Tänne ei taideta pahemmin kirjotella? Miksei muuten holskut ole niin suosittuja? Nehän ovat kauniita ja hyväluonteisia(ko)? Itse haluaisin pk hollanninpaimenkoiran :) Onko tuo alempi viesti näistä luonne vioista totta? :S
Onko tässä rodussa paljon huonoja puolia?
Olen oikeasti ihastunut tähän rotuun korvia myöten :D Ja sopivat kaikenlisäksi hyvin kaupunkiin :) Minkälainen suojelu/vahtimisvietti näillä on?
~~Aivan ihana rotu.. mutta miksei ole suosittu?~~
Hmm?
4
1255
Vastaukset
- lainkaan
Pitkäkarvaisen holskupojan omistajana en ihmettele, ettei ole suositumpi rotu. Se on erittäin toimelias ja vilkas koira, jonka kouluttaminen ei aloittelijalta niin vain käy. Missään nimessä se ei minusta sovi pelkäksi seurakoiraksi vaan vaatii hyvän peruskoulutuksen ja aktivointia.
Se meidän pojassa on hyvää, että se ei koskaan (edes pentuna) ole tehnyt mitään pahojaan yksin jäädessään. Leikkinyt vain omilla leluillaan. Eikä meillä haukuta, kerrostalossa asutaan.
Mutta onhan se söde, mutta ei pidä antaa ulkonäön pettää.- todella kova
Holsku voi olla todella kovakin koira ja äksy. Mutta yleensä rauhallinen ja sosiaalinen. Mutta kannattaa tiedostaa, että Suomessakin on jouduttu lopettamaan Holskuja luonnehäiriöiden vuoksi. Ne osaavat antaa hammastakin ja sitä voi tulla todella rajusti ja yllättävissä tilanteissa. Holsku on aina tapakoulutettava perusteellisesti.
Moi!
Itsekkin odotan juuri viikon päästä kotiutuvaa holskunpentua mielenkiinnolla!
Ollaan vaan kuule tyytyväisiä ettei tää ole niin kamalan suosittu rotu! Suosion mukana lisääntyy myös kasvatus, sitten alkaa kärsiä laatu jne.
vrt. saksanpaimenkoira- m-li
Jos vertaa terveyttä saksalaiseen, niin vertaa sitten muitakin ominaisuuksia samalla! Olen erittäin kiinnostunut kuulemaan kokonaisen jutun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134628Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3583929Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja373490Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk193248Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122583- 2802410
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3231840- 1001822
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi481526Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_91195