Oma Focus -99 teki eilen sitä, että nopeusmittarista hävisi äly hetkittäin. Kahdenksankympin vauhdissa muutamaan kertaan mittari näytti nollaa. Kaikki muu toimi ihan normaalisti, mutta tuo nopeusmittari ei. Vaihtamalla välillä vapaalle ja uudestaan vaihde päälle nopeusmittarikin palasi henkiin. Pitää seurata jatkuuko tuo ja paheneeko entisestään. Mutta mikäköhän tuon voisi aiheuttaa? Voiko itse tehdä jotain vai onko huollon paikka?
Nopeusmittari hetkittäin pimeänä
8
5541
Vastaukset
- sulake tai
joku liitin hapettunut?
Sähköllä se taitaa pelata.- 3merkkiä
Samaa tekee minulla 06 fiikus.
- Dms
Niin, sähköllä se kai pelaa. Ei kai noissa "uudemmissa" enää mitään vaijerivirityksiä ole. Sulakkeet nyt on vielä helppo tarkistaa, mutta olisiko mielessä hyvää paikkaa, josta liittimien hapettumia kannattaisi lähteä hakemaan? Taitaa mennä muuten aika hakuammunnaksi.
- Niklaz
Onkohan kukaan vaihtanut tuota anturia ja onko vika korjaantunut vaihdon jälkeen? Kyseessähän on vechicle speed sensor, joka on vaihdelaatikon kupeessa kyllä pirun vaikeassa paikassa. Kertokaapa kommentteja. Kyseinen vikahan on focuksissa ollut kohtalaisen yleinen.
- j...
Niklaz kirjoitti:
Onkohan kukaan vaihtanut tuota anturia ja onko vika korjaantunut vaihdon jälkeen? Kyseessähän on vechicle speed sensor, joka on vaihdelaatikon kupeessa kyllä pirun vaikeassa paikassa. Kertokaapa kommentteja. Kyseinen vikahan on focuksissa ollut kohtalaisen yleinen.
Työn puitteissa olen muutaman vaihtanut.
Auto on tosiaan pakko saada ylös/montulle, muuten tuota ei vaihtele hullukaan. Kannattaa käydä liikkeestä ensin hakemassa uusi anturi, niin kiinnityksen periaatekkin selvinee. Kiinnitys on yhdellä putkisokalla, joka kovin usein on jumissa.
HUOM: Anturia pitää nostaa laatikosta ylös yhtään vääntelemättä, aivan kohtisuoraan ylös. Katkeaa herkästi pesään, ja sitten ei ole kenelläkään kivaa.
T: Ford-Asentaja - Mittarit nollilla
j... kirjoitti:
Työn puitteissa olen muutaman vaihtanut.
Auto on tosiaan pakko saada ylös/montulle, muuten tuota ei vaihtele hullukaan. Kannattaa käydä liikkeestä ensin hakemassa uusi anturi, niin kiinnityksen periaatekkin selvinee. Kiinnitys on yhdellä putkisokalla, joka kovin usein on jumissa.
HUOM: Anturia pitää nostaa laatikosta ylös yhtään vääntelemättä, aivan kohtisuoraan ylös. Katkeaa herkästi pesään, ja sitten ei ole kenelläkään kivaa.
T: Ford-AsentajaVoisitko ottaa yhteyttä [email protected]
Sama vika riepoo minun fiikusta. Mittari nollille ja samalla auto hiukan nykäisee. mittari palaa normaaliksi hetken päästä ja samalla veto palautuu. Laturi vaihdettiin ja akku. Huollossa sanoivat laturin olleen sökö ja kiehuttaneen akun.
- timppa 4
omassa fordissani oli jänniteensäädin laturissa rikki mittarit pimeni ylijännteen vuoksi mittaristossa ylijännitesuoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2694941Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii893424- 423328
- 502609
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451827- 971630
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘971438- 141359
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1441035- 701027