Olen kuvaillut perhosia jonkin verran ja tuli mieleen sellainen tilanne, kun viimesyksynä iltaiseen aikaan talomme seinustalla lenteli perhonen joka vaikutti hirmuisen raskaalta. Ajattelin sitä aluksi pikkulinnuksi vaikka lento olikin erilaista ja sitten kun perhonen lensi talomme ylitse niin erotin taivasta vasten että kyseessä oli hirmuisen kookas perhonen. Voikohan mitenkään näillä perusteille määritellä mistä perhosesta olisi kyse? Asustetaan täällä eteläkarjalassa joten ilmeisesti tsernobyl on saattanut vaikuttaa aika pahastikkin, kun useampana kesänä on näkynyt sellaisia pikkurillin kokoisia ampiaisiakin jotka lentäessään pitävät sellaista matalaäänistä hurinaa.
Raskaan näköinen
3
616
Vastaukset
- *Nilla
on aikaan saanut aikaan yhtä ainutta uutta lajia tähän maailmaan, toki se olisi maailmansensaatio ja siitä kuultaisiin kyllä enemmänkin!
Syksyllä lentää paljon isoja perhosia, ritariyökkösiä ja sitten etelästä Suomeen vaeltavia tai harhailevia kiitäjiä, kuten kiertokiitäjä. Kiitäjistä ei todella saa raskasta mielikuvaa, mutta siniritariyökkösen poukkoilu valossa voi sellaisen mielikuvan antaakin.- Ukkeli
Tiedän sen ritariyökkösen, Tulee usein syksyllä sisäänkin. Se iso ampiainen on kuitenkin herhiläinen, mutta herhiläiseksikin aika iso vaan vaikuttaisi olevan. Ihan oikeasti pikkusormen kokoinen, eikä minulla ihan vauvan pikkusormea ole. Ne herhiläiset mitä olen nähnyt täällä ovat muuten saman näköisiä kuin japanilaiset jättiläisherhiläiset ja taitavat olla saman kokoisiakin. No onneksi eivät kuitenkaan taida olla samoja kun eivät ole niin äkäisiä millaisiksi olen japanilaisen jättiläisherhiläisen kuvitellut.
- tärkeää siltikin
Kohta 3500 on allekirjoittanut vetomuksen väkivallan lopettamiseksi.Allekirjoita sinäkin.
Pieni roskajoukko antaa huonon nimen kaikille ulkomaalaisille!
www.adressit.com sivulla kaksi (2) otsikolla "Rikollisten ulkomaalaisten karkoittaminen"
Olkoon tämä kaikkien raiskattujen puolesta. Kiitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1322953- 61341
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201296Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701171- 441129
- 371001
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38991Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133947- 47944
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36867