Ratkaiskaa tehtävä:
Ukko oli huoneessa, josta johti kaksi ovea ulos, toinen taivaaseen ja toinen helvettiin.
Kummallakin ovella oli vahti, joista toinen valehteli aina ja toinen puhui aina totta.
Ne tiesivät toistensa tavat.
Saat tehdä vain yhden kysymyksen, jolla selvität, mikäi ovi vie mihinkin.
Et siis tiedä kumpi vastaa.
arvoitus
16
10246
Vastaukset
- älykkö
"Mitä tuo vastapäinen vahti vastaisi, jos kysyisin häneltä johtaako sinun ovesi taivaaseen?" Aina kieltävän vastauksen saadessaan on mentävä siitä ovesta, minka edessä seisoo. Myöntävällä vastakkaisesta. Jos nimittäin haluaa taivaaseen. Jokainen voikin nyt miettiä miksi näin?
- Joopa joo
Aivan... negaation negaatio... helppoa
- minä vain
Joopa joo kirjoitti:
Aivan... negaation negaatio... helppoa
jos valehtelija seisoo taivaan portilla ja kysyt siltä että "mitä tuo toinen vastais jos kysysin siltä johtaako tämä ovi taivaaseen?" valehtelija vastaa että ei, koska totta puhuva vastais kyllä. ja päinvastoin.
jos valehtelija seisoo helvetin portilla ja kysyt siltä että "mitä tuo toinen vastais jos kysysin siltä että johtaako tämä ovi taivaaseen?" niin valehtelija vastais että kyllä, koska totta puhuva sanois että ei.
jos saat vastauksen "ei" niin meet siitä portista missä seisot ja jos saat vastauksen "kyllä" niin meet toisesta ovesta, aina pääset taivaaseen. - mutta
minä vain kirjoitti:
jos valehtelija seisoo taivaan portilla ja kysyt siltä että "mitä tuo toinen vastais jos kysysin siltä johtaako tämä ovi taivaaseen?" valehtelija vastaa että ei, koska totta puhuva vastais kyllä. ja päinvastoin.
jos valehtelija seisoo helvetin portilla ja kysyt siltä että "mitä tuo toinen vastais jos kysysin siltä että johtaako tämä ovi taivaaseen?" niin valehtelija vastais että kyllä, koska totta puhuva sanois että ei.
jos saat vastauksen "ei" niin meet siitä portista missä seisot ja jos saat vastauksen "kyllä" niin meet toisesta ovesta, aina pääset taivaaseen.mutta jos ukkelilla ei ole tiedossa että kumpi on kumpi valehtelija/totta puhuja, niin mitäs sitte tehää??
- hurah
mutta kirjoitti:
mutta jos ukkelilla ei ole tiedossa että kumpi on kumpi valehtelija/totta puhuja, niin mitäs sitte tehää??
sillähän ei ole mitään väliä.
- voivoisentään
hurah kirjoitti:
sillähän ei ole mitään väliä.
Ethänn voi kysyä kuin kerran ja tällöin molemmat et voi luottaa vastaukseen.
Kyseenalaista valehtelu niin saat molemmilta saman vastauksen ;)
Kuten jo toiseen vastasin niin:
Valehteletko jos väität että takanasi oleva ovi johtaa vapauteen.
1. Totta puhuva vartija seisoo vapauden ovella ja vastaa: EN
2. Totta puhuva vartija seisoo helvetin ovella joten vastaa: KYLLÄ
3. Valehtelija seisoo vapauden ovella, jota ei haluaisi paljastaa mutta koska valehtelee niin vastaa: EN
4. Valehtelija seisoo helvetin ovella joten tietenkin haluaisi sanoa ettei seiso, mutta koska valehtelee niin vastaa: KYLLÄ - arvuuttaja13
ei ihan noin. kun kysyt tyypiltä että mitä tuo toinen vataisi niin jos vastaa myöntävästi niinpitää mennä siitä.ns. piru sanoo että "ei" koska valehtelee ja kun kysyt ns. enkeliltä hän vastaa että "kyllä" silloin tiedät pitää mennä siitä ovesta eikä toisesta kun jos enkeli vastaa kyllä ja menet toisesta ovesta joudut helvettiin.
- realisti1
tolla todistuksel voit pyyhkiä perseesi.voimapussin paksuus ratkaisee
- arvuuttaja13
voithan myös kysyä omaa nimeäsi
- bakatatat
et sää tiiä kumpi vartioi kumpaa, taivaan portilla saattaa olla valehteleva.
- Theodor800
Riittää, kun kysyy "Valehteleeko taivaan oven vahti?". Jos vahti vastaa "ei", niin siitä ovesta mennään taivaaseen. Muutoin helvettiin.
- niiiiiiin
mitä jos se vartia keltä kysyt on valehtelia?
- Anonyymi
Tehtävässä ei ole sanottu että totuuden puhuja vartioi taivaan ovea.
- Anonyymi
Lol kaikki urpot siellä kysymyshän on itsetään selvyys. Vastaus on: asutko tämän oven takana? Päätelkää loput itse💁🏼♀️
T. Ylioppilas 2019- Anonyymi
Eihän vankilan vartijakaan asu vankilassa.
- Anonyymi
"Kuka kulki vasemmalla puolellani " se on oikea kysymys jos toinen aina valehtelee ja toinen puhuu aina totta. Ukko itse tietää kuka on hänen vasemmalla, äiti/ rouvva/lapsi.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279