voiko pienarilla ampua veteen?

tyhmä?

tällainen tyhmä kysymys tuli mieleeni, että voiko ja kannattaako pienarilla ampua vaikka sorsia veteen eikö se luoti kimpoa siitä pinnasta?

9

7814

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poliisista

Kysy asiaa poliisilta tai riistanhoitoyhdistykseltä,
      vaarana on, että menetät kyseiselle aseelle kantoluvan. Eikö sullekin olisi sapuskaa aivan kyllin lähi siwassa, niin ei tarvitse miettiä liian vaikeita.

• Slerba

Pienoiskiväärillä (.22) SAA ampua metsästettäviä sorsalintuja hanhia lukuunottamatta. Se missä ja miten kiväärillä metsästää, onkin jo toinen juttu. Ei näin päivänselviä asioita tarvitse joltain poliisiviranomaiselta kysyä, haloo!!! Tietenkin kivääriaseilla veteen ammuttaessa on kimpoamisvaara erittäin suuri, joten kannattaa miettiä kiväärin käyttöä vesilinnustuksessa varsinkin kun liikkuu sellaisilla alueilla joissa metsästäjiäkin käy runsaammin.

• Ampua

kimpoamisen vaara on todella suuri mutta jos on varma ettei lähellä ole ketään niin voi ampua. itse olen ainakin ampunut tällä tavoin ojasta sorsia. lakien mukaan piekkarilla saa ampua vesilintuja hanhea lukuun ottamatta. veteen saa ampua kiväärillä
      vaikka moni luulee ettei saa laissa on vain suositus
      ettei ammuttaisi.

• Oikeastaan pienoiskiväärin ainoa järjellinen käyttö metsästyksessä on juuri vesilintujen veteen ampuminen.

En usko pienoiskiväärin kohdalla olevan kovinkaan suurta kimmokevaaraa, mutta suosittelen varmistamaan ettei laukauksen taustalla ole ihmisiä/rakennuksia.

• tavi

Lintuja en ampuisi ollenkaan,varsinkaan puusta tai puhumattakaan lennosta.
        Jos kuitenkin on pakko ampua kiväärillä lintuja varmistat ettei takana ole ketään!

Vedestä luoti kimpoaa...Olen sitä mieltä että linnut ammutaan haulikolla!

• Väsyny
        tavi kirjoitti:

Lintuja en ampuisi ollenkaan,varsinkaan puusta tai puhumattakaan lennosta.
        Jos kuitenkin on pakko ampua kiväärillä lintuja varmistat ettei takana ole ketään!

Vedestä luoti kimpoaa...Olen sitä mieltä että linnut ammutaan haulikolla!

perempi ku et ammu mitään millään.

• Ruger mies

Voi ampua mutta sitten täytyy varmistua ettei ketään sivullista ole ampumalinjalla äkki arviolta n.700m:iin, luoti kimpoaa ja riippuu ampumakulmasta miten kauas se siitä jatkaa matkaa, luotihan ei tuosta juurikaan muuta muotoaan mutta tehoa jääpi aikas paljon tuohon veteen sipaistuaan eli kulmasta on kiinni miten kauas matka jatkuu ja tietysti osuiko se siihen mihin se tarkoitettiin. Suosittelen ampumaan vain ja ainoastaan avovesillä missä voi taata sen ettei ketään ole tosiaan siellä ampumalinjalla.

• Lisäys

• karhunmetsästäjä

ampumakulmasta, luoti voi kimmota vaikka se on hidas ja lyijjyä. Ja toinen asia jos osut lintuun että se osuu "vesirajaan" voi olla että ei jää paljon syötävää. Sanoisin että se on laillista mutta ei suositeltavaa..

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1670
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1172
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      816
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      609
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      551
    10. 69
      530
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    16. 34
      424
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe