Varma kuolema vakuutus

DUM DUM

Libanon-operaatiossa kuoleman hinta on 100000 euroa
6.9.2006 06:56
Upseeriliitto haluaisi korottaa Libanoniin ja muihin rauhanturvaoperaatioihin lähtevien sotilaiden vakuutusturvaa suurten riskien takia.

Libanonissa suomalaiset joutuvat työskentelemään henkensä kaupalla. Hallituksen selonteossakin tunnustetaan, että räjähtämättömät miinat ja tulitaukorikkomukset "muodostavat merkittävän riskin".

Tällä hetkellä valtio maksaa alle viisikymppisen perheellisen sotilaan kuolemantapauksesta noin 98000 euron korvauksen ja pysyvästä haitasta enintään 126141 euroa.

- Se edustaa Pohjoismaissa alinta tasoa, kun ylin taso on 500000 euroa. Sen korottaminen ei ole kohtuuton vaatimus, puolustaa liiton varapuheenjohtaja, eversti Martti Lehto.

Libanon-operaation sovellettavat tarkat palkkausehdot ovat vielä sopimatta puolustusministeriön kanssa. Suurta riitaa ei ole, sillä nykyiselläkin palkkatasolla riittää halukkaita lähtijöitä.

- Kun se ei ole ihan riskitön operaatio, on kaikille lähteville syytä antaa siitä riskistä tyydyttävä korvaus, muistuttaa rauhanturvaajaliiton puheenjohtaja Heikki Pietilä.

2

713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kv kiitos

      upseeriliiton puheenjohtaja sanoi että ylennykset ovat suomessa mahdollisia vain ulkomaan komemmuksen kautta järjetöntä kun muistaa historiaa pitäisikö meirän mennä opiskelemaa miten venäjän armeija päästetään omaan pääkaupunkiin vai olisiko parempia keinoja kun oli suomen armeijan metorit joten mistähän upseeriliitto etsii oppinsa vaihtakaa miestä

    • se 1 euro

      tuohon summaan tulee, onkohan se korkeamman tahon vittuilua vai mitä muutakaan se voisi olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe