Lietekärrylle kyyti

isäntä

Elikkä pitäis saada lavetti kyyti n.7m pitkälle ja vajaa kolme metriä leveälle kärrylle Ilmajoelta ouluun.
Painoa ei ole kuin vajaa 4t
Kuljettaminen olisi tarkoitus saada joskus tämän kuun lopussa(syyskuu)!

16

3913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vie mitä vain
    • PenttiMaa

      Itse siirättäisin tollaisen vaihtolava-autolla. Jo 2 akselinen auto tollaisen pytyn siirtää, ja varmasti on halvempi kuin lavetti. On myös helpompi ajaa kyytiin, kun peruuttaa vaan maassa olevalle laitekuljetuslavalle ja vaijereilla/koukulla kyytiin.

      • abcde

        miähet vaan tykkää kun on lavalla leveä kuorma ja laskuttaa ylisuuria taksoja sellaisista kuljetuksista joita voisi vallan hyvin kuljettaa puolta halvemmalla mtavallisella kuorma-autolla.


      • kalliimpi
        abcde kirjoitti:

        miähet vaan tykkää kun on lavalla leveä kuorma ja laskuttaa ylisuuria taksoja sellaisista kuljetuksista joita voisi vallan hyvin kuljettaa puolta halvemmalla mtavallisella kuorma-autolla.

        Eihän sitä pyttyä yksin lähdetä kuskaamaan, vaan se otetaan kuorman täytteeksi!


      • Jorma joo
        kalliimpi kirjoitti:

        Eihän sitä pyttyä yksin lähdetä kuskaamaan, vaan se otetaan kuorman täytteeksi!

        Ei paljoo lavetilla kuorman täytteeksi oteta, konekuljetuslavetit on erikoiskuljetus perävaunuja joilla ei saa kuljettaa kuin kappaletavaraa, kaivinkoneen, ison osan tjms... Itse olisin vaihtolava auton kannalla, todella paljon edullisempi, jos saat vielä haalittua paluukuorman määränpäästä niin hinta laskee vieläkin... Eikä ton levynen pv mahdu enää mihinkään konttiautoon ja todella huono se on johonkin korkeaan puolikkaaseen esim ajaa kun ei ole ajoluiskia eikä mitään... jokainen taplaa tyylillään....


      • välttämättä laske
        Jorma joo kirjoitti:

        Ei paljoo lavetilla kuorman täytteeksi oteta, konekuljetuslavetit on erikoiskuljetus perävaunuja joilla ei saa kuljettaa kuin kappaletavaraa, kaivinkoneen, ison osan tjms... Itse olisin vaihtolava auton kannalla, todella paljon edullisempi, jos saat vielä haalittua paluukuorman määränpäästä niin hinta laskee vieläkin... Eikä ton levynen pv mahdu enää mihinkään konttiautoon ja todella huono se on johonkin korkeaan puolikkaaseen esim ajaa kun ei ole ajoluiskia eikä mitään... jokainen taplaa tyylillään....

        Ei se hinta paluukuormasta välttämättä laske, järkevä yrittäjä vetää nekin rahat omaan pussiinsa.


      • Jos
        välttämättä laske kirjoitti:

        Ei se hinta paluukuormasta välttämättä laske, järkevä yrittäjä vetää nekin rahat omaan pussiinsa.

        Esimerkiksi koko ajo tulee tilaajan kautta, silloinhan yrittäjä voi vetää laskun 2 keikasta jos 2 eri tilaajaa mutta jos yksi tilaa reissun missä molempiin suuntiin tulee kuormaa, niin silloin ei kyllä voi kusta silmään...


      • muttamutta
        Jorma joo kirjoitti:

        Ei paljoo lavetilla kuorman täytteeksi oteta, konekuljetuslavetit on erikoiskuljetus perävaunuja joilla ei saa kuljettaa kuin kappaletavaraa, kaivinkoneen, ison osan tjms... Itse olisin vaihtolava auton kannalla, todella paljon edullisempi, jos saat vielä haalittua paluukuorman määränpäästä niin hinta laskee vieläkin... Eikä ton levynen pv mahdu enää mihinkään konttiautoon ja todella huono se on johonkin korkeaan puolikkaaseen esim ajaa kun ei ole ajoluiskia eikä mitään... jokainen taplaa tyylillään....

        Tarkoitin lavetilla tietenkin noita SEMäkisen vehkeitä. Siinä saa yksi paskapytty mukavan kyydin, kun ajojärjestelijä pistää "lavetin" keräilemään ja jakelemaan kaiken maailman vehkeitä (autoja, veneitä,traktoreita, tilasäiliöitä, kyntöauroja ym) vaikkapa välillä Turku-Ilmajoki-Oulu-Kemijärvi.


      • mennä hiukkasen,

        pikkusen korkeaksi,sun vaihtolava-autolla!jos pytyn halkaisija n.3m ja siin pyörät alla,ni sillon se kyl tarvii olla vähintään pokkarekka.ettei me yli 4.4m
        siin vaiheessa ku paikkamaalatun auton miehistö rupeaa sit sunvaihtolava-auton korkeutta mittaa,ni se se vasta kallista onkin.


      • Aatteleha vähä
        mennä hiukkasen, kirjoitti:

        pikkusen korkeaksi,sun vaihtolava-autolla!jos pytyn halkaisija n.3m ja siin pyörät alla,ni sillon se kyl tarvii olla vähintään pokkarekka.ettei me yli 4.4m
        siin vaiheessa ku paikkamaalatun auton miehistö rupeaa sit sunvaihtolava-auton korkeutta mittaa,ni se se vasta kallista onkin.

        Jos kyseessä n. 10m3 lietekärry niin en usko että korkeus on yli 3,4 metriä akseleineen. Levein kohtahan paskakärryissä on akselit eikä pytty, vaihtolava-auton lastaustason korkeus on noin metrin, niin kivasti menee kyydissä... Olenpa muutamat pytyt vienytkin vl-autolla ja kivasti on mennyt 4,3 silloistakin ali...


      • ihan ite
        Aatteleha vähä kirjoitti:

        Jos kyseessä n. 10m3 lietekärry niin en usko että korkeus on yli 3,4 metriä akseleineen. Levein kohtahan paskakärryissä on akselit eikä pytty, vaihtolava-auton lastaustason korkeus on noin metrin, niin kivasti menee kyydissä... Olenpa muutamat pytyt vienytkin vl-autolla ja kivasti on mennyt 4,3 silloistakin ali...

        kyllä on tosi kevyt kuorma-auto,jos vaihtolavalaitteilla ja lavanpohja metrin korkeudella !


      • männä
        ihan ite kirjoitti:

        kyllä on tosi kevyt kuorma-auto,jos vaihtolavalaitteilla ja lavanpohja metrin korkeudella !

        Tainnu mennä säkällä...


      • Scania power
        männä kirjoitti:

        Tainnu mennä säkällä...

        Vaihtolava-auton lastauskorkeus lavan kanssa noin metri.... saa sulla aika pikkuset vehkeet olla, jotta tohon metriin pääset


      • tuo korkeus
        Scania power kirjoitti:

        Vaihtolava-auton lastauskorkeus lavan kanssa noin metri.... saa sulla aika pikkuset vehkeet olla, jotta tohon metriin pääset

        on meijän talos useemmat vl-autot jopa alle ton metrin lastauskorkeuden ja kaikis 30tn vermeet.


    • odottelemme

      Kerro kuinka kuljetus hoitui. Kiitos.

    • se meni

      Kuinka kuljetus hoitui? Mitä maksoi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      245
      17316
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      178
      12323
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      55
      6091
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      68
      4930
    5. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

      Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      19
      4910
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

      ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      26
      4032
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      84
      3615
    8. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

      Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      13
      3545
    9. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      139
      3076
    10. 319
      1737
    Aihe