avomieheni on pokeririippuvainen

Celena -84

En tiedä löytyykö täältä minulle apua mutta eipä ole muutakaan vaihtoehtoa... Asun siis yhdessä poikaystäväni ja kolmen kissani kanssa kolmiossa. Poikaystäväni työ on aika kaukana joten hänen työmatkoihinsa kuluu yhteen suuntaan noin tunti. Kaiken ajan jonka hän on kotona hän vain pelaa netissä pokeria.

Öisin ovat kuulemma parhaimmat turnaukset joten hän ei yleensä tule nukkumaan ikinä samaan aikaan kuin minä. Hän syö koneen ääressä, ei tee kotitöitä ja valittaa joka kerta kun minä 30 kertaa päivässä pyydän häntä poistumaan koneelta. Jopa seksikin on jäänyt vähiin vähäisen yhteisen ajan takia. Jos hän sattumalta ei ole pelaamassa hän luulee saavansa automaattisesti silloin seksiä. Tämä ei tunnu minusta oikealta, koska en tunne yhteyttä enää välillämme koska emme ole ikinä tekemisissä.

Sisareni tuli pitkän matkan takaa meille yöksi ja olisi halunnut mennä klo 01.00 nukkumaan muttei poikaystäväni suostunut tähän vasta kun kauhean valittamisen jälkeen(kone on vierashuoneessa), ja vielä lopettamisen jälkeenkin hän tunsi kokeneensa vääryyttä, koska turnaus piti jättää kesken. Myös jos olemme vanhempieni luona viikonlopun, hän pelaa sielläkin heidän koneellaan pokeria, eikä välitä minun huomautuksistani, vaan ennemminkin suuttuu.

Rakkaat ihmiset, jos teillä on edes joitain ajatuksia tilanteestani niin kirjoittakaa niitä tänne. En tiedä mitä tehdä. Rakastan häntä koko sydämestäni, mutta en tunne omaavani poikaystävää enää.

12

8651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nettiriippuvainenn

      Tee hänelle selväksi se, että et tykkää, jos hän pelaa vain kokoajan pokeria koneella.. Jospa hän ei sitä ota kuuleviin korviin, niin suosittelen eroamista, sillä ansaitset varmasti parempaa ja muutenkin joutuisit vain kärsimään.

      Tsemppiä ja toivottavasti saat vähennettyä avomiehesi pokerinpeluuta

      • Aldo

        Soita Peluuriin, antavat apua.


    • siinämäärin

      että miesystäväni pelaa myös pokeria netissä...hän myös tekee ns töitä netissä, osakekauppaa yms. Eli käytännössä hän on koneella koko ajan.
      Ja juuri yöturnaukset ovat ne parhaimmat.
      Meillä on kone makuuhuoneessa ja itse vuorotyöläisenä kärsin siitä, kun kone on päällä aamusta iltaan. Usein hän tulee nukkumaan kun minä lähden töihin. Onko se sitten ihme jos suhde ei toimi!
      Eli ymmärrystä löytyy....

    • kärsivä
    • valitettavasti...

      Sama täällä.. Mies ihan koukussa netti-peleihin ja kaiken maailman latailuun.. Kodin hoitaminen on mun harteilla. Kerran töihin lähtiessäni piilotin modeemin johdon. Eikä tosiaankaan saanut sitä takaisin ennen kuin oli tiskannut. Sattui mies olemaan lomalla..;) Kone oli ihme kyllä kiinni kun tulin kotiin. Tää oli miehen ja sen kavereiden mielestä erittäin tyhmää ja oon tyhmä määräilijä.. Kannattaa tosiaan teettää toi riippuvuus-testi ja viedä lääkäriin! Pelkästään se testin tuloksen näkeminen jo pelästyttää(eikä se testin tekeminen vie kun pari minuuttia).. Siitä voi kehittyä vielä pahempi riippuvuus. Voisit myös kokeilla pistää nettiin salasanan ja peli-sivut kiellettyjen sivujen listalle. Entä voisitteko sopia, että edes yks ilta viikossa olis pyhitetty vain ja ainoastaan teille kahdelle, ei tietokoneelle? Mun mielestä toi on törkeetä, että toistenkin kotona on kuin omassaan! Ei siellä edes sais avata toisen konetta ilman lupaa(vaikka tietää että saa sen luvan). Otat nyt vaan ohjat käsiin - rakkauden takia...

      • itekkin pokeri riippuvainen

        Pelaan itsekkin paljon pokeria n.2-3 tuntia päivässä.
        Pokeri on minulle erittäin addiktiivista tuskin kskaan pääsen siitä eroon ,en usko peluurinkaan siihen mitään vaikuttaa. Kuitenkin pystyn kontrolloimaan pelaamistani mikä ei aina ole helppoa. Sinun pitäisi vaatia avomiestäsi pöydän ääreen miettimään mitä tulevaisuudessa suhteeltanne odotatte/haluatte, esm voisit ehdottaa avomiehellesi tietty tunti määräisiä pelejä/päivä mitä ne sitten olisi saisitte yhdessä päättää niistä.
        Itse pelaan voitollista n. 3K € viime vuonna jäin voitolle tänä vuonna 1K on kasassa.
        Minä olin 1KK pelaamatta viime vuonna kun kolahti paha bad beat ja harrastin PC :läni musiikkia ja grafiikka. Tiedän ongelmaanne ei ole helppoa ratkaisua ,mutta toivon että sait tästä jotain irti hei.


    • Pokerimies83

      Pokeri on joillekkin kuin alkoholi. Vaikkei itse haluaisikkaan pelata, niin silti ei pysty vastustamaan kiusausta. Aika ihmeellistä, mutta totta.

      Ei siinä auta muuta kuin lopettaminen kokonaan, ei alkoholisteillekkan anneta sixteriä päiväs.

    • sama täällä..

      miekin asun avomiehen kanssa rivitalossa kolmenkissan kanssa :D ja mies on joko kavereilla pelaamassa, tai kotona ollessaan kone päällä ja pokerit menossa.

      ei näytä mikää tehoavan, joten olen jo pikkuhiljaa antamassa periksi. pilatkoot oman elämänsä nenä kiinni koneessa jos siltä tuntuu..

      kokeilin järjestää meille yhteistä tekemistä jossain muualla kuin kotona, ettei sinne koneelle tarvitse mennä. eipä auttanut kun kotiin tullessa kone aukeaa.

      Väsyttää asettaa aikuiselle miehelle rajoja, tyyliin "pelaa nyt tunti ja sitten tulet katsomaan telkkaria minun kanssa". Ja siitäkös se tykkää niin kamalasti..

      kerro jos ongelma ratkeaa ja miten ratkesi!

      • ---

        Kukapa tykkää telkkarista, tuosta idioottilaatikosta.


      • peluri

        Oletteko koskaan ajatelleet, että ehkä se pokeri on parempaa viihdettä kuin te naisena miehen rinnalla tai mikseipä toisin päinkin? Ylensähän tämä kestää vain hetken aikaa niinkuin muissakin ihmiselle eteen tulevissa uusissa mielenkiintoisissa asioissa; super mielenkiintoiseen asiaan törmättyään kaikki muu unohtuu tai ainakin asiasta x tulee sen hetken tärkein asia.

        Tämän jälkeen tulee eteen asioita jotka todella vievät miehen mennessään. Tälläisia yleisesti ottaen ovat pelit. Pelit joissa on rajaton opettelumahdollisuus (et voi päästä peliä 'läpi') vaan aina tulee eteen uusia haasteita pelin muodossa. Näistä esimerkkinä tietokoneiden nettipelit kuten nykypäivän suosituimmat wow/cs jota nuorempi polvi harrastaa addiktioon asti. Vanhemmalla iällä pelit jäävät tai tulee eteen uusia aikuisempia pelejä kuten esimerkiksi pokeri. Tätäkään peliä ei voi päästä läpi vaan voit kehittyä aina vaan paremmaksi pelaajaksi, tätä harrastusta on myöskin helppo perustella rahan tienaamisella sillä pokeri, jota miehenne pelaavat on taitolaji.

        Näitä pelejä yhdistää vielä yksi asia, netti. Miksei miehesi pelaa jääkiekkoa 6tuntia päivässä, ehkä hänen fysiikkansa ei kestä tätä rasitusta, mutta netti, mikäs sen helpompaa; lämpimissä sisätiloissa, pehmeällä tuolilla napostellen jotain pikkukivaa ja pelaten juuri sitä maailman tämän hetkistä tärkeintä peliä niin pitkään kuin vaan kiinnostusta asiaan riittää.

        mutta muistakaapa, että minkä tahansa lajin opettelu ei onnistu nopeasti. Tuskin kenestäkään tulee maailman mestaria tai huippu ammattilaista muutamassa viikossa tai kuukaudessa esimerkiksi keilauksessa. Tämä prosessi vie vuosia ja nykyaikana nämä teidän määrittelemänne 'tietokoneen tuijotus sessiot' tai 'elämän pilaajat' ovat kuin ovatkin harrastuksia ja videopeleistä lähtien nykyisin ammatteja joista super ammattilaiset tienaavat huikeita summia. Monet haaveilevat näistä ammateista, mutta vain erittäin harvat onnistuvat tässä. Tätä unelmaa on kuitenkin helppo lähteä täyttämään, joten yhä useammat yrittävät siinä onnistua sieltä omasta kotoa käsin.

