Minun 9 kk:n ikäisellä tytöllä on sitkeä hiivatulehdus suussa. Edes daktarin geeli ei auttanut vaikka se ensin tuntui tehoavan. Haluaisin tietää onko kenelläkään muulla ollut vaikeuksia saada hiiva kuriin, monilla kun tuntuu pelkkä puolukka kerta-annoksena auttavan.Olen yrittänyt pestä leluja mutta en tiedä kuinka usein se pitäisi tehdä. Imetän edelleen myös öisin ja päivälläkin tosi usein ja se on varmaan osatekijä mutta en kyllä mielelläni lopettaisi.Olen kyllä tilannut ajan lääkäriin (tosin ei siellä viimeksi tiedetty asiasta mitään) mutta haluaisin siis tietää onko kenelläkään muulla ollut samaa ongelmaa ja miten siitä päästiin eroon. Kiitos paljon jos joku vastaa.
TOSI SITKEÄ SAMMAS
4
4134
Vastaukset
- hmm...
Annatko joka syötön jälkeen keitettyä vettä lusikallisen? Ei ehkä vie sammasta pois mutta ennaltaehkäisevänä hoitona tuota käytetään (joten ei ainakaan pahenisi?!). Valitettavasti en osaa neuvoa :(
- ullapulla
meillä on kans tosi sitkeässä sammas: ollaan kokeiltu puolukkaa, vissyä, keitettyä vettä antaa aina syönnin jälkeen sekä myös sitä daktarin geeliä. meillä pimu on 3kk. Daktarinin aikana sammas kyllä hävisi pois, mutta kun lopetettiin hoito, niin tuli saman tien takasi. Nyt olen sitten sammasta yrittänyt hätyytellä pois siten, että olen vanupuikkoa uittanut joko puolukkamehussa(missä ei siis ole lisättyä sokeria) tai vissyssä, ja sen jälkeen sillä vanupuikolla olen "hieronut" sitä sammasta pois. Se on auttanut ainakin vähäsen, eli että se sammas on vähentynyt, muutei lähtenyt kokonaan pois
Minulle sanottiin, että kyllä se sammas lähtee viimeistään siinä vaiheessa kun alkaa kiinteitä syömään, joten katotaan miten siinä vaiheessa käy. - Mycostatin-lääkettä
Hei,
Tämä ei nyt ole mikään mainos, mutta meillä lääkärin määräämä Mycostatin-liuos (reseptillä) poisti kokonaan sammaksen, eikä uusinut. Kuurin jälkeen annoin useamman kerran päivässä puolukkamehua (sokerittomasta puolukkasurvoksesta irtoavaa) n 1/2 tl kerrallaan viikon-parin ajan muistaakseni.
Oleellista lelujen, tuttien ja tuttipullojen pesussa on, että teet sen tehokkaasti ja samalla kerralla kaikille tavaroille, lapsen lääkekuurin aikana kerran-pari. Saattaa myös olla tarpeen hoitaa oma iho (nännit lähinnä, ja oma suu, jos peitettä kielellä) ettei lapsi saa uusintatartuntaa sinulta. Imetyskertojen vähentäminen ei varmaan olisi pahitteeksi, maito kun on erityisen hyvää ruokaa sienelle... - nakki
meilläkin oli sammasta tossa parin kuukauden ikäisenä, ja annoin tytölle sitruunamehua joka kerta tissillä olon jälkeen, ja samalla pyyhin nännin sitruunamehulla, muttei se tuntunut tehoavan. sitten ostettiin mahavaivoihin relatippoja, ja ne vei sitten sammaksenkin mennessään. olen kuullu että muillakin on saattanu auttaa. niitä saa apteekista, helppo käyttää. annan niitä samalla kun d-vitamiinitkin, samaan lusikkaan. lykkyä! by the way, söin itsekin maitohappobakteereita, toisia kuin relaa (eräs vyöhyketerapeutti suositteli, vauva saa useammanlaisia bakteereita sitten, toisia relasta, toisia äidinmaidosta), kuulemma tehokasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101084
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17595- 66548
- 93535
- 26512
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437