Rv 8 + 4 ??

Äiti ihmettelevä

Kamala pahoinvointi joka kestää ihan koko päivän, alas menee vain maustamaton jogurtti marjojen kanssa ja ruisleipa salaatilla.
Ei makkaraa, kuumaa ruokaa ym. YÖK!
Oksentelua on vain ollut kerran mutta etova olo aaltomaisesti koko päivän päällä, välillä hetkeksi lakkaa ja alkaa uudelleen.
Väsymys on kamala, joka ilta nukkumaan jo klo 20 jälkeen ja yöllä herään pirteänä enkä saa heti unta. Rinnat arat ja pinkeät ja numeroa iso kuppikoko nyt sitten.

Mutta maha...minulla on selvä "pallomaha" vaikka raskausviikkoja noin vähän.
Mitkään housut ei mene jotka menivät vielä kesällä.
Sivusta mahaa ei olo vaan pullottaa edessä niin että tänään pari työkaveriakin huomasivat.
Voisiko tämä raskaus olla kuitenkin pidemmällä?
Neuvola on vasta ensi viikolla eka kerran.
Onko muilla kovaa pallomaha näin alussa?

7

4567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bumble-B

Mulla masu pullottanut jo kauan, nyt vasta rv10. Johtunee turvotuksesta ja verimäärän lisääntymisestä kohdun seudulla. :)

• katjuli

Itsellä maha pömpötti välillä jo uskomattomasti rv8:lla ja siinä ei vaikuttanut mikään "mahan sisälle veto" ollenkaan. Jostain syystä turvotus ilmenee/ilmeni usein juuri iltasesta ja silloin varmaan joku voisi mennä vannomaan, että raskaus olisi ainakin kolme kuukautta pidemmällä :D Päivällä yleensä olen ihan hoikka edelleen :D

Tietenkin kukapa sitä tietää, voithan olla raskaudessa jo pari kuukautta pidemmälläkin. Mutta yleensä tuo paha pahoinvointi sijoittuu juuri alkuraskauteen ja alkaa sitten jo helpottamaan kun mahaa pukkaa esille. Ja samoin olen ymmärtänyt, että väsymys on (useimmin) myös alkupuolen raskauden "oire", keskiraskaudessa monet ovat elämänsä kunnossa.

• taas...

ei ollut pahoin vointi, mutta nimenomaan jugurtti ja banaani aiheuttivat kuvottavaa oloa.

Saisitko tuoremehuja tai limsaa alas. Entä sipsejä. Niissä olisi ainkain energiaa.

• CeC87

se vaa on. Niin oli alussa mullaki aika paljon.

• viuru***

lukemissa kuin sinä, rv 8 2 ja oireetkin täsmäävät! Maha pömpöttää ja painoa on tullut 3 kg lisää. Tunnen itseni tosi punkeroksi jo nyt. Housut eivät mene kiinni jne.

Pahoinvointi on mullakin, oksentanut en ole kuin alussa kaksi kertaa. Miten sulla näläntunne, onko voimakasta? Mulla on nimittäin koko aika aivan älytön nälkä, tuntuu että järki lähtee ellei saa jotakin tuhtia ruokaa. Sitten syön oikein kovasti ja olo on sen jälkeen aivan kauhea. Olen yrittänyt syödä pieniä määriä koko ajan, mutta en ole huomannut kauheaa eroa pahoinvoinnin suhteen, kyllä se kokoaikaista on, vaikka söisikin. Tosin pahenee sitten jos ei syö kamalan nälän iskiessä.

Eräs lyömätön ruoka on viinirypäleet. Niitä olen napsinut pohjattoman määrän. Aamulla ne ovat tosi hyviä, saa sekä nestettä että jotakin mahantäytettä. Mikään ruisleipäpala ei mulal aamulal menisi alas ei sitten millään, kuten ei oikein muutenkaan.

Väsymystä mullakin. Sain juuri saikkua tuonne viikolle 12 asti. Sovin koulun kanssa (opiskelen), että käyn aina kun kykenen.

Hankalinta tässä on ehkä ennakoimattomuus. Koskaan ei voi tietää, millainen olo on huomenna tai iltapäivällä... ja mulla ainakin on niin, että kun pahoinvointiaalto iskee, et voi paljon asenteella yrittää elellä. On päästävä vaakatasoon. Olepa sitten reippaana koulussa.

No, tänään oli lääkäri ja näin sen pienen taas. Sydämen syke oli hellyttävää katseltavaa. Pitkästä aikaa tunsin oloni hyväksi ja onnelliseksi. Onnellista odotusta muillekin!

• äiti ihmettelevä

viinirypäleita napsin eilen puoli rasiallista.
        Yhden kerran olen oksentanut mutta tämä kuvotus on jotain käsittämätöntä!
        Ei ole näläntunnetta ollenkaan.
        Eilen söin neljä ruisleipää salaatinlehdillä ja maustamatonta jugurttia mustikoilla 0,5 l koska muuta en voinut syödä!
        Ihmetyttää tosiaan tuo painonnousu kun käyn kuitenkin salilla vielä juoksumatolla reipasta kävelyä, kuntopyörää ja uintia sekä kevyttä ja vähärasvaista ruokaa. Maha pullottaa mutta
        ilmeisesti turvotusta.
        Mehuja & limuja en juo, ainoastaan vettä ja rasvatonta maitoa.
        Neuvola ensimmäistä kertaa ensi viikolla.

• nanje

Mulla on tänään 12 6 ja en edes itse huomaa että vatsanseutu olis kasvanu.Ei ole kahden aikaisemmankaan aikana huomannut. Mutta ystävälläni maha kasvaa lähes heti kun alkaa odottaa.Ei ole enää 7rv-viikon jälkeen omat farkut mahtuneet kiinni.Että tilanteesi kuulosti aivan tutulta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1692
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      214
      1359
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      83
      1298
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe