kysymyksiä doggeista

Maikkimansikka

olen 16-v tyttö ja haluan ottaa tanskandogin. luultavasti moni sanoo että "harkitse vielä" ja "ei noin nuorena".. kyllä minä tiedän. koiranotto onkin ajankohtaista vasta parin vuoden päästä. kuitenki haluan ottaa mahdollisimman paljon asioista selville. minulla on aina ollut koiria.. isoja ja pieniä, ei kuitenkaan doggin kokoista. pari vuotta sitten olin useinkin hoitamassa doggipojua tuttavani luona, ja hyvin tultiin toimeen.. jo pikkutyttönä selvitin olevani pomo. mutta nyt niihin kysymyksiin: antaako kasvattajat doggeja näin nuorelle? tiedän kyllä pystyväni mutta pakkohan ei ole uskoa.. pitääkö niille syöttää erikoisnapsuja vain pentuajan vai koko iän? tuttuni syöttää ihan normaalia ruokaa (riisiä, jauhelihaa, piimää yms.) eikä ole sairas. kuinka pitkäksi ajaksi pentuaika sitten lasketaan?
olen kyllä valmis kouluttamiseen käyttämään aikaani runsaasti. tiedän että tämä on rotu minkä haluan. syy ei ole näyttävyys vaan ihana "perherakkaus" ja koiran lempeä, mutta kuitenkin terävä luonne. ja kasvattajat jotka sijoittaa pentuja (ja myykin) vastatkaa viestiin. olisi mukava tietää kaikki jotta harkinta voi kunnolla alkaa.. :) iloista syksyä kaikille doggi-ihmisille.

4

783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jettix

      Ensimmäinen ongelma on se, ettet voi alaikäisenä ostaa yksin eli tarvitset huoltajan suostumuksen ja vahvistamaan kauppakirjan. Koira toki voidaan rekisteröidä nimiisi, mutta kauppakirjaa et voi allekirjoittaa.

      Kasvattaja antaa sinulle ruokintaohjeet, noudata niitä. Ei näin netissä pysty sanomaan yhtään mitään juuri sinun koirallesi sopivasta ruuasta, sen tietää kasvattaja, jolla on jo omasta linjastaan kokemuksia. Suosittelen, että noudatat hänen ohjeitaan yli kiihkeimmän kasvukauden eli lähemmäksi vuoden ikää.

      Pystytkö kustantamaan noin yleensä ison koiran menot? Ruokaa menee, eläinlääkäri maksaa isoilla enemmän, jos jotain sattuu plus vakuutukset jne. Ensimmäinen vuosi on suht kallis, mutta jos koira on terve, menot tasaantuvat lähinnä ruokinta,-harrastus-ja rokotusmenoiksi.

      Hyvää syksyä sinullekin!

      • maikkimansikka

        ei se ihan niin ajankohtaista ole.. sitten olen ajatellut että kun olen kaheksantoista taikka lukion jälkeen. ymmärrän kyllä sen vastuun ja rahanmenon ja tällä hetkellä siihen ei aikaa ole.. mut entäs miten tanskikset pärjää muiden koirien kans? olisi mukavampi jos olisi kaksi koira kaverusta niin ei olisi niin yksinäistä jos joutuuvat päivät olemaan yksin. pienempi tietysti ois toinen koira.. joku kultsun kokoinen.


      • Doggi 16
        maikkimansikka kirjoitti:

        ei se ihan niin ajankohtaista ole.. sitten olen ajatellut että kun olen kaheksantoista taikka lukion jälkeen. ymmärrän kyllä sen vastuun ja rahanmenon ja tällä hetkellä siihen ei aikaa ole.. mut entäs miten tanskikset pärjää muiden koirien kans? olisi mukavampi jos olisi kaksi koira kaverusta niin ei olisi niin yksinäistä jos joutuuvat päivät olemaan yksin. pienempi tietysti ois toinen koira.. joku kultsun kokoinen.

        Tietopankki: http://tanskandoggi.takaisin.fi


      • Doggiboy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe