Kannattaako massata ocu?

fsi

Hankin uuden ocun niin kattaako sihen tehdä alustamassaus ? Ainakin alusta on aika suojattu muovilevyillä ja pyörän koteloissa on niinku sellasta "huopaa"

15

2778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koritakuu

      loppua jos massaat sen.Itse en massaisi mutta mikäs sen estääkään.

      • tityuot7oto

        Ei se koritakuu siitä lopu. Vaikka ei se kyllä mitään korvaakaan.


      • tarkoitti
        tityuot7oto kirjoitti:

        Ei se koritakuu siitä lopu. Vaikka ei se kyllä mitään korvaakaan.

        ettei mitään korvaakaan?? Ei varmaan tarvitse korvata, koska siihen ei saa vikaa muuten kuin kolhimalla tai jättämällä vuosiksi pesemättä. Massausta ei kannata tehdä. Poika teki kalliisti ja ihan turhaan. Itse en tehnyt ja ainoastaan helmasta takapyörien edestä 3 vuoden päästä massa kului pois, jonka paikkasin sitten itse ennenkuin galvanointi syöpyi. Siinä kohdassa ei sorateillä ajaen uutena massaus auttaisi kuitenkaan, vaan kuluisi samalla pois. Vuosien myötä kuluviin paikkoin kannattaa kesäkuivana aikana sivellä kunnon kerros joustavaa massaa. Ja jos ajaa soratiellä paljon, kumiletkun pätkät laita jarruvaijerin poikittain oleviin vapaisiin kohtiin.


      • seryrtdusrty
        tarkoitti kirjoitti:

        ettei mitään korvaakaan?? Ei varmaan tarvitse korvata, koska siihen ei saa vikaa muuten kuin kolhimalla tai jättämällä vuosiksi pesemättä. Massausta ei kannata tehdä. Poika teki kalliisti ja ihan turhaan. Itse en tehnyt ja ainoastaan helmasta takapyörien edestä 3 vuoden päästä massa kului pois, jonka paikkasin sitten itse ennenkuin galvanointi syöpyi. Siinä kohdassa ei sorateillä ajaen uutena massaus auttaisi kuitenkaan, vaan kuluisi samalla pois. Vuosien myötä kuluviin paikkoin kannattaa kesäkuivana aikana sivellä kunnon kerros joustavaa massaa. Ja jos ajaa soratiellä paljon, kumiletkun pätkät laita jarruvaijerin poikittain oleviin vapaisiin kohtiin.

        Lueppa ne koritakuun ehdot huolella.


      • tarkoitti kirjoitti:

        ettei mitään korvaakaan?? Ei varmaan tarvitse korvata, koska siihen ei saa vikaa muuten kuin kolhimalla tai jättämällä vuosiksi pesemättä. Massausta ei kannata tehdä. Poika teki kalliisti ja ihan turhaan. Itse en tehnyt ja ainoastaan helmasta takapyörien edestä 3 vuoden päästä massa kului pois, jonka paikkasin sitten itse ennenkuin galvanointi syöpyi. Siinä kohdassa ei sorateillä ajaen uutena massaus auttaisi kuitenkaan, vaan kuluisi samalla pois. Vuosien myötä kuluviin paikkoin kannattaa kesäkuivana aikana sivellä kunnon kerros joustavaa massaa. Ja jos ajaa soratiellä paljon, kumiletkun pätkät laita jarruvaijerin poikittain oleviin vapaisiin kohtiin.

        että muut ei tiedä takuista mitään?


      • "takuu"
        Skola kirjoitti:

        että muut ei tiedä takuista mitään?

        Onkohan koritakuuta muut kuin E-Mersun omistajat päässeet testaamaan? Sisältäpäin alkanut pellin puhkiruostuminen lienee Skodan omistajille aikas tuntematon ilmiö. Varmaan auto kuin auton saa ruostumaan pinnasta kun ei ikuna pese eikä vahaa ja jättää kiveniskemät hoitamatta. vaan ei takuu korvaa.
        Jos koritakuu menee massauksen takia, niin ehkäpä kuluttajasuojalla on asiaan sanomista jos ruostumisongelmia ilmenee?


      • rtyhsrtyrrw
        Skola kirjoitti:

        että muut ei tiedä takuista mitään?

        No mitäs täällä sitten kysellään????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????


    • kotelot?

      Nämä muut vastaukset käsittelevät ulkopintaa. Minusta kuitenkin massauksen/suojauksen tärkein tehtävä on suojata KOTELOT SISÄLTÄ. Sinne kannattaisi ruiskutella aineita. Niiden ruostumista ei näe päällepäin. Kyllä kai kaikki kattopellin ruostumisen/ruostumattomuuden näkee mutta ne kotelot, ne kotelot.

      Tietenkin asiaa voi kysyä myyjäliikkeestä mutta olisin kyllä koteloiden suojauksen kannalla - varsinkin jos pidät pidempään.
      Jätä alusta/pyöräkotelot suojaamatta jos niistä on haittaa.

      • Juuso

        Heips,


        Olen juuri selvittänyt maahantuojalta ruosteenestomassauksen vaikutuksen takuuseen: takuu raukeaa mikäli auton massaa.


      • virallisessa firmassa
        Juuso kirjoitti:

        Heips,


        Olen juuri selvittänyt maahantuojalta ruosteenestomassauksen vaikutuksen takuuseen: takuu raukeaa mikäli auton massaa.

        niin ei takuu raukea. Fakta. Piste.


      • Juuso
        virallisessa firmassa kirjoitti:

        niin ei takuu raukea. Fakta. Piste.

        Soitin asiasta viime viikolla Helkama-autoon ja siellä Skodan takuuasioista vastaava Timo Siitonen sanoi takuun katkeavan mikäli massauttaa.

        Voit soittaa myös itse: puh: (09) 859 81 (keskus)

        Mistä olet saanut tietosi?


      • yuouiofgyuudr
        Juuso kirjoitti:

        Soitin asiasta viime viikolla Helkama-autoon ja siellä Skodan takuuasioista vastaava Timo Siitonen sanoi takuun katkeavan mikäli massauttaa.

        Voit soittaa myös itse: puh: (09) 859 81 (keskus)

        Mistä olet saanut tietosi?

        Totta kai ne niin sanoo. Mutta ei se siitä miksikään muutu. Itse sain mustaa valkoisella, ruostesuojausta tekevältä yritykseltä. Ja lupaahan nuo suojausta tekevät liikkeetkin takuun.


      • ruostuneen Ocun?

        Auton alla voi käydä katselemassa, tarvitaanko suojausta vai ei. Ainakin vanhassa Ocussa on sisälokarit joka kulmassa ja ja alusta muuten pinnoitettu kunnolla. Vain joissakin tukivarsissa ja taka-akselissa voi olla syytä laittaa ruostesuojaa vaikka itse, tosin niidenkin pintaruostuminen taitaa olla enemmänkin vain kosmeettinen haitta. Kunnon alustapesu silloin tällöin on tietenkin paikallaan ainakin suola-aikana.

        Kotelot on suojattu samalla kuumavahakäsittelyllä kuin muissakin VAG-tuotteissa. Koteloiden lisäsuojaus on täydellisen hukkaan heitettyä rahaa. Ja asian saattoi varmistaa viime vuoden suuresta ruostsalaisesta ruostetutkimuksessa, jossa oikeasti tutkittiin romuttamoilta kaivettuja kolariautoja. Ocussa ei ruostuminen todellakaan ole ongelma ja Vi Bilägaren ruosterekisterissä uusikin Ocu saa arvosanan 4/5.


      • Kuhan kummastelen
        yuouiofgyuudr kirjoitti:

        Totta kai ne niin sanoo. Mutta ei se siitä miksikään muutu. Itse sain mustaa valkoisella, ruostesuojausta tekevältä yritykseltä. Ja lupaahan nuo suojausta tekevät liikkeetkin takuun.

        Suojausfirmako sen koritakuun myöntääkin? Jos kerran maahantuoja sanoo että massaus katkaisee koritakuun niin siinä ei paljoa suojausfirman paperit paina, oli sitten miten hienolle paperille tahansa printattu.

        Eipä silti, eipä nuo mihinkään ruostu. Voisinpa harkita oman Octaavini massauttamistakin, jos se tosiaan vaimentaisi rengasääniä merkittävästi.


      • OcuRS
        ruostuneen Ocun? kirjoitti:

        Auton alla voi käydä katselemassa, tarvitaanko suojausta vai ei. Ainakin vanhassa Ocussa on sisälokarit joka kulmassa ja ja alusta muuten pinnoitettu kunnolla. Vain joissakin tukivarsissa ja taka-akselissa voi olla syytä laittaa ruostesuojaa vaikka itse, tosin niidenkin pintaruostuminen taitaa olla enemmänkin vain kosmeettinen haitta. Kunnon alustapesu silloin tällöin on tietenkin paikallaan ainakin suola-aikana.

        Kotelot on suojattu samalla kuumavahakäsittelyllä kuin muissakin VAG-tuotteissa. Koteloiden lisäsuojaus on täydellisen hukkaan heitettyä rahaa. Ja asian saattoi varmistaa viime vuoden suuresta ruostsalaisesta ruostetutkimuksessa, jossa oikeasti tutkittiin romuttamoilta kaivettuja kolariautoja. Ocussa ei ruostuminen todellakaan ole ongelma ja Vi Bilägaren ruosterekisterissä uusikin Ocu saa arvosanan 4/5.

        Ei koritakuu jälkeenpäin tehdystä suojauksesta kumoudu vaan siirtyy suojauksen tehneen yrityksen vastuulle. Valmistaja vastaa aina vain ja omista aineistaan ja töistään. Tämä käytäntö on muissakin tuotteissa, ei pelkästään autoissa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe