Millaisia kokemuksia teillä on karbamatsepiinin käytöstä? Mulla on nyt Tegretol 200mg aamulla ja 300 illalla. Olo on ollut enimmäkseen ihan hyvä, eikä kohtauksia ole tullut puoleen vuoteen. Painokin on vähän laskenut, kun Debrakine jätettiin pois keväällä. Kiva! :)
Karbamatsepiini?
5
4662
Vastaukset
- ansku-22
Ei tehoa ainakaan minuhun kuten ei myöskään muutkaan lääkkeet.Sivuoireina järkyttävä väsymys en herää edes kolmeen herätyskelloon (yksi "vanhanaikainen" peltinen) ainut keino on ukolla saada ylös vetämällä jaloista tai nostamalla pois.Unen tarve on lisääntynyt huomattavasti mutta tämä onkin kaikissa epilääkkeissä.Muistuttaisin kuitenkin että sivuoireet ovat aina yksilöllisiä eikä voida olettaa että myös sinä kärsisisit siitä lääkettä käyttäessäsi.Sehän ei selviä kuin lääkettä kokeilemalla ja muutamat ensimmäiset viikot väsyttää aina oli lääke mikä tahansa.
- Peeth.
Elikkä Neurotol Slow on mulla lääkkeenä, jossa lääkeaineena on karbamatsepiini. Kun aloitin lääkkeen (200 200)v. 2003, olin todella väsynyt parin viikon ajan. Väsymys kuitenkin katosi ja mitään muita oireita ei lääkkeestä ole ollut.
Lääkeannosta nostettiin(300 300) kun sain kuitenkin huimaus- ja poissaolokohtauksia, ja lääke toimikin hyvin (ei väsymystä vaikka annosta nostettiin), mutta kun parin vuoden päästä aloin saamaan omituisia heikkoja olotiloja niin he päättivät laskea annosta(200 300) sillä karbamatsepiinipitoisuus oli kuulemma maksimissaan ja se kuulemma voi aiheuttaa moista.
No.. nyt on monta kuukautta mennyt ilman kohtauksia ja täysin normaalia elämää olen viettänyt :) Lihoamista kyllä on ollut havaittavissa mutta enpä usko lääkkeellä olleen sen kanssa mitään tekemistä :) - Aurinko
Mulla on pääsosin hyviä. Minulla todettiin epi marraskuussa 2005 ja sain lääkitykseksi Neurotol Slow:n 100mg aamulla ja 200mg illalla. Pari ensimmäistä kuukautta kyllä olin todella väsynyt ja lähimuisti huononi huomattavasti. Nyt kaikki tuntuu olevan taas kunnossa. Lääkkeen aloituksen jälkeen lihoin muutaman kilon, mutta luulen sen johtuneet masennuksesta, joka sairastumisen jälkeen oli. Nyt olen noin 5kg hoikempi kuin ennen lääkityksen aloittamista.
- muistivammainen
Hei Aurinko! Minulla todettiin puolisen vuotta sitten epi ja sain lääkitykseksi saman kuin sinä. Nyt olen kärsinyt todella paljon lähimuistini heikkenemisestä, mutta olen olettanut sen johtuvan epistä. Kuinka nopeasti koet tilanteesi korjaantuneen? Muistatko nykyään asioita ihan normaalisti?
Onko muilla kokemusta asiasta? Esiintyykö muistin heikkenemistä muita lääkkeitä käyttävillä?
- mikjo
Siis, mulla on taas Tegretol retard 200 ja on toiminu tosi hyvin. Väsymystä on kyllä mutta sillä selviää pienillä päikkäreillä töitten jälkeen. Kohtauksia ei ole ollu ties koska viimeksi, ainakaan 7-8 vuoteen ei ole ollu mitään :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257047Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451315Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka291128- 75921
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49895Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62877Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96856Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38811Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43763