Turkasen suuri ongelma?!

Neuvot-on

Nyt tarvitaan kyllä hyviä ideoita ja neuvoja.

Ongelma on seuraavanlainen: Minulla on paljon syksyllä istutettavia kukkasipuleita, mm. tulppaaneja, narsisseja, krookuksia, helmililjoja, skilloja, lumikelloja jne. Mutta miten saisin rakennettua tulppaaneista ja narsisseista ison ja kauniin kukkapenkin, joka jatkaisi kukintaansa sen jälkeen kun em. ovat lopettaneet kukintansa. Siis mitä laitan samaan penkkiin lisäksi, että kuihtuva lehdistö jäisi piiloon?

Skilloille, krookuksille yms. olen paikan jo löytänyt, mutta isompien kanssa olen lirissä...

5

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen miettinyt

      ja ogelma kohdallasi voi olla siinä, että niitä sipuleitä on paljon. tai, jos tilaa on ei myöskään ole ongelmaa. entisellä pihallani kukkivat kauniisti tