Yökastelun MINIRIN-lääke

lätäkkösänky

Minkälaisia kokemuksia teillä on MINIRIN-lääkkeestä??
Poikani 5v7kk on syönyt nyt reilun kuukauden tätä lääkettä ja olen kohta epätoivoinen. Kuukauden aikana ei ollut kuin 7 kuivaa yötä.Suurinpiirtein menee näin että 2-3 pissa-yötä, 1-2 kuivaa yötä. Nyt viimeisin viikko on mennyt : 5pissa-yötä, 1 kuiva yö.

Onkohan noi ihan oikeita lääkkeitä, maksavat ainaki omaisuuden!! 68€/kk.

Kertokaa omia kokemuksianne, lopetanko lääkkeet vai jatkanko vielä 2kk.

25

19366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piuku

      Täällä sitä on käytetty jo useampaan otteeseen mutta ei meilläkään ole siitä mitään vastaavaa hyötyä. Tai suoraansanottuna siitä ei ole mitään hyötyä, joten juuri lääkkeen arvokkuuden vuoksi lopetettu ja toisaalta miksi syöttää lääkettä jos siitä ei ole apua vaan on ylimääräisenä elimistössä.

      • ylimääräinen hormooni

        Jotkut lääkärit sanovat että Miniriniä kannattaa kokeilla ainakin se 2 kuukautta...mutta itse lopetin hyödyttömänä kuukauden kokeilun jälkeen. Hinta on kallis ja joillekin se tehoaa, useimmille ei. Meille korvasi lapsen vakuutus lääkkeen.


    • aaaa

      poikani söi Minirin tabletteja ensin mietoja 1kk -> ei minkäänlaista tehoa, sitten kokeiltiin hälytin lakanaa. Viikossa meni hermot (3 kertaa yössä herätys). Soitin neuvolaan ja sanoin että en jaksa. Virtsan määrä oli valtava... Pyykkivuoresta puhumattakaan.

      Sitten testattiin voimakkaampia minirin tabletteja yhdessä hälytinlaitteen kanssa. Hermoja raastava herääminen 3 kertaa yössä jatkui... Olin ajatellut että lopetan koko touhun. Oman väsymykseni vuoksi. Mutta keskiviikkona päätin että sunnuntaihin asti jaksan. Kannatti. 1 1/2 viikon kokeilun jälkeen kuiva poika!

      Yhdistelmähoidon kansssa ensimmäiset 5 yötä kasteli 3* yössä, sitten 2*yössä ja sitten kerran yössä. Ja lopulta ei tullut kuin tippa housuun. Lisäksi tämän 1 1/2 viikon aikana päiväunilla sattui vahinkoja (ennemmin ei ollut). Sitten se ihme tapahtui että ensimmäinen yö oli kuiva. seuraavana yönä tippa ja sitten kuiva poika.

      Noin vuoden kuluttua pidettiin lakanaa viikko, kun kastelu uusiutui (3 yötä ja oppi taas kuivaksi). Syynä tähän oli varmaan äidin töihin lähtö. Nykyään 2 lk:lla oleva poika juoksee vessassa 2-4 kertaa yössä ja ei muista vessareissuistaan itse mitään!

      Vahinkoja sattuu vessan ovella noin kerran puolessa vuodessa. Eli vessaan lähtee, mutta viimetipassa.

      Alkuperaiselle kysyjälle. sinuna pyytäisin neuvolasta hälytinlaitetta ja lakanoita lainaksi. Täällä neuvola antoi laitteen ja itse piti ostaa lakanat.

      • V A I P A T

        Minä en käsitä teitä pissahosujen äitejä miksi te uitatte lastanne kusessa.
        Vaipat on nykyään niin uskomattoman hyviä että ei tarvi palella pissalammikossa aamuyöstä.
        Mikä siinä on että vaippaa ei voi laittaa sen jälkeen kun ns vaippa-ikä on ohi ja sitten se taas laitetaan kun mennään vanhainkotiin.

        Yökastelu on SAIRAUS ja vaippa on sairaanhoidollinen apuväline sen jälkeen kun vauvavaipan käyttö loppuu ja alkaa yökasteluvaipan käyttö.


      • lätäkkösänky
        V A I P A T kirjoitti:

        Minä en käsitä teitä pissahosujen äitejä miksi te uitatte lastanne kusessa.
        Vaipat on nykyään niin uskomattoman hyviä että ei tarvi palella pissalammikossa aamuyöstä.
        Mikä siinä on että vaippaa ei voi laittaa sen jälkeen kun ns vaippa-ikä on ohi ja sitten se taas laitetaan kun mennään vanhainkotiin.

        Yökastelu on SAIRAUS ja vaippa on sairaanhoidollinen apuväline sen jälkeen kun vauvavaipan käyttö loppuu ja alkaa yökasteluvaipan käyttö.

        Minkäslainen äiti se sinä olet kun puhut tuohon sävyyn "uittaa kusessa". Ensinnäkin lapset ovat jokainen oma yksilönsä. Jos minun pojalla on huono itsetunto ja hän itse pyysi ettei laitettaisi vaippaa niin sinäkö laittaisit vaipan ja sanot että sitä ei kusessa uida?!!

        Ajattelen kuitenkin itse LAPSEN parasta ja onpahan pojan itsetunto kohonnut kun ei ole vaippaa enää ollut. Pissa öitä on mutta myös väliin kuiviakin.

        Haluan sanoa sinulle että oletko niin laiska pesemään pyykkiä siksi laitat vaipan ajattelematta miltä lapsesta tuntuu?? Yökastelu ei ole sairaus!! Meneppä googleen ja laita hakusana siihen. Minulle erikoislääkäri sanoi että yökastelu ei ole sairaus. SIe olet ite sairas.


      • V A I P P A
        lätäkkösänky kirjoitti:

        Minkäslainen äiti se sinä olet kun puhut tuohon sävyyn "uittaa kusessa". Ensinnäkin lapset ovat jokainen oma yksilönsä. Jos minun pojalla on huono itsetunto ja hän itse pyysi ettei laitettaisi vaippaa niin sinäkö laittaisit vaipan ja sanot että sitä ei kusessa uida?!!

        Ajattelen kuitenkin itse LAPSEN parasta ja onpahan pojan itsetunto kohonnut kun ei ole vaippaa enää ollut. Pissa öitä on mutta myös väliin kuiviakin.

        Haluan sanoa sinulle että oletko niin laiska pesemään pyykkiä siksi laitat vaipan ajattelematta miltä lapsesta tuntuu?? Yökastelu ei ole sairaus!! Meneppä googleen ja laita hakusana siihen. Minulle erikoislääkäri sanoi että yökastelu ei ole sairaus. SIe olet ite sairas.

        Luuletko että täällä kaikki on äitejä.
        Eikä meillä laiteta pojalle vaippaa, hän osaa sen itse.
        Mukavampi olla vaipassa kun herätä kylmään kusilammikkoon.
        Käytän näin rankkaa sanontaa että se menee paljon paremmin perille.
        Jos sinä kysyt lapselta joka ei ole vielä täysin kehittynyt päättämään aisoistaan: että haluatko laittaa vaipan kun kerran pissaat yöllä allesi niin luultavasti lapsi sanoo että en halua.
        Sinä päätät että se laitetaan etkä kysy mitään.
        Se on vain niin yksinkertaista. Ei lapselle voi antaa sellaista vastuuta jota hän ei voi kantaa.


      • lätäkkösänky
        V A I P P A kirjoitti:

        Luuletko että täällä kaikki on äitejä.
        Eikä meillä laiteta pojalle vaippaa, hän osaa sen itse.
        Mukavampi olla vaipassa kun herätä kylmään kusilammikkoon.
        Käytän näin rankkaa sanontaa että se menee paljon paremmin perille.
        Jos sinä kysyt lapselta joka ei ole vielä täysin kehittynyt päättämään aisoistaan: että haluatko laittaa vaipan kun kerran pissaat yöllä allesi niin luultavasti lapsi sanoo että en halua.
        Sinä päätät että se laitetaan etkä kysy mitään.
        Se on vain niin yksinkertaista. Ei lapselle voi antaa sellaista vastuuta jota hän ei voi kantaa.

        Kyllähän lasten erikoislääkäri varmaan tietää jopa sinuakin paremmin näistä asioista :)
        Hän on katsonut lastani silmästä silmään ja varmaan tiesi sanoa että laitetaanko vaippa vaiko eikö. Minähän en lastani kiusaa enempää jos hänellä on huono itsetunto kun ei ole "oppinut" kuivaksi. Poitsu on paljon iloisempi eikä lannistu läheskään enää niin paljon.Joten täällä ei tarvi tuollaista kielenkäyttöä. Jokainen lapsi on oma yksilö. Pidä sinä vaippaa vaikka 15-vuotiaalla jos haluat. Pelkkä sinun tekeminen ei tarkoita sitä että se on ainoa oikea tapa.


      • pitää itse
        lätäkkösänky kirjoitti:

        Kyllähän lasten erikoislääkäri varmaan tietää jopa sinuakin paremmin näistä asioista :)
        Hän on katsonut lastani silmästä silmään ja varmaan tiesi sanoa että laitetaanko vaippa vaiko eikö. Minähän en lastani kiusaa enempää jos hänellä on huono itsetunto kun ei ole "oppinut" kuivaksi. Poitsu on paljon iloisempi eikä lannistu läheskään enää niin paljon.Joten täällä ei tarvi tuollaista kielenkäyttöä. Jokainen lapsi on oma yksilö. Pidä sinä vaippaa vaikka 15-vuotiaalla jos haluat. Pelkkä sinun tekeminen ei tarkoita sitä että se on ainoa oikea tapa.

        Ainoaa oikeaa tapaa en liene julistanut.
        Meillä on käytäntö todettu hyväksi, itsetunnon kanssa ei ole mitään ongelmia.
        Tässä lienee keskustelun aiheena ollut kastelun tekninen suojaus jos kerran lähtökohta on se että pissa tulee alle yöllä.
        En aseta kyseenalaiseksi milläänlailla sitä etteikö teidän lapsen itsetunto kärsisi siitä että "pakotettaisi" vaippa.
        Meillä se vain on niin luontevaa, enkä minä ole laittanut lapselleni vaippaa enää moneen vuoteen kun ei äitikään.
        Hän hoitaa homman itse, meidän vanhempien vastuulla on katsoa että vaippoja on kaapissa.
        "Lannistu" miksi Sinäkin koet tämä meidän asian olevan lannistamista.


      • lätäkkösängyn
        pitää itse kirjoitti:

        Ainoaa oikeaa tapaa en liene julistanut.
        Meillä on käytäntö todettu hyväksi, itsetunnon kanssa ei ole mitään ongelmia.
        Tässä lienee keskustelun aiheena ollut kastelun tekninen suojaus jos kerran lähtökohta on se että pissa tulee alle yöllä.
        En aseta kyseenalaiseksi milläänlailla sitä etteikö teidän lapsen itsetunto kärsisi siitä että "pakotettaisi" vaippa.
        Meillä se vain on niin luontevaa, enkä minä ole laittanut lapselleni vaippaa enää moneen vuoteen kun ei äitikään.
        Hän hoitaa homman itse, meidän vanhempien vastuulla on katsoa että vaippoja on kaapissa.
        "Lannistu" miksi Sinäkin koet tämä meidän asian olevan lannistamista.

        kanssa.
        Mieluimmin lyhyt ja rankka herättely muutaman yön ajan yökastelun lopettamiseksi kuin iso vaippahousulapsi. Omani oli myös menettämässä itsetuntonsa koska häpesi niin vaippojen käyttöä kouluikäisenä. Kastelupatja huusi pari viikkoa kuin p...le, olimme koko perhe aivan uuvuksissa mutta poika oppi sen avulla kuivaksi ja poika itsekin riemuitsi asiasta!


      • lätäkkösänky
        lätäkkösängyn kirjoitti:

        kanssa.
        Mieluimmin lyhyt ja rankka herättely muutaman yön ajan yökastelun lopettamiseksi kuin iso vaippahousulapsi. Omani oli myös menettämässä itsetuntonsa koska häpesi niin vaippojen käyttöä kouluikäisenä. Kastelupatja huusi pari viikkoa kuin p...le, olimme koko perhe aivan uuvuksissa mutta poika oppi sen avulla kuivaksi ja poika itsekin riemuitsi asiasta!

        Avomieheni on kokenut sen häläripatja homman oman tyttönsä kans joten siltä puolelta tietoa on.
        Minun poikani alkoi kaupassa itkemään kun vaippasäkin nosti kärryyn, kyllä mulla sydäntä kourasi. Poika sanoi että äiti ei laiteta enää että ei hän ole vauva. Koitappa siinä sitten alkaa sanomaan että kyllä se pitää laittaa kun en kehtaa lakanoita pestä.

        Se on paskapuhetta että lapsi nukkuisi "kusessa", kuten tämä eräs kirjoittaja kertoi. Voi käyttää maalaisjärkeä kun vuoraa sänkyä, muovi ei hikoiluta jos sen päälle laittaa vielä jotain pehmuketta jonka päälle vedetään sitten poikkilakana.Laitanpa tähän piruuttani PROVON:
        Laiskat käyttää vaippoja, ei ajatella lapsen mielenterveyttä ollenkaan.

        Kauhea haloo varmaan nousee =D


      • kastelijan äiti,
        lätäkkösänky kirjoitti:

        Avomieheni on kokenut sen häläripatja homman oman tyttönsä kans joten siltä puolelta tietoa on.
        Minun poikani alkoi kaupassa itkemään kun vaippasäkin nosti kärryyn, kyllä mulla sydäntä kourasi. Poika sanoi että äiti ei laiteta enää että ei hän ole vauva. Koitappa siinä sitten alkaa sanomaan että kyllä se pitää laittaa kun en kehtaa lakanoita pestä.

        Se on paskapuhetta että lapsi nukkuisi "kusessa", kuten tämä eräs kirjoittaja kertoi. Voi käyttää maalaisjärkeä kun vuoraa sänkyä, muovi ei hikoiluta jos sen päälle laittaa vielä jotain pehmuketta jonka päälle vedetään sitten poikkilakana.Laitanpa tähän piruuttani PROVON:
        Laiskat käyttää vaippoja, ei ajatella lapsen mielenterveyttä ollenkaan.

        Kauhea haloo varmaan nousee =D

        Vaipan käyttö tukee ja antaa luvan pissata siihen koska nykyvaipat ovat hyvin imukykyisiä ja mukavia. Koluikäiselle lapselle täytyy yrittää opettaa yökuivuutta esim. sen kastelupatjan kanssa. Vanhemmille tulee tietysti pyykkiä ja alituinen yöherääminen lakanoiden vaihtoineen on rankkaa. Mutta se auttoi meitä.

        Vaipat laitetaan kun vanhemmat ovat laiskoja.


      • blaaa
        kastelijan äiti, kirjoitti:

        Vaipan käyttö tukee ja antaa luvan pissata siihen koska nykyvaipat ovat hyvin imukykyisiä ja mukavia. Koluikäiselle lapselle täytyy yrittää opettaa yökuivuutta esim. sen kastelupatjan kanssa. Vanhemmille tulee tietysti pyykkiä ja alituinen yöherääminen lakanoiden vaihtoineen on rankkaa. Mutta se auttoi meitä.

        Vaipat laitetaan kun vanhemmat ovat laiskoja.

        Ei se ole laiskuutta! Ja on niitä muitakin vaippoja kuin superimukykyiset pampersit. Meillä ommeltiin pojalle hienot kestovaippahousut joihin tulee kyl aikamoinen paketti imuja sisään. Mutta parempi sekin, kuin allergisen lapsen kutiava ja ärtynyt iho yökastelun jälkeen. Yleensä pissaa tulee vähän yli ja joudun myös vaihtaa lakanat. Pesen vaipat ja lakanat melkein joka päivä. Jos ottaisin vaipan pois, niin en tiedä mitä tekisin patjalle. Pissa menis varmana kaikkien poikkiliinojen ja muovien ohi patjaan tai ainakin tyynyyn ja peittoon. Meil ei ole kuivausrumpua käytössä, niin pyykkivuoresta ei varmaan pääsis ollenkaan eroon...
        Ennen itse olin samaa mieltä, että ei vaippoja. Mut vauvan kanssa yöheräilyt, väsymys, loputon pyykkivuori... Olkoot laiskuutta tai mitä vain, mutta lapset ansaitsee virkeän hyvinvoivan äidin, joka tuntee selviytyvänsä arjen pyörityksestä (koko ajan kasvava pyykkikasa on aikamoinen psyykkinen haaste. kaikkea kun ei voi kerralla pestä, kun ei saa kaikkea kuivumaan minnekään.) tämä voi oikeasti olla aika lannistavaa! Sanokaa mitä sanotte. Vaikka lapsella on itsetunto ja itkettää, että on vaipat, niin kyllä minä olen jutellut lapsen kanssa vaipoista. Kerroin niinkuin asiat ovat: patja kastuu, ei ole kiva pestä peittoja ja tyynyjä, ei tule ihottumaa. Hyvät perustelut. Sitten etsittiin kultaista keskitietä: coolin kuvioiset kestohousut oli hyvät. Sovittiin, että vaippaa pidetään, kunnes lapsi on kaksi viikkoa pissimättä siihen: eihän siihen vaippaan ole pakko pissiä! Se on vain varmuuden vuoksi. Näin lapsikin koki, että vaippa saattaa joskus olla historiaa.

        Meil oli jokin aika sitten yksi vanhempi tyttö muutaman yön hoidossa ja silloin sovittiin, että ostetaan kertavaippoja, jotka sitten laitetaan kylppärissä salaa vaatteiden alle ettei vieras tyttö nää. Tyttö ei huomannut mitään ja kertavaipat oli niin imukykyisiä ettei lakanaakaan tarvinnu vaihtaa. Ymmärrän kyllä niiden käyttäjiä. Niissä oli vain se huono puoli, että lapsi ei edes tienny oliko pissanu housuun ennenkuin kokeili kuin painava vaippa on.

        Laiskuudesta syyllistäminen on väärin! Jokainen tekee omat hyvät ratkaisunsa ja käyttää niitä. Inhoan ihmisiä joiden mielestä pitää :

        laittaa alusta asti kotiruokaa- einesten käyttäjät on laiskoja
        silittää kaikki vaatteet kaappiin- muuten on laiska
        pestä matot itse- on laiskuutta käyttää pesulaa
        ajaa pyörällä tai julkisilla- autoilu on laiskuutta
        kerätä omat marjat ja sienet- on laiskuutta ostaa ne kaupasta ym. ym.

        Ihmisiä on monia. Jokainen tekee oman päätöksen kuinka aikansa käyttää. Mutta ei ole kaikkien pakko tehdä asiat aina vaikeimmalla tavalla ettei olisi laiskan maineessa.


    • russell

      moi. ite oon käyttäny miniriiniä jo yli kaks vuotta ja oon huomannu et kyl se jonkinverran auttaa (oon 12). Mekin ollaa meinattu lopettaa jo monta kertaa. me ollaan myös kokeiltu esim viikon olla ilman ja siinä on sit huomannu et kyl ne auttaa. mun minirin lääkkeet maksaa vaan 39/kk. mä oon syöny tavallisii vedeb kanssa otettavii ja nyt syön niit kylmä kuivattuja, kielen alle laitettavii. mä oon käyny sen yökastelun takii myös psykologilla ja nyt käyn säännöllisesti kuvis terapiassa. vastaan ehkä vähän myöhään mutta toivottavasti oli apua.

    • älä anna periksi

      Kuulin tänään radiosta että Minirin lääke ollaan poistamassa markkinoilta koska se aiheuttaakin yllättäin nestevajausta tms lapsille! Mahd vaarallinen munuaisille. Kannattaa tsekata jostain tarkemmin. Lapsellani (6v) on sama ongelma, ja niin on todella monella muullakin! Uskon että poikasi ei vaan vielä ole valmis/kypsä tietämään koska rakko on täynnä yön aikana, eikä Minirin tavallaan ole yhtään nyt tilannetta helpottanut. Pääasia että et hermostu lapsellesi koska lapsen mielestä tilanne nolo. Tsemppiä sinne teille - usko että kouluikään mennessä ongelma hoidettu!

      • Kokemuksen äänellä

        Olen itse ollut yökastelija. Osasin laittaa vaippani murrosikään asti. Kotona ei muista vaihtoehdoista puhuttu, joten häpesin ja pelkäsin, että joku näkee vaippaostokset. Se oli nöyryyttävää. Vaiva periytyi kahdelle pojallemme ja vielä neuvolassa asiasta puhuessani häpesin omaa yökasteluani ja vaippojani. Pojillani vaippojen käyttö loppui, kun housuvaipat eivät enää mahtuneet/pitäneet. Sen jälkeen olen pessyt lakanapyykkiä osana perheen arkea, asiaa ei piilotella kotiväen kesken, mutta eipä siitä jauhetakkaan. Se loppuu viimeistään murrosiän alettua. Yleensä syynä on sikeäuninen lapsi, jolla on pieni rakko ja elimistö ei nukkuessa eritä riittävästi aineenvaihduntaa hidastavaa hormoonia. Kysyin nuoremmalta pojaltani haluaisko hän vaipat yöksi ettei tarvitsisi liota kusessa... Vai miten se meni. Hän sanoi, etten halua kuulla mitä hän ehdotuksestani ajattelee. Jos vanhukset kokevat vaipat nöyryyttävinä, niin mikseivät vaippaiän ohittaneet lapsetkin. Omien lapsuudenkokemusteni perustella en edes ajatellut patistaa lapsiani vaippiohin sen jälkeen, kun koot loppuivat tavallisen kaupan vaippahyllystä. Reissut ym. hoidetaan Minirinin ja yhden yöherättämisen avulla. Varmuuden vuoksi pakkaan aina kassiin yhden muovitetun froteealustan ja sen päälle laitettavan lakanan. Opetin mielummin lapseni vaihtamaan lakanat, kuin vaipat.


      • Ei se siitä?

        Minirin on amfetamiinijohdannainen lääkeaine ja siten sillä on samoja vaikutuksia kuin itse huumausaineella, nestevajaus ei ole mitenkään ihme siis. Munuaisille nyt kaikki on vaarallista, ja ei niistä ole apua hautaan laskutilaisuudessa kuitenkaan. Elämä ja aika rasittavat koko kehoa - ei pelkästään munuaisia, joten yksittäisiin orgaaneihin sitoutuminen on vain typerää.

        Tableteista en tiedä, mutta joskus nuoruudessani ko. lääkettä sai suihkeena nenään. Sanoivat, että 90% vaivasta kärsivistä saavat helpotuksen siitä. Käytin suihketta varhaisteini-iästä Puolustusvoimienkin jälkeen. Tehosi.

        Mikäli ongelma ratkeaa lääkkeellä haluaisin muistuttaa, että monet muut "vaivat" ovat niinikään olleet kaikki tuohon samaan huumausainejohdannaiseen liittyviä. Ongelma on siis hormonaalinen. Ohimennen mainittu huumausaine vain siis boostaa niitä toimintoja, jotta vaivasta kärsivä pääsisi samalle tasolle "normaalien ihmisten" tasolle. Mutta... Kun jossain vaiheessa "parannettuani" tästä vaivasta kokeilin ns. itsehoitoa tuolla johdannaisella ovat ongelmat taas palanneet - mutta vain jos nautin alkoholia (en käytä enää muita päihteitä). Älkää siis olko hyssyttelijöitä, kuten minun vanhempani. Kertokaa lapselle, mistä lääkkeestä on kyse, miksi ongelma on ja mitä pitää muistaa sitten myöhemmin.


    • kissankelloja

      Meidän tyttö 5v 6kk ollut myös melkoinen yökastelija, vaipat jätettiin pois vasta 4v yöllä, neuvolasta olisi saatu hälytyspatja, mutta jono pitkä ennenkuin oltaisiin saatu, lääkitystä ei suositeltu. Olemme itse tulleet siihen tulokseen, että vuorotellen käymme yöllä (2krt) pissattamassa (on niin umpiunessa ettei edes herää tähän) jos jostain syystä unohtunut niin pissat ovat taatusti sängyssä. Myöskin jos päivällä ollut jotain poikkeavaa esim. juhlat, retki tms. yö levoton ja pissat taatusti sänkyyn. Kasvatuksesta tämä ei voi olla kiinni, koska nuorempi lapsemme oppi päivä ja yökuivaksi alle 2v ja ollut siitä saakka täysin kuiva, ei yhtään vahinkoa. Myöskin mieheni ollut kova yökastelija kouluikään saakka.

    • 4:n isä

      Meillä poika söi Miniriniä vuoden, aloitettiin 6-vuotiaana, ensin yhtä tablettia, sitten kahta tablettia illassa. Vaikutusta ei ollut juuri lainkaan. Kun sitten otettiin housuun laitettava hälytyslaite käyttöön, kastelu loppui parissa viikossa.

      Seuraavalla lapsellamme on sama edessä. Nyt aion ehdottaa, että jätetään koko Minirin väliin, ja siirrytään suoraan hälyttimeen sitten kun lapsi tuntuu olevan siihen kypsä.

      Patja on meillä "muovipussissa", ja lapsi nukkuu sairaaloissakin käytettävän pissa-alustan päällä. Alustoja pitää olla monta, lakanan joutuu vaihtamaan vain jos poika on myllännyt alustan rullalle tai on vaeltanut unissaan toiseen päähän sänkyä. Peittoa joutuu pesemään sitten useammin...

      Pesukone käy joka päivä ja vaikka kuivausrumpu oli kallis, se on ollut loistava hankinta!

    • märkiä vaippoja

      Nyt iski epätoivo! Ajattelin tulla tänne lukemaan hyviä tuloksia minirinin käytöstä, eikä niitä ollut yhtään. Aloitettiin viisi vuotiaan pojan lääkitys eilen, aamulla märkä vaippa ja päänsärkyä. Tästä onkin kiva jatkaa.

    • Yökastelijan äiti

      Meillä tullaan tämän kuun aikana aloittamaan Minirin-lääkitys 5 vuotta juuri täyttäneelle. Katsotaan miten alkaa toimia. Meille kerrottiin kyllä heti neuvolassa, että sitä pitää syödä 1-2 viikkoakin, ennen kuin alkaa toimia. Eli heti ei kannata luovuttaa. Ainakin 1-2 kuukautta pitäisi ottaa putkeen ennenkuin pidetään taukoa, jos ei ole alkanut toimimaan. Ohjeeksi saatiin aloittaa maksimiannoksella eli 240 mg ja siitä sitten lasketaan, kun kuivia öitä alkaa olemaan.
      Niin ja meillä on ollut yövaipat tähän asti käytössä koko ajan, koska kuivia öitä ei juuri ole koskaan ollut. Kastelupäiväkirja on ollut käytössä nyt pari kuukautta ja sen aikana on tullut 3 kuivaa yötä. Meillä lapsi ei ole vielä koskaan miettinyt, ettei voisi laittaa yöksi vaippaa- ei ole koskaan voinut vielä olla ilman. Päiväkuiva on ollut jo reilut kaksi vuotta.

      • aika aikaisin

        teillä aloitetaan lääkitys.Mulle sanottiin 5 v neuvolassa että ihan hyvin voi odottaa vielä vuoden ilman mitään lääkkeitä ja hälytinpatjoja.Ja onneksi päätin odottaa 5.5 v oppi yökuivaksi.


    • Äiti_1978

      Tietääkseni lääkitystä ei pitäisi aloittaa liian aikaisin. Kaksi tuttavien lasta, jotka ovat tätä lääkitystä käyttäneet, saivat sen vasta n. 9-10-vuotiaina. Silloin se auttoi hyvin.

    • herätys

      Kuinka monta kertaa yössä sitä pissaa teillä tulee? Auttaisko herätys pissalle pari kertaa? Ihan varmasti parempi herättää vessaan kun antaa nukkua märissä vaipoissa.

    • Kokemusasiantuntija

      10-vuotias poikamme on ottanut yhden minirin-tabletin illalla 10 kuukauden ajan. On toiminut loistavasti ja hänen itsetuntonsa on parantunut kohisten. Hänellä ei hälytyshousut auttaneet. Yritimme niiden kanssa 4 kuukautta. Hän koki niiden jokailtaisen virittämisen kiusallisena. Mitään sivuoireita emme ole lääkkeestä hänellä havainneet.

    • yökastelu72

      Minulla ei auttanut Minirin eikä hälytinpatja. Kokeilin myös jotain toista lääkettä,mutta sekään ei auttanut. Aiheutti se toinen lääke ainakin minulla sen,etten huomannut pissahädän tunnetta päivälläkään ja jouduin käyttämään vaippaa sitten päivälläkin. En ole päässyt yökastelusta eroon vieläkään kun ei syytä ja hoitoa löydy. En tahdo masentaa ketään,tuskin on kovin monta jolle yökastelu jää vielä aikuisiän riesaksi niinkuin minulle. Käytän siis todennäköisesti vaippoja öisin koko loppu elämän. Olisi muuten yksi lakanamallin yökasteluhälytin jouten jos joku tarvitsee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7566
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4362
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2145
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1899
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1708
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1649
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe