Olen pitkään miettinyt ja tuumaillut koiran ottoa ja tuttavallani on kiinanpalatsikoira ja olen aivan ihanstunut siihen.
Olen yksinäinen mies ja tuumin, soveltuuko tällainen koira minulle. Hoitoa, aikaa ja rakkautta se minulta saa.
Tunteeko jo tapauksia paremmin?
kertokaa koirasta?
haluaisin kiinanpalatsikoiran!
7
1446
Vastaukset
- hauskis.
Jos jaksat hoitaa turkkia (ilmeisesti päivittäin) ja viitsit poistaa kakkaa turkista koiran kakittua, niin siitä vaan! Aika räksyjähän ne ovat muille koirille. Muuta kokemusta minulla ei ole kuin mitä olen nähnyt naapurin koiran kanssa tehtävän! Kakit pitää pyyhkiä turkista aina kakkimisen jälkeen ja koira varmaankin pitää kurakelillä ulkoilun jälkeen pestä heti kotiipäästyä, jollet halua sen likaavan joka paikkaa. Ei se minusta kovin miehekäs koira ole ;)
Kyselepä siltä tutultasi lisää koiran luonteesta ja hoidosta! ja ota ihmeessä. Ei ne kakkat aina sinne karvoihin kiinni jää. Turkinhoito ei ole niin vaativaa kuin varsinaisilla turkkiroduilla. kasvattajilta saat hyvät ohjeet mukanasi ja Peke kasvattajat yleisesti auttaa kasvattejaan ja heidän omistajiaan.
Todellisia persoonallisuuksia. Tiedän monta miestä joilla on peke. Liity mukaan vain.- Peginese
Kiitokset neuvoista!
Ne ovat todella valloittavia ja turkkiahan on aikaa hoidella ja pitää kunnossa ja puhdistaa kakat, kun yksin on... - ......------.....
Peginese kirjoitti:
Kiitokset neuvoista!
Ne ovat todella valloittavia ja turkkiahan on aikaa hoidella ja pitää kunnossa ja puhdistaa kakat, kun yksin on... - tuo peke
Peginese kirjoitti:
Kiitokset neuvoista!
Ne ovat todella valloittavia ja turkkiahan on aikaa hoidella ja pitää kunnossa ja puhdistaa kakat, kun yksin on...Tuttavapariskunta hankki kiinanpalatsikoiran vaimon vaatimuksesta ja mies vastusti rotua kovasti. Lopputulos on se, että mies lenkkeilee pekingeesin kanssa päivittäin yli tunnin lenkkejä, talvella jopa meren jäällä. Ja on tosi ylpeä koirasta!
Pekingeesi on reipas koira, jos sille annetaan siihen mahdollisuus. Mutta toki viihtyy myös tyynyllä makoilemassa, jos isäntä/emäntä on sohvaperuna.
- ihana rotu
Hei !
Kasvatan itse pekingeesejä, ja ihanampaa rotua ei voi olla; älykäs, sopivan seurallinen sekä terve ja pitkäikäinen.
Turkinhoito on tietenkin oltava säännöllistä, muuten tulee ongelmia. Harjaan koirat joka toinen päivä, ja niitä kakkoja harvoin jää turkkiin kiinni.
Sait ne Pekingesikerhon kotisivut, ja siellä on linkeissä meikäläisenkin omat sivut.
Minulla olisi vapaana 3-vuotias valiouros, mutta myyn sen ehdottoman luotettavaan paikkaan, ja mielellään lähelle Satakunnan / Pirkanmaan seutua.
Mutta suosittelen sinulle lämpimästi pekeä; saat ihanan kaverin ! - Peginese
Kiitokset teille kaikille neuvoista koiranotossa. Olen jo kallistunut koiranoton kohdalle varmaan ensi kevään ja kesän aikana!
Haluaisin vielä kysyä? Mitä mieltä olette Venäjältä ja Virosta tuodusta PEKESTÄ, jolla olisi siellä ns paperit?
T.Juha
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 793214
- 492410
- 322137
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812122- 1371889
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311822- 311755
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101599Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51350Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61274