        Eli ottakaahan asia pöydälle. Kysykää miehiltänne miksi pelaavat, mitä tavoitteita heillä on ja mitä he pitävät harrastuksestaan, yrittäkää olla ymmärtäväisiä miehiänne kohtaan. Rajojen säätäminen tuntuu kauhealta, mutta on pakon omaista jos pelaaminen jatkuu pahaan addiktioon asti.

        t. ex ja nykyinen peliaddikti


    • PokerPro

      Tiedätkö voittaako vai häviääkö miehesi pitkässä juoksussa? Eli tuleeko pokerista rahaa, vai meneekö sinne?

      Jos hän voittaa, hänen pelaamistaan kannattaisi tukea, mutta toki hänen täytyy itse tajuta, ettei kaikki vapaa-aika saa siihen mennä (Pelaaminen on paljon mielekkäämpää niin itselle kuin kumppanille kun ei pelaa liikaa).

      Jos hän häviää, siitä voi muodostua myös rahallinen ongelmatilanne. Pokerin voi kyllä oppia ja pienissä limiteissä pärjää jo pienelläkin opiskelumäärällä. Tällöin hänen kannattaisi ensisijaisesti oppia hieman pelaamaan, koska on helpompi oppia pelaamaan, kuin olla kokonaan olla pelaamatta (ilmeisesti hän on kovin kiinnostunut pelaamaan).


      Olette varmaankin käyneet tästä keskusteluja muutenkin kuin riitelemällä ja puhumalla hänelle silloin kun peli on kesken? Keskustelu kannattaa aina, mutta se kannattaa tehdä ilman häiriötekijöitä.

      Oma tilanne on siinä mielessä "parempi", ettei asuta tyttöystävän kanssa vielä yhdessä. Hän kyllä tukee pelaamista (varmaan koska tienaan sillä hyvin) ja itsekin pelaa (voittaa pienissä peleissä) ja ymmärtää pokerin idean.

      Kun aloitin pelaamaan pokeria ammattikseni, aikaa tuli käytettyä todella paljon (ei kuitenkaan ollut mikään ongelma missään mielessä, koska aikaahan oli ja muutakin tekemistä kyllä löytyi). Pidän pelaamisestani kirjanpitoa niin rahan kuin käytetyn ajan suhteen. Oon pelannu kuukaudessa 150-230 tuntia. Tällä hetkellä pyrin pitämään sen tuossa 160 tunnissa, mikä vastaakin normaalia työaikaa :)

      Turnaukset on siinä mielessä ikäviä, että ne kestää useita tunteja (jos pääsee pitkälle) ja sitä ei voi oikein lopettaa ennen kuin tippuu(ymmärrän miehesi suhtautumisen jos pitää turnauksesta lähtee pois, kun on vielä mukana, mutta hänen olisi tullut osata ottaa se huomioon jo turnausta aloittaessa). On totta parhaat turnaukset pelataan Suomessa ilta/yöaikaan, sen vuoksi käteispelit ovat varmasti parempi vaihtoehto, varsinkin jos peli on voitollista.

      Voisitko vielä hieman kertoa tuosta rahaliikenteestä, että kumpaanko suuntaan se virtaa? :)

      Tsemppiä teille molemmille ja terveiset pokeritiedon lukioille :D

    • Maya80

      Ah, en ole yksin! Vaikuttaa jopa siltä, ettei meidän ongelma ole edes pahimmasta päästä: yhteistä kivaa aikaa on myös. Silti tilanne risoo.

      Avomies istuu käytännössä päivittäin muutaman tunnin koneella pelaamassa pokeria. Ensin hän pelasi rahasta ja oli pari tonnia voitolla. Kun valitin toistumiseen liiasta pelaamisesta, hän lupasi rajoittaa sen päivään viikossa. Kun lipsui tästä, päätti lopettaa rahapelit kokonaan. Lopputulos on se, että nyt hän pelaa joka päivä pokeria, jossa ei liiku oikeaa rahaa. Eli vähän kuin pelaisi pasianssia joka päivä muutaman tunnin. Kahjoa? Minusta on.

      Ongelma ei siis ole raha, vaan se, että minua ärsyttää, että hän roikkuu netissä päivät pitkät. Olen sosiaalinen ja se turhauttaa, kun tuntuu, että olisin yksin kotona. Netissä roikkuvasta miehestä ei ole juuri seuraa. Tilanne myös huolestuttaa mieheni puolesta. Hän istuu koneella myös töissä, joten päivittäin koneen ääressä vierähtää helposti yli 10 tuntia. Ei kuulosta terveelliseltä. Toivoisin, että hän käyttäisi vapaa-aikaansa johonkin fiksumpaan.

      Loppujen lopuksi ongelma lienee lähinnä se, että sosiaaliset tarpeemme ovat hyvin erilaiset. Ei kai auta kuin sietää sitä, että mies katoaa joka päivä tunneiksi bittiavaruuteen. Vai miten te muut nettiriippuvaisten puolisot olette tilanteen ratkaiseet?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3055
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      105
      2405
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      366
      2185
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      156
      1972
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1817
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    7. 165
      1246
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe