Tänne ei taideta pahemmin kirjotella? Miksei muuten holskut ole niin suosittuja? Nehän ovat kauniita ja hyväluonteisia(ko)? Itse haluaisin pk hollanninpaimenkoiran :) Onko tuo alempi viesti näistä luonne vioista totta? :S
Onko tässä rodussa paljon huonoja puolia?
Olen oikeasti ihastunut tähän rotuun korvia myöten :D Ja sopivat kaikenlisäksi hyvin kaupunkiin :) Minkälainen suojelu/vahtimisvietti näillä on?
~~Aivan ihana rotu.. mutta miksei ole suosittu?~~
Hmm?
4
1270
Vastaukset
- lainkaan
Pitkäkarvaisen holskupojan omistajana en ihmettele, ettei ole suositumpi rotu. Se on erittäin toimelias ja vilkas koira, jonka kouluttaminen ei aloittelijalta niin vain käy. Missään nimessä se ei minusta sovi pelkäksi seurakoiraksi vaan vaatii hyvän peruskoulutuksen ja aktivointia.
Se meidän pojassa on hyvää, että se ei koskaan (edes pentuna) ole tehnyt mitään pahojaan yksin jäädessään. Leikkinyt vain omilla leluillaan. Eikä meillä haukuta, kerrostalossa asutaan.
Mutta onhan se söde, mutta ei pidä antaa ulkonäön pettää.- todella kova
Holsku voi olla todella kovakin koira ja äksy. Mutta yleensä rauhallinen ja sosiaalinen. Mutta kannattaa tiedostaa, että Suomessakin on jouduttu lopettamaan Holskuja luonnehäiriöiden vuoksi. Ne osaavat antaa hammastakin ja sitä voi tulla todella rajusti ja yllättävissä tilanteissa. Holsku on aina tapakoulutettava perusteellisesti.
Moi!
Itsekkin odotan juuri viikon päästä kotiutuvaa holskunpentua mielenkiinnolla!
Ollaan vaan kuule tyytyväisiä ettei tää ole niin kamalan suosittu rotu! Suosion mukana lisääntyy myös kasvatus, sitten alkaa kärsiä laatu jne.
vrt. saksanpaimenkoira- m-li
Jos vertaa terveyttä saksalaiseen, niin vertaa sitten muitakin ominaisuuksia samalla! Olen erittäin kiinnostunut kuulemaan kokonaisen jutun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1958788
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265088- 524532
- 744086
- 543459
- 513306
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.573116Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262796Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422595- 432551