Sähkön kulutus gallup

kitupiikki2

Laitakaahan viestejä. myös öljy puu ja pelletti lämmittäjät:
- kWh / vuosi ( kaikki sähkö yht. )
- lämmitystapa
- talon koko, kerrosala m2
- perheen koko

Meillä:
10500 kWh/v
maalämpö
195m2
2 2

13

2697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6200kwh sisälsi 3 kuukautta rakennus aikaista sähköä.Oli 6 vikkoa lämmitys puhaltimia päällä.
      100%puu
      164m2
      2 2

    • Jarmo

      17500 kwh
      Vesikiertoinen lattialämpö läpivirtauskattilalla
      135 asuinpinta-ala joskin kuutiot oleellisempia 550
      2 3

    • Boss

      - Sähkö 20000-25000kw
      - Öljylämmitys kulunut vuosi 15000l
      - 950m2
      - 4

      Repikää siittä... ;=) Nyt tulossa hake...

      • yhtiössä

        -Öljyä 25000 Litraa vuodessa
        -920m2
        -Sähkö 11500 kwh vuosi ja tämä sähkö menee pelkästään pihavalaohin, autolämmityksiin ja lämmönjakeluun.
        Pikaisesti laskien asukkailla menee käyttösähköä nion 48000 kwh vuosi.
        Öljykattilan hyötysuhteeksi saatiin 48% joten on aika tehoton, mutta nyt on suunnitteilla pellettiin siirtyminen siten että öljy jää varajärjaestelmäksi.


    • raksaaja

      millä paikkakunnalla, m3, talon rakennusvuosi, takassa poltetun puun määrä ...


      Aika paljon tarttis tietoja jotta vopis vertailla

    • hämmästynyt asukas

      Meille vaihdettiin elokuun lopulla uusi etälukumittari ja tuli tasauslasku. Lokakuun lopulta elokuun loppuun (10 kk) oli mennyt 2504 kilowattituntia ja se on kaikki.
      Uusi vuosikulutusarvio oli 3054 kWh (edellinen oli 6000 kWh!)
      Lämmityksenä vesikiertoinen patterilämmitys kaksoiskattilalla, öljy kului samana aikana noin 800 litraa eli loput klapeilla.
      Asuinneliöitä 118 ja parin neliön pannuhuone, siinä kaikki (talo 70-luvun tiilitalo)
      Asujia kaksi henkeä.

      • hämmästynyt asukas

        Talo on tehty -79, sijaitsee Etelä-Savossa ja kattilassa/leivinuunissa paloi noin 11 mottia tosi kuivaa puuta.Kuutioita torpassa lienee arviolta noin 300.


    • kuluu

      - 9000 kWh päivä ja 28000 kwh yö/ vuosi
      - lämmitystapa: varaava sähkölämmitys puukattila (puuta poltettu n. 8 mottia)
      - talon koko, kerrosala 280 m2
      - perheen koko 2 2
      Etelä-Suomi

    • kitupiikkien äiti

      meitä on 2 2 samankokoisessa talossa ja talous-sähköä menee melkein 10MWh/a.

    • maalaisäiti

      -n. 12000-14000 kWh/v
      -pääasiassa puu (iso varaava vuolukivileivinuuni/hella keittiössä, varaava vuolukivitakka olohuoneessa, niiden lämmitys talvisin vuoropäivin ja lisäksi hellaa lähes päivittäin), pesutiloissa ja saunassa sähköllä lattialämmitys), lisäksi yli puolet vuodessa saunominen ulkosaunassa, jossa ei lainkaan sähköjä
      -n.130 neliötä, makuuhuoneet yläkerrassa
      -2 2

      • rintamamiestalossa

        Asumisala n. 100 neliöä. Suorasähkölämmitys, käyttövesivaraaja sähköllä. Olkkarissa kakluuni, tuvassa kiva takka/kamina, puusauna, kosteissa tiloissa lattioissa kaapeli. 14000kwh. Pakkasilla poltetaan päivittäin jossakin pesässä, en osaa arvioida puun määrää, ei montaa mottia.
        Pohjoispahjanmaa, 2 2.


    • v.2000

      öljyä 1350 l
      sähköä 4800 kWh
      puuta 6 mottia
      2 2 henk.

      197 m2 josta lämmitettävää 167 m2

    • Sami_

      - 26.000-29.000kWh/a
      - vesikeirtoinen varaava sähkö
      - 170 huoneistoneliötä 30 neliötä lämmintä aputilaa
      - 2 aikuista 3 lasta 2 koiraa 2 kania ja marsu

      Vuoden sähköt noin 1800€ kaikkine kuluineen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe