Hankin uuden ocun niin kattaako sihen tehdä alustamassaus ? Ainakin alusta on aika suojattu muovilevyillä ja pyörän koteloissa on niinku sellasta "huopaa"
Kannattaako massata ocu?
15
2778
Vastaukset
- koritakuu
loppua jos massaat sen.Itse en massaisi mutta mikäs sen estääkään.
- tityuot7oto
Ei se koritakuu siitä lopu. Vaikka ei se kyllä mitään korvaakaan.
- tarkoitti
tityuot7oto kirjoitti:
Ei se koritakuu siitä lopu. Vaikka ei se kyllä mitään korvaakaan.
ettei mitään korvaakaan?? Ei varmaan tarvitse korvata, koska siihen ei saa vikaa muuten kuin kolhimalla tai jättämällä vuosiksi pesemättä. Massausta ei kannata tehdä. Poika teki kalliisti ja ihan turhaan. Itse en tehnyt ja ainoastaan helmasta takapyörien edestä 3 vuoden päästä massa kului pois, jonka paikkasin sitten itse ennenkuin galvanointi syöpyi. Siinä kohdassa ei sorateillä ajaen uutena massaus auttaisi kuitenkaan, vaan kuluisi samalla pois. Vuosien myötä kuluviin paikkoin kannattaa kesäkuivana aikana sivellä kunnon kerros joustavaa massaa. Ja jos ajaa soratiellä paljon, kumiletkun pätkät laita jarruvaijerin poikittain oleviin vapaisiin kohtiin.
- seryrtdusrty
tarkoitti kirjoitti:
ettei mitään korvaakaan?? Ei varmaan tarvitse korvata, koska siihen ei saa vikaa muuten kuin kolhimalla tai jättämällä vuosiksi pesemättä. Massausta ei kannata tehdä. Poika teki kalliisti ja ihan turhaan. Itse en tehnyt ja ainoastaan helmasta takapyörien edestä 3 vuoden päästä massa kului pois, jonka paikkasin sitten itse ennenkuin galvanointi syöpyi. Siinä kohdassa ei sorateillä ajaen uutena massaus auttaisi kuitenkaan, vaan kuluisi samalla pois. Vuosien myötä kuluviin paikkoin kannattaa kesäkuivana aikana sivellä kunnon kerros joustavaa massaa. Ja jos ajaa soratiellä paljon, kumiletkun pätkät laita jarruvaijerin poikittain oleviin vapaisiin kohtiin.
Lueppa ne koritakuun ehdot huolella.
tarkoitti kirjoitti:
ettei mitään korvaakaan?? Ei varmaan tarvitse korvata, koska siihen ei saa vikaa muuten kuin kolhimalla tai jättämällä vuosiksi pesemättä. Massausta ei kannata tehdä. Poika teki kalliisti ja ihan turhaan. Itse en tehnyt ja ainoastaan helmasta takapyörien edestä 3 vuoden päästä massa kului pois, jonka paikkasin sitten itse ennenkuin galvanointi syöpyi. Siinä kohdassa ei sorateillä ajaen uutena massaus auttaisi kuitenkaan, vaan kuluisi samalla pois. Vuosien myötä kuluviin paikkoin kannattaa kesäkuivana aikana sivellä kunnon kerros joustavaa massaa. Ja jos ajaa soratiellä paljon, kumiletkun pätkät laita jarruvaijerin poikittain oleviin vapaisiin kohtiin.
että muut ei tiedä takuista mitään?
- "takuu"
Skola kirjoitti:
että muut ei tiedä takuista mitään?
Onkohan koritakuuta muut kuin E-Mersun omistajat päässeet testaamaan? Sisältäpäin alkanut pellin puhkiruostuminen lienee Skodan omistajille aikas tuntematon ilmiö. Varmaan auto kuin auton saa ruostumaan pinnasta kun ei ikuna pese eikä vahaa ja jättää kiveniskemät hoitamatta. vaan ei takuu korvaa.
Jos koritakuu menee massauksen takia, niin ehkäpä kuluttajasuojalla on asiaan sanomista jos ruostumisongelmia ilmenee? - rtyhsrtyrrw
Skola kirjoitti:
että muut ei tiedä takuista mitään?
No mitäs täällä sitten kysellään????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
- kotelot?
Nämä muut vastaukset käsittelevät ulkopintaa. Minusta kuitenkin massauksen/suojauksen tärkein tehtävä on suojata KOTELOT SISÄLTÄ. Sinne kannattaisi ruiskutella aineita. Niiden ruostumista ei näe päällepäin. Kyllä kai kaikki kattopellin ruostumisen/ruostumattomuuden näkee mutta ne kotelot, ne kotelot.
Tietenkin asiaa voi kysyä myyjäliikkeestä mutta olisin kyllä koteloiden suojauksen kannalla - varsinkin jos pidät pidempään.
Jätä alusta/pyöräkotelot suojaamatta jos niistä on haittaa.- Juuso
Heips,
Olen juuri selvittänyt maahantuojalta ruosteenestomassauksen vaikutuksen takuuseen: takuu raukeaa mikäli auton massaa. - virallisessa firmassa
Juuso kirjoitti:
Heips,
Olen juuri selvittänyt maahantuojalta ruosteenestomassauksen vaikutuksen takuuseen: takuu raukeaa mikäli auton massaa.niin ei takuu raukea. Fakta. Piste.
- Juuso
virallisessa firmassa kirjoitti:
niin ei takuu raukea. Fakta. Piste.
Soitin asiasta viime viikolla Helkama-autoon ja siellä Skodan takuuasioista vastaava Timo Siitonen sanoi takuun katkeavan mikäli massauttaa.
Voit soittaa myös itse: puh: (09) 859 81 (keskus)
Mistä olet saanut tietosi? - yuouiofgyuudr
Juuso kirjoitti:
Soitin asiasta viime viikolla Helkama-autoon ja siellä Skodan takuuasioista vastaava Timo Siitonen sanoi takuun katkeavan mikäli massauttaa.
Voit soittaa myös itse: puh: (09) 859 81 (keskus)
Mistä olet saanut tietosi?Totta kai ne niin sanoo. Mutta ei se siitä miksikään muutu. Itse sain mustaa valkoisella, ruostesuojausta tekevältä yritykseltä. Ja lupaahan nuo suojausta tekevät liikkeetkin takuun.
- ruostuneen Ocun?
Auton alla voi käydä katselemassa, tarvitaanko suojausta vai ei. Ainakin vanhassa Ocussa on sisälokarit joka kulmassa ja ja alusta muuten pinnoitettu kunnolla. Vain joissakin tukivarsissa ja taka-akselissa voi olla syytä laittaa ruostesuojaa vaikka itse, tosin niidenkin pintaruostuminen taitaa olla enemmänkin vain kosmeettinen haitta. Kunnon alustapesu silloin tällöin on tietenkin paikallaan ainakin suola-aikana.
Kotelot on suojattu samalla kuumavahakäsittelyllä kuin muissakin VAG-tuotteissa. Koteloiden lisäsuojaus on täydellisen hukkaan heitettyä rahaa. Ja asian saattoi varmistaa viime vuoden suuresta ruostsalaisesta ruostetutkimuksessa, jossa oikeasti tutkittiin romuttamoilta kaivettuja kolariautoja. Ocussa ei ruostuminen todellakaan ole ongelma ja Vi Bilägaren ruosterekisterissä uusikin Ocu saa arvosanan 4/5. - Kuhan kummastelen
yuouiofgyuudr kirjoitti:
Totta kai ne niin sanoo. Mutta ei se siitä miksikään muutu. Itse sain mustaa valkoisella, ruostesuojausta tekevältä yritykseltä. Ja lupaahan nuo suojausta tekevät liikkeetkin takuun.
Suojausfirmako sen koritakuun myöntääkin? Jos kerran maahantuoja sanoo että massaus katkaisee koritakuun niin siinä ei paljoa suojausfirman paperit paina, oli sitten miten hienolle paperille tahansa printattu.
Eipä silti, eipä nuo mihinkään ruostu. Voisinpa harkita oman Octaavini massauttamistakin, jos se tosiaan vaimentaisi rengasääniä merkittävästi. - OcuRS
ruostuneen Ocun? kirjoitti:
Auton alla voi käydä katselemassa, tarvitaanko suojausta vai ei. Ainakin vanhassa Ocussa on sisälokarit joka kulmassa ja ja alusta muuten pinnoitettu kunnolla. Vain joissakin tukivarsissa ja taka-akselissa voi olla syytä laittaa ruostesuojaa vaikka itse, tosin niidenkin pintaruostuminen taitaa olla enemmänkin vain kosmeettinen haitta. Kunnon alustapesu silloin tällöin on tietenkin paikallaan ainakin suola-aikana.
Kotelot on suojattu samalla kuumavahakäsittelyllä kuin muissakin VAG-tuotteissa. Koteloiden lisäsuojaus on täydellisen hukkaan heitettyä rahaa. Ja asian saattoi varmistaa viime vuoden suuresta ruostsalaisesta ruostetutkimuksessa, jossa oikeasti tutkittiin romuttamoilta kaivettuja kolariautoja. Ocussa ei ruostuminen todellakaan ole ongelma ja Vi Bilägaren ruosterekisterissä uusikin Ocu saa arvosanan 4/5.Ei koritakuu jälkeenpäin tehdystä suojauksesta kumoudu vaan siirtyy suojauksen tehneen yrityksen vastuulle. Valmistaja vastaa aina vain ja omista aineistaan ja töistään. Tämä käytäntö on muissakin tuotteissa, ei pelkästään autoissa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625