joka nyt tullut itselle ajankohtaiseksi.
Sain hoitooni maahanmuutajan lapsen joka ei suomea paljoa puhu,jonkin verran ymmärtää kyllä.
Mistä voisi löytää ohjeita puheen opettamiseen?
Onko netissä jossain?En oikein googlesta osannut hakea,tai osasin mutta ei löytynyt mitään lapsien opettamiseen tarkoitettuja sivuja.Aikuisille kyllä.
Jos jollain tietoa niin otan sen mielelläni vastaan.Kiitos!!
tietoa jollain
asiasta
2
578
Vastaukset
- jotain hommia
Selkokieli sivustot, pelejä lapsille ja ohjeita. Kokeile googlettaa.
- peutti
Vieraskieliselle lapselle ei yleensä tarvitse "opettaa" (jos hän on alle kouluikäinen) - hän oppii itsestään, kunhan puhut hänen kanssaan. Selitä asioita kuten pienelle lapselle; lyhyin lausein, osoitellen ja elehtien. Veikkaan ettei mene monta viikkoa kun yhteinen kieli löytyy (lienee jo löytynyt). Rikastuta kieltä heti kun hän oppii sen. Älä anna murretun puheen hyydyttää sinun mallipuhettasi, vaan puhu mahdollisimman normaalisti ja varmista välillä että lapsi ymmärtää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069