sitten? Ääliömäistä käytöstä ja kertoo paljon susta ja sun arvomaailmastas.


      • -maleksija-
        nainen73 kirjoitti:

        Jos lähdet pettämään tolla asenteella "se epäilee mua kuitenkin". Mikset siinä tapauksessa ensin lopeta sitä suhdetta ja pane vasta sitten? Ääliömäistä käytöstä ja kertoo paljon susta ja sun arvomaailmastas.

        sieltäpä löytyikin synnitön moraalinvartija, joka jakaa oikeutta säädyllisyyden raipallaan!


    • nti86

      lainatakseni yhden edellä kirjoittaneen sanoja: "Miksi tuhlata omaa elämäänsä siihen, että pohtii, mitä se toinen maailmalla tekee."

      minulla tullut vastaan tuo, että poikaystävä käynyt aivan pettämisen rajoilla. kyllä se vaan muistiin jää ja luottamustaso muuttui kerrasta, sainpa vielä vahvistusta epäluuloisuudelleni myöhemmin erinäisissä tapauksissa. tässä sitä mennään suhteessa edelleen, mutta jäljet on jääneet ja raja on siirtynyt. luulin voivani luottaa 100% kaiken sen avoimen puhumisen jälkeen, mutta nytpä on omakohtaisesti tullut koettua se kuinka paljon sanaan voi oikeasti luottaa. paluu maanpinnalle teki tosin varmasti vain hyvää.

    • guggu

      Tollasta muijaa ei kannata pitää...se sitäpaitsi tulee vaivaamaan sua lopun elämän...jos tapaakin vielä toisenkin miehen, jota alkaa tapailla salaa...ei naiset muutu yhtään sen enempää kuin miehetkään...ja jos luonne on moinen että pystyy tuon tekemään niin...unohda nainen tai sitten kärsi pienessä helvetissä koko loppuelämä miettien että mitäpä jos...

    • Jatkuvan pettämisen uhri

      Älä edes ajattele, että luottamus palaisi. Pettäjä on pettäjä jatkossakin. Tottakai kieltää seksin, vaikka totuus olisi toinen. Aloita uusi elämä ja unohda tyttöystäväsi.

    • Nimetön

      Kuten itse kerroit, tyttöystäväsi haluaa myös yrittää ja näyttää rakkautensa sinulle. Miksi ette voi vielä yrittää?

      Voi olla, että tapailemalla jotain muuta miestä, tyttöystäväsi todellakin huomasi sinun arvosi! Nousit hänen silmissään siihen arvoon mihin kuulut ja hän katuu tekojaan ja haluaa todellakin sinut. Ei vie teiltä kummaltakaan mitään vaan voi antaa ja paljon jos nyt puhutte asiat selviksi ja jatkatte yhdessä, toinen toistanne rakastaen.

      Kummallista ajattelua täällä! Jos kerran on tapaillut toista miestä, ei se tee vielä pettäjäksi. Tässäkin tapauksessa tyttöystävä näyttää tajuavan mitä haluaa ja kenen kanssa oikeasti haluaa olla. Anna anteeksi ja tee sinäkin parhaasi että suhteenne onnistuu!

      Kaikkea hyvää teille!

    • äijä2

      Anteeksi voi saada ja anteeksi voi antaa, mutta kaikkea ei voi saada ja kaikkea ei pidä antaa.

    • tuikku -56

      Hei sinulle pekka!
      olen kauhean pahoillani puolestasi, mutta ei tuo hyvältä näytä. Suhde ilman seksiä salailuineen ja valheineen on paljon vaarallisempi suhteen kannalta kuin yhden illan seksijuttu. Kumppanisi aivan selvästikin tarvitsee suhteestanne jotain enemmän. keskustelkaa avoimesti, ehkäpä pystyt täyttämään hänen toiveensa ja jännitystä tylsään elämään ei tarvitse hakea suhteen ulkopuolelta.
      Kaikkea hyvää teille.

    • ei ei

      Ei todellakaan saa.
      Asian kanssa vaann opittava elämään.
      Luota itseesi toisia ei voi taata.

      • Htrskp

        Itse olin suhteessa noin 20 vuotta. Jo alkuaikoina luottamus meni. Vaikka sitä yritti antaa anteeksi ja oppi elämään sen kanssa, niin ei se koskaan palautunut siihen mitä suhde ennen pettämistä oli. Se vaan on asia jota ei voi unohtaa ja joka varjostaa suhdetta, aina, vaikka vuodet kuluvat. Itse ajattelen nykyisin että vaikka anteeksianto on hieno asia, niin en enää ikinä jatkaisi suhdetta pettämisen jälkeen. Se ei ole sen arvoista. Mieluummin olen yksin kuin petturin kanssa.

        Minunkin mielestäni henkinen pettäminen on vähintään yhtä paha kuin vaikka kännihairahdus, vaikka sänkyyn asti ei mentäisikään.

        Kyllä kai pitkässä suhteessa voi tulla vastaan pieniä ihastuksia ja kiinnostuksia, mutta sen verran pitää kunnioittaa seurustelukumppaniaan että ei anna ihastukselle valtaa, ja esim. välttelee sellaisia tilanteita joissa tällainen kiinnostava tyyppi on. Eikä hakeudu edes puheyhteyksiin ihastuksen kanssa. Silloin se menee ohikin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      1
      1136
    Aihe