apua, kortti lukittu

marjatt@

mínulla on kamera canon ixus 700 malli.
tyttäreni paineli sitä ja nyt se ilmoittaa kortti lukittu.miten sen saa pois päältä.
kuvia voi katsoa muistikortilta,muttei poistaa.
ei pääse edes suojaus valikkoon.

25

7561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fotokauppias

      Kuulostaa siltä että muistikortin lukituskytkin (pieni liukukytkin kortin reunassa ) on "lock-asennossa". Poista lukitus niin pitäisi toimia.

      • Canon PowerShot A560

        Kiitoksia hyvästä vinkistä, en ollut aikaisemmin tuohon törmännytkään.
        Nyttempä tuon sitten tietää, erittäin paljon kiitoksia.
        Kerrankin tältä palstalata löytyy toimivia vinkkejä, eikä pelkkää paskanjauhantaa.


      • Arjamummi
        Canon PowerShot A560 kirjoitti:

        Kiitoksia hyvästä vinkistä, en ollut aikaisemmin tuohon törmännytkään.
        Nyttempä tuon sitten tietää, erittäin paljon kiitoksia.
        Kerrankin tältä palstalata löytyy toimivia vinkkejä, eikä pelkkää paskanjauhantaa.

        Kiitos tiedosta, ei olisi tullut mieleenkään tuollainen pieni vipu kortin sivussa. Toivottavasti
        on ollut apua muillekin !!! Vielä tuhannesti kiitoksia !


      • MM

        Mulla oli sama ongelma ja tää viestiketju oli eka osuma Googlella hakusanoilla "kamera kortti lukittu".
        Kiitos!!!


      • HARJATAR
        MM kirjoitti:

        Mulla oli sama ongelma ja tää viestiketju oli eka osuma Googlella hakusanoilla "kamera kortti lukittu".
        Kiitos!!!

        KIITOS OHJEESTA!!! MINULLA SAMA JUTTU, HAIN GOOGLELLA JA TÄMÄ OHJE TULI, JOTEN NYT TAAS KORTTI TOIMII!!!! KIITOS OHJEEN ANTAJALLE!


      • S.T.

        Kiitos! mulla oli sama ongelma. nyt selvis :)


      • JW
        S.T. kirjoitti:

        Kiitos! mulla oli sama ongelma. nyt selvis :)

        Jee kiitos avusta :D


      • Anonyymi

        Kiitos :)


    • SD

      Aika turha kytkin mun mielestä SD korteissa. Näköjään aika monella on vahingossa lipsahtanu lukitus päälle, en oo toisaalta koskaan kuullu että kukaan olis käyttäny sitä tarkotuksella kortin lukitsemiseen.

      • En tiedä

        Joo ja ei. Kun menen kuvausreissulle ja minulla on taskullinen kortteja mukana, niin on se ihan näppärä, ettei vahingossa rupea tunkemaan täyttä korttia kameraan. Jos on 1 tai 2 korttia ja joku taskupokkari, niin ei sillä silloin ole niin väliä.


    • Joulukuvat

      Jeps, sama ongelma, sama ratkaisu, google eka hitti.
      Kamera kuntoon ennen joulupukin saapumista.

      Kiitos!

    • pp

      Kiitos! Täällä oli sama ongelma ja nyt kuvaaminen taas onnistuu En ollut moisesta koskaan kuullutkaan.

    • :)12

      AH!!!! Kiitos tiedosta! Minäkin täällä hermoilin saman ongelman kanssa! :D

    • Soli koiran mummi

      Fotokauppiaalle kiitos,en olisi tuota tiennyt,ikävä vaan jäi koirat kuvaamatta:( mutta ehkä tulee kerta uusi:)

    • Aapuuwa

      Moikka

      Mulla on käytössä Canon Ixus i, laitan SD - kortin lukitusvivun alas/päälle = ei avaudu tietokoneella eikä kamerassa. Kun laitan vivun selvästi ylös/pois päältä, niin toimii kuin unelma tietokoneella, mutta edelleen valittaa kamerassa että: Muistikortti häiriö Kortti lukittu!

      • Ei enää apuwa

        Moikka taas.

        Koitin vanhalla muistikortilla, ja vaikuttaa siltä, että kortin kokorajoitus Canon Ixus i:ssä on n. 2gb, joten nyt toimii hyvin ilman liian suurta korttia

        :-)


      • Ei enää apuwa kirjoitti:

        Moikka taas.

        Koitin vanhalla muistikortilla, ja vaikuttaa siltä, että kortin kokorajoitus Canon Ixus i:ssä on n. 2gb, joten nyt toimii hyvin ilman liian suurta korttia

        :-)

        Aivan Ixus i toimii vain SD korteilla, ei SDHC:lla. Kaksi gigaa siis on yleensä maksimi. (SD:n maksimi on 4 GB, mutta 4 GB SD-kortit ovat tosi harvinaisia eikä toimivuus ole taattu). SDHC on eri korttityyppi, valitettavasti sitä usein nimitetään SD:ksi.

        SDHC kortit toimivat noin 2007 ja sen jälkeen tulleissa kameroissa. Asian voi sanoa myös niin että jos kamerassa on kahdeksan megapikseliä tai enemmän SDHC yleensä toimii, jos on alle seitsemän niin ei yleensä toimi.


    • eew2

      kiitos! pelastit mut ehkä maailman suuremmasta kusesta!!! :)

    • irene1

      minulla kamera Canon Power Shot A590 IS, ei auta vaikka kortin vipua kääntelee,
      käskee asettaa se n missä on muistikortin kuva ja siinä nuoli, miten sen saa asetettua, näytöllä näkyy käsi joka esittää stop merkkiä, mitä teen, otin videota ja kamera ilmoitti muistikortti täynnä, vaikka vaihdoin kortin sekin oli lukittu

    • Apua tarvitseva..

      Mitä pitää tehdä, jos kamerassa yhtäkkiä kuleekin "kirjoitussuojattu"? Kuvia voi kyllä katsoa, mutta uusia ei voi ottaa? Lisäksi kun kuvia katsoo, ne on jotenkin lukittautunut, eikä niille voi tehdä mitään, varsinkaan poistaa..?/: Olen lukenut täältä vinkkejä, mutta kun kokeilin SD-korttini kyljestä pienen vivun siirtämistä ylös tai alas, ei minun kamerassani mitenkään vaikuta? APUA!?:)

    • Matti v

      Kamerassani ollut kortti lakkasi toimimasta. Otetut kuvat näkyivät kamerassa niin että voin ne atarkistaa sitten kamera yhtäkkiä ilmoittaa, että kortti on alustettava, jolloin hävittäisin kaikki kuvat. Osa kortilla olleista kuvista on tallessa mutta uudemmat puuttuvat. Mikä neuvoksi?

      • Kokeile lukea kortinlukijalla. Jos ei toimi, kokeile recuva-ohjelmalla. Kortti kannattaa vaihtaa tuon jälkeen. Miksi et tehnyt eri ketjua uudesta asiasta? Nämä vuosia vanhat nostot ärsyttävät.


    • kiitttiiiiii

      Kiittelee myös avusta!! Olin jo ihan paniikissa, että mitä mä nyt oon tehnyt....

    • Canon1

      KIITOS! Meinas mennä ihan hermot jo

    • Rosoner

      Kiitos minunkin osalta tuhannesti, olin ihan kusessa lukituksen kanssa! Nyt taas toimii!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe