karhea kurkkukipu

spspsp

ollut jo monta päivää sellainen inhottavan karhea kurkkukipu, hankala puhua ja niellä. Yöt ovat täyttä tuskaa kun koko ajan sattuu ja nenä on ihan tukossa. kuumetta on ihan vähäsen. mikä vois auttaa?

10

6460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mullakin

      Mulla oli flunssa lähes pari vvikkoa sitten. Muuta ei jäänyt jäljelle kuin kurkkukipu, edelleen. Ihmettelenkin että voisko flunssan jälkitautina saada vaikka sylkirauhastulehduksen?

    • täällä kanssa

      Mullakin oli kauhea kurkkukipu, ja kuumetta 37,5. Se alkoi maanantaina. Kolme päivää kestin ja menin lääkäriin ja sain antibiootin, jolla se lähti heti pois ja olo alkoi kummasti parantua. Ihmeeellisenä pidin sitä, että varsinaista räkää ei tähän flunssaan liittynyt. Olo oli tosi väsynyt, edes kirjaa ei jaksanut sängyssä lukea. Pelkkää horrosta kolme päivää. Mutta nyt on olo uusi ja huomenna uusin voimin takaisin duuniin!

      • on liikkeellä

        jotain kummallista pitkittyvää virustautia. alkoi vatsanväännöillä ja kurkku ollut yli viikon kuiva ja karhea, aamuöisin (kuivana) tosi kipeä! viruksiin ei ab pure joten itse en lähde hakemaan. runsaat juomiset, c-vitamiinia ja tulehduskipulääkkeitä. lämpöilevänä ei pidä urheilla.


    • AP1381

      Kaksi viikkoa ollut kipeänä, lääkäri sanoi ettei antibiootit auta. Huomenna ehkä taas lääkäriin.

      • 1221

        Minulla on vaiva ollut jo kuukauden. Välillä parempia hetkiä, välillä huonompia. Kunnon flunssa sitten vasta puhkesi viime viikolla, nyt on kurkkukin parempi ja muutenkin olo parempi. Kunhan saisin poskiontelotulehduksen vielä hoidetuksi...


      • kurjuus
        1221 kirjoitti:

        Minulla on vaiva ollut jo kuukauden. Välillä parempia hetkiä, välillä huonompia. Kunnon flunssa sitten vasta puhkesi viime viikolla, nyt on kurkkukin parempi ja muutenkin olo parempi. Kunhan saisin poskiontelotulehduksen vielä hoidetuksi...

        Täällä alkoi eilen iltasella kurkkukipu. aamulla heräilin niin olo oli aika kurja. Kuumeen mittasin ja näytti 37,3 että lämmönnousua.

        ystävälläni ollut jo kolmisen viikkoa kurkkukipu ja lentsuinen olo vaikkei itse flunssaa ole juurikaan ollut. Virusta ehdottavat lekurissa.

        paranemisia kaikille.


      • AP1381

        Lääkäriin siis menin ja nyt määrättiin sitten vihdoin antibiootteja kun keuhkot rohisivat. Menkää ehdottomasti uudelleen lääkäriin jos flunssa pitkittyy.


      • kauhea kurkku
        AP1381 kirjoitti:

        Lääkäriin siis menin ja nyt määrättiin sitten vihdoin antibiootteja kun keuhkot rohisivat. Menkää ehdottomasti uudelleen lääkäriin jos flunssa pitkittyy.

        Aluksi se oli pientä karheutta, nyt eilen ja tänään kamalaa! Limaa ei tule kuin välillä (enemmän tuli viime viikolla) ja äsken tuli sellainen kiinteä limaklimppi, joka oli keltainen ja siinä oli pieni vaaleanpunainen riekale mukana. Tuli vaan mieleen, että olisko tuo (punainen) ollut limakalvonpalanen kun kurkku tuntuu siltä kuin sitä olisi raastinraudalla vedetty?

        Ehkä jotain karmeasta olosta kertoo se, että tunsin sen unissanikin! Siis näin unta, että kurkku on kipeä ja olo oli sen mukainen. Herätessä paluu todellisuuteen: kurkku yhtä paskana kuin unessakin!

        En muuten tupakoi, joten kyse ei voi olla siitä.


    • optimistikko

      Mulla kuumetta 39,5 kurkkukipeä ja yskittää niin ettei meinaa happi tulla kurkkukarkkeja ja lepoa vettä runsaasti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8564
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe