Laitakaahan viestejä. myös öljy puu ja pelletti lämmittäjät:
- kWh / vuosi ( kaikki sähkö yht. )
- lämmitystapa
- talon koko, kerrosala m2
- perheen koko
Meillä:
10500 kWh/v
maalämpö
195m2
2 2
Sähkön kulutus gallup
13
2697
Vastaukset
6200kwh sisälsi 3 kuukautta rakennus aikaista sähköä.Oli 6 vikkoa lämmitys puhaltimia päällä.
100%puu
164m2
2 2- Jarmo
17500 kwh
Vesikiertoinen lattialämpö läpivirtauskattilalla
135 asuinpinta-ala joskin kuutiot oleellisempia 550
2 3 - Boss
- Sähkö 20000-25000kw
- Öljylämmitys kulunut vuosi 15000l
- 950m2
- 4
Repikää siittä... ;=) Nyt tulossa hake...- yhtiössä
-Öljyä 25000 Litraa vuodessa
-920m2
-Sähkö 11500 kwh vuosi ja tämä sähkö menee pelkästään pihavalaohin, autolämmityksiin ja lämmönjakeluun.
Pikaisesti laskien asukkailla menee käyttösähköä nion 48000 kwh vuosi.
Öljykattilan hyötysuhteeksi saatiin 48% joten on aika tehoton, mutta nyt on suunnitteilla pellettiin siirtyminen siten että öljy jää varajärjaestelmäksi.
- raksaaja
millä paikkakunnalla, m3, talon rakennusvuosi, takassa poltetun puun määrä ...
Aika paljon tarttis tietoja jotta vopis vertailla - hämmästynyt asukas
Meille vaihdettiin elokuun lopulla uusi etälukumittari ja tuli tasauslasku. Lokakuun lopulta elokuun loppuun (10 kk) oli mennyt 2504 kilowattituntia ja se on kaikki.
Uusi vuosikulutusarvio oli 3054 kWh (edellinen oli 6000 kWh!)
Lämmityksenä vesikiertoinen patterilämmitys kaksoiskattilalla, öljy kului samana aikana noin 800 litraa eli loput klapeilla.
Asuinneliöitä 118 ja parin neliön pannuhuone, siinä kaikki (talo 70-luvun tiilitalo)
Asujia kaksi henkeä.- hämmästynyt asukas
Talo on tehty -79, sijaitsee Etelä-Savossa ja kattilassa/leivinuunissa paloi noin 11 mottia tosi kuivaa puuta.Kuutioita torpassa lienee arviolta noin 300.
- kuluu
- 9000 kWh päivä ja 28000 kwh yö/ vuosi
- lämmitystapa: varaava sähkölämmitys puukattila (puuta poltettu n. 8 mottia)
- talon koko, kerrosala 280 m2
- perheen koko 2 2
Etelä-Suomi - kitupiikkien äiti
meitä on 2 2 samankokoisessa talossa ja talous-sähköä menee melkein 10MWh/a.
- maalaisäiti
-n. 12000-14000 kWh/v
-pääasiassa puu (iso varaava vuolukivileivinuuni/hella keittiössä, varaava vuolukivitakka olohuoneessa, niiden lämmitys talvisin vuoropäivin ja lisäksi hellaa lähes päivittäin), pesutiloissa ja saunassa sähköllä lattialämmitys), lisäksi yli puolet vuodessa saunominen ulkosaunassa, jossa ei lainkaan sähköjä
-n.130 neliötä, makuuhuoneet yläkerrassa
-2 2- rintamamiestalossa
Asumisala n. 100 neliöä. Suorasähkölämmitys, käyttövesivaraaja sähköllä. Olkkarissa kakluuni, tuvassa kiva takka/kamina, puusauna, kosteissa tiloissa lattioissa kaapeli. 14000kwh. Pakkasilla poltetaan päivittäin jossakin pesässä, en osaa arvioida puun määrää, ei montaa mottia.
Pohjoispahjanmaa, 2 2.
- v.2000
öljyä 1350 l
sähköä 4800 kWh
puuta 6 mottia
2 2 henk.
197 m2 josta lämmitettävää 167 m2 - Sami_
- 26.000-29.000kWh/a
- vesikeirtoinen varaava sähkö
- 170 huoneistoneliötä 30 neliötä lämmintä aputilaa
- 2 aikuista 3 lasta 2 koiraa 2 kania ja marsu
Vuoden sähköt noin 1800€ kaikkine kuluineen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251268
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95912
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286760- 95738
- 109646
- 34638
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131558