Hmm?

minäminä

Tänne ei taideta pahemmin kirjotella? Miksei muuten holskut ole niin suosittuja? Nehän ovat kauniita ja hyväluonteisia(ko)? Itse haluaisin pk hollanninpaimenkoiran :) Onko tuo alempi viesti näistä luonne vioista totta? :S
Onko tässä rodussa paljon huonoja puolia?
Olen oikeasti ihastunut tähän rotuun korvia myöten :D Ja sopivat kaikenlisäksi hyvin kaupunkiin :) Minkälainen suojelu/vahtimisvietti näillä on?

~~Aivan ihana rotu.. mutta miksei ole suosittu?~~

4

1275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lainkaan

Pitkäkarvaisen holskupojan omistajana en ihmettele, ettei ole suositumpi rotu. Se on erittäin toimelias ja vilkas koira, jonka kouluttaminen ei aloittelijalta niin vain käy. Missään nimessä se ei minusta sovi pelkäksi seurakoiraksi vaan vaatii hyvän peruskoulutuksen ja aktivointia.

Se meidän pojassa on hyvää, että se ei koskaan (edes pentuna) ole tehnyt mitään pahojaan yksin jäädessään. Leikkinyt vain omilla leluillaan. Eikä meillä haukuta, kerrostalossa asutaan.

Mutta onhan se söde, mutta ei pidä antaa ulkonäön pettää.

• todella kova

Holsku voi olla todella kovakin koira ja äksy. Mutta yleensä rauhallinen ja sosiaalinen. Mutta kannattaa tiedostaa, että Suomessakin on jouduttu lopettamaan Holskuja luonnehäiriöiden vuoksi. Ne osaavat antaa hammastakin ja sitä voi tulla todella rajusti ja yllättävissä tilanteissa. Holsku on aina tapakoulutettava perusteellisesti.

• Moi!

Itsekkin odotan juuri viikon päästä kotiutuvaa holskunpentua mielenkiinnolla!

Ollaan vaan kuule tyytyväisiä ettei tää ole niin kamalan suosittu rotu! Suosion mukana lisääntyy myös kasvatus, sitten alkaa kärsiä laatu jne.
      vrt. saksanpaimenkoira

• m-li

Jos vertaa terveyttä saksalaiseen, niin vertaa sitten muitakin ominaisuuksia samalla! Olen erittäin kiinnostunut kuulemaan kokonaisen jutun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      176
      11165
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5318
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      47
      2545
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2236
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1761
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1654
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1310
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1246
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1046
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      100
      986
    Aihe