meniere?

ei tietoa

Olen käynyt korvalääkärillä ja tasapainotesti tehtiin. Lääkäri meinasi, että mulla ois asentohuimausta. Tämä on kyllä päällä koko ajan, ei vain tietyissä asennoissa. Oksentelua eikä pääkipua ole. Oikea korva on koko ajan lukossa ja paukkuu ja on tunne kuin siellä ois jotain. Lääkkeet sain ja jumppaohjeet, Betacerg 3:sti päivässä. Olen syönyt lääkkeitä viikon ajan ja huimaus sen kun jatkuu. Aamulla on olo kuin ois humalassa. Milloinkahan tämä helpottuu???

7

2337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hilkkaliisa

      http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&start=0&q=Menierin

      Tuolta löytyy lisätietoa Menierin taudista.

      Onko sinulla diagnosoitu jo Menierin tauti?? Huimauksen syy on AINA selvitettävä huolellisesti.

      Käy uudelleen lääkärissä jos oireet eivät ala helpottua lähipäivinä. Sisäkorvaan, tasapainoelimen kaarikäytäviin saattaa myös muodostua sakkaumaa, joka voi poistua saamillasi jumppaliikkeillä. Niistä liikehoidoista on ollut monille hyvää apua.

      Se kuinka pian ikävät oireesi poistuvat, on vähän hakala sanoa. On varmaan yksilöllistä kuinka kauan oireilusi kestää.

      Tasapainoelimeen voi tulla myös virustulehdus ja oireilu siinäkin voi kestää viikosta muutamaan viikkoon.

      Jos olet hyvin huonossa kunnossa, ota yhteys uudelleen lääkäriisi. Joskus huimauspotilaita hoidetaan korvaosastolla.

      Voimia sinulle !

      • ei tietoa

        Ei mulle ole vielä diag. menierintautia, mutta sitä on myös epäilty. Tää sakkajuttu on korvalääkärin mielestä ihan varma ja olenkin tehnyt niitä jumppaliikkeitä ohjeen mukaan kaks kertaa päivässä ja syönyt myös niitä lääkkeitä. Nyt mulla oli sitten tulehtunut tuo samanen korva ja siihen on lääkitys. Huimailu on myös helpottunut, mutta ei ihan kokonaan vielä pois.


      • hilkkaliisa
        ei tietoa kirjoitti:

        Ei mulle ole vielä diag. menierintautia, mutta sitä on myös epäilty. Tää sakkajuttu on korvalääkärin mielestä ihan varma ja olenkin tehnyt niitä jumppaliikkeitä ohjeen mukaan kaks kertaa päivässä ja syönyt myös niitä lääkkeitä. Nyt mulla oli sitten tulehtunut tuo samanen korva ja siihen on lääkitys. Huimailu on myös helpottunut, mutta ei ihan kokonaan vielä pois.

        Sinulla oli korvatulehdus. Ilmeisesti tuo tulehdus oli levinnhyt tasapainoelimeenkin. Hyvä kun sinulla on siihen lääkitys. Jos huimauskohtaukset ja huimausjaksot uusiutuvat, käy uudelleen korvalääkärissä.

        Tee niitä jumppaliikkeita (asentohoitoa) niin se sakka sieltä sisäkorvan tasapainoelimen kaarikäytävistä häipyy vähitellen, kun saat liikettä.

        Onko sinulla asentohuimausta. Pystytkö olemaan vaikka terveen korvan puoleisella kyljellä paremmin tai tuleeko jossain muussa asennossa huimausta enemmän? Jotkut potilaat kertoivat, etteivät pysty olemaan lainkaan sen sairaan korvan puoleisella kyljellä.

        Tuosta asento-hoidosta on moni saanut apua. Tulehduksen hoitaminen korvastasi on kuitenkin tärkein asia. Käy jälkitarkastuksessa, jossa korvasi todetaan terveeksi. Joskus antibioottikuurin jälkeen välikorvaan voi jäädä se tulehdus"mössö", jossa ei ole enää bakteereita. Tuollaista korvaa sanotaan liimakorvaksi. Se on yleensä pieneten lasten ongelma, mutta aikuistenkaan korvatulehduksen jälkitarkastusta ei saisi laiminlyödä.

        Onko sinulla mitään allergioita ja mikä niitä tulehduksia mahdollisesti aiheuttaa? Aikuisena alkaviin korvatulehduksiin voi syy löytyä aikuisena puhjenneeseen allergiaan. Miten kotisi tai työpaikkasi sisäilma? Onko hajuja tai homeita?

        Voimia toipumiseesti.


      • ei tietoa
        hilkkaliisa kirjoitti:

        Sinulla oli korvatulehdus. Ilmeisesti tuo tulehdus oli levinnhyt tasapainoelimeenkin. Hyvä kun sinulla on siihen lääkitys. Jos huimauskohtaukset ja huimausjaksot uusiutuvat, käy uudelleen korvalääkärissä.

        Tee niitä jumppaliikkeita (asentohoitoa) niin se sakka sieltä sisäkorvan tasapainoelimen kaarikäytävistä häipyy vähitellen, kun saat liikettä.

        Onko sinulla asentohuimausta. Pystytkö olemaan vaikka terveen korvan puoleisella kyljellä paremmin tai tuleeko jossain muussa asennossa huimausta enemmän? Jotkut potilaat kertoivat, etteivät pysty olemaan lainkaan sen sairaan korvan puoleisella kyljellä.

        Tuosta asento-hoidosta on moni saanut apua. Tulehduksen hoitaminen korvastasi on kuitenkin tärkein asia. Käy jälkitarkastuksessa, jossa korvasi todetaan terveeksi. Joskus antibioottikuurin jälkeen välikorvaan voi jäädä se tulehdus"mössö", jossa ei ole enää bakteereita. Tuollaista korvaa sanotaan liimakorvaksi. Se on yleensä pieneten lasten ongelma, mutta aikuistenkaan korvatulehduksen jälkitarkastusta ei saisi laiminlyödä.

        Onko sinulla mitään allergioita ja mikä niitä tulehduksia mahdollisesti aiheuttaa? Aikuisena alkaviin korvatulehduksiin voi syy löytyä aikuisena puhjenneeseen allergiaan. Miten kotisi tai työpaikkasi sisäilma? Onko hajuja tai homeita?

        Voimia toipumiseesti.

        Teen asentojumppaa kaksi kertaa päivässä. Kysyin korvatulehduksen jälkitarkastuksesta, niin sitä ei kuulema aikuisille tarvi tehä. Täytyy ehkä tilata taas aika yksityiselle? Huimausta mulla on oikeestaan koko ajan, ei ainoastaan määrätyissä asennoissa. Oikea korva on todettu sairaaksi korvaksi. Aikaisemmin en pystynyt nukkumaan oikealla kyljellä, mutta nyt kyllä voin. Kun sais vaan tän jokapäiväsen huimauksen häipymään, niin kaikki ois ok.


      • Pettuli
        ei tietoa kirjoitti:

        Teen asentojumppaa kaksi kertaa päivässä. Kysyin korvatulehduksen jälkitarkastuksesta, niin sitä ei kuulema aikuisille tarvi tehä. Täytyy ehkä tilata taas aika yksityiselle? Huimausta mulla on oikeestaan koko ajan, ei ainoastaan määrätyissä asennoissa. Oikea korva on todettu sairaaksi korvaksi. Aikaisemmin en pystynyt nukkumaan oikealla kyljellä, mutta nyt kyllä voin. Kun sais vaan tän jokapäiväsen huimauksen häipymään, niin kaikki ois ok.

        se huimaus ? Onko se tasapainon pettämistä vai sellasta, että huone pyörii ?


      • ei tietoa
        Pettuli kirjoitti:

        se huimaus ? Onko se tasapainon pettämistä vai sellasta, että huone pyörii ?

        Tuntuu, että molempia. Huoneen pyörimiset on jääneet melkein kokonaan pois, asentojumpan tai betacergin ansiosta


    • Anonyymi

      Asentojumppa ei auta meniereen. Harvalle Betaserckään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1812
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      52
      465
    Aihe