Sähkön kulutus gallup

kitupiikki2

Laitakaahan viestejä. myös öljy puu ja pelletti lämmittäjät:
- kWh / vuosi ( kaikki sähkö yht. )
- lämmitystapa
- talon koko, kerrosala m2
- perheen koko

Meillä:
10500 kWh/v
maalämpö
195m2
2 2

13

2697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6200kwh sisälsi 3 kuukautta rakennus aikaista sähköä.Oli 6 vikkoa lämmitys puhaltimia päällä.
      100%puu
      164m2
      2 2

    • Jarmo

      17500 kwh
      Vesikiertoinen lattialämpö läpivirtauskattilalla
      135 asuinpinta-ala joskin kuutiot oleellisempia 550
      2 3

    • Boss

      - Sähkö 20000-25000kw
      - Öljylämmitys kulunut vuosi 15000l
      - 950m2
      - 4

      Repikää siittä... ;=) Nyt tulossa hake...

      • yhtiössä

        -Öljyä 25000 Litraa vuodessa
        -920m2
        -Sähkö 11500 kwh vuosi ja tämä sähkö menee pelkästään pihavalaohin, autolämmityksiin ja lämmönjakeluun.
        Pikaisesti laskien asukkailla menee käyttösähköä nion 48000 kwh vuosi.
        Öljykattilan hyötysuhteeksi saatiin 48% joten on aika tehoton, mutta nyt on suunnitteilla pellettiin siirtyminen siten että öljy jää varajärjaestelmäksi.


    • raksaaja

      millä paikkakunnalla, m3, talon rakennusvuosi, takassa poltetun puun määrä ...


      Aika paljon tarttis tietoja jotta vopis vertailla

    • hämmästynyt asukas

      Meille vaihdettiin elokuun lopulla uusi etälukumittari ja tuli tasauslasku. Lokakuun lopulta elokuun loppuun (10 kk) oli mennyt 2504 kilowattituntia ja se on kaikki.
      Uusi vuosikulutusarvio oli 3054 kWh (edellinen oli 6000 kWh!)
      Lämmityksenä vesikiertoinen patterilämmitys kaksoiskattilalla, öljy kului samana aikana noin 800 litraa eli loput klapeilla.
      Asuinneliöitä 118 ja parin neliön pannuhuone, siinä kaikki (talo 70-luvun tiilitalo)
      Asujia kaksi henkeä.

      • hämmästynyt asukas

        Talo on tehty -79, sijaitsee Etelä-Savossa ja kattilassa/leivinuunissa paloi noin 11 mottia tosi kuivaa puuta.Kuutioita torpassa lienee arviolta noin 300.


    • kuluu

      - 9000 kWh päivä ja 28000 kwh yö/ vuosi
      - lämmitystapa: varaava sähkölämmitys puukattila (puuta poltettu n. 8 mottia)
      - talon koko, kerrosala 280 m2
      - perheen koko 2 2
      Etelä-Suomi

    • kitupiikkien äiti

      meitä on 2 2 samankokoisessa talossa ja talous-sähköä menee melkein 10MWh/a.

    • maalaisäiti

      -n. 12000-14000 kWh/v
      -pääasiassa puu (iso varaava vuolukivileivinuuni/hella keittiössä, varaava vuolukivitakka olohuoneessa, niiden lämmitys talvisin vuoropäivin ja lisäksi hellaa lähes päivittäin), pesutiloissa ja saunassa sähköllä lattialämmitys), lisäksi yli puolet vuodessa saunominen ulkosaunassa, jossa ei lainkaan sähköjä
      -n.130 neliötä, makuuhuoneet yläkerrassa
      -2 2

      • rintamamiestalossa

        Asumisala n. 100 neliöä. Suorasähkölämmitys, käyttövesivaraaja sähköllä. Olkkarissa kakluuni, tuvassa kiva takka/kamina, puusauna, kosteissa tiloissa lattioissa kaapeli. 14000kwh. Pakkasilla poltetaan päivittäin jossakin pesässä, en osaa arvioida puun määrää, ei montaa mottia.
        Pohjoispahjanmaa, 2 2.


    • v.2000

      öljyä 1350 l
      sähköä 4800 kWh
      puuta 6 mottia
      2 2 henk.

      197 m2 josta lämmitettävää 167 m2

    • Sami_

      - 26.000-29.000kWh/a
      - vesikeirtoinen varaava sähkö
      - 170 huoneistoneliötä 30 neliötä lämmintä aputilaa
      - 2 aikuista 3 lasta 2 koiraa 2 kania ja marsu

      Vuoden sähköt noin 1800€ kaikkine kuluineen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1268
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      912
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      24
      869
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      760
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      738
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      558
    Aihe