Siis: luin että hiiri on laumaeläin, mutta uros aggressiivinen. Eli voiko yhtä urosta pitää sitten ihan yksin? Haiseeko uros enemmän? Kuinka ison terraarion sellainen tarvitsee?
utelias kysyy hiiristä
3
351
Vastaukset
- suski87
Uroksia voi pitää myös yksin, sillä ne eivät monesti tule koko ikäänsä toimeen kaverin kanssa. Etenkin osa uroksista haisee huomattavasti voimakkaammin kuin naaraat. Hajun voimakkuudessa on eroja, mutta monesti hajun kyllä huomaa heti huoneeseen tullessaan, vaikka terraario olisikin siivottu parin päivän sisään. Kannattaa kutsua itsensä esim. jollekin kasvattajalle tai harrastajalle kylään, niin saa parhaimman käsityksen siitä, millainen tuo haju on. Yhdelle urokselle sopii hyvin esim. miniduna (n. 55*35*27cm), mutta jopa siitäkin pienempi. Laissa säädetyt minimimitat hiiriasumukselle ovat 30*30*20cm.
- SilverFox
Hiiri on kyllä laumaeläin, naaraat ehdottomasti väh. pareittain, mutta urokset kyllä tulevat toimeen yksinään, jos uroksia on useampia.. tuloksena on varmasti tappelu.
Uros hiiren pissi haisee hiukan voimakkaalle kyllä, mutta tottumus kysymys.. itse en hajua enää huomaa, vaikka hiiri pojun omistankin. hajuun vaikuttaa myös se, että terraa ei saa olla ihan joka päivä puunaamassa puhtaaksi viimeisen päälle, koska silloin uros hiirien merkkailun tarve lisääntyy, kun oma haju on äkkiä saatava vallitsemaan.. joten itse siivoilen pissinurkkaa joka toinen päivä ja kerta viikkoon koko purumäärän vaihto ja tarkempi putsailu.
En muista hiiren asumuksen minimi mittoja.. mutta sitä parempi mitä suurempi, itselläni terran pohjan mitat ovat jotain 70cmx30cm.. ompahan poju onnellinen. - gegs
Naaraat tulevat toimeen yleensä hyvin keskenään. Niitä voi pitää usein isoinakin laumoina.
Urokset ovat enemmänkin erakoita. Itselläni on tällä hetkellä yksi hiiri uros joka ei hyväksynyt enää veljiänsä kun ikää rupesi tulemaan. Olen kuitenkin kuullut että hiiri urokset voivat mahdollisesti tulla toimeen jos näitä pidetään isossa laumassa ja terraarion on tietenkin oltava iso ja virikkeellinen.
Urokset haisevat kieltämättä enemmän kun sitä ikää rupeaa tulemaan. Mutta eivät nekään haise jos kuivikkeet/hiiren vessan siivoaa tarpeeksi usein. :) Urokset vaikuttavat myös vähän "rennommilta" kuin naaraat. Mukavia lemmikkejä! :)
Katsopa lisätietoa hiiristä www.hiiret.fi ja kannattaa liittyä Suomen näyttely- ja lemmikkihiiret yhdistykseen. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986128KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495577Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042036Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1151626
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191603Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731177
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188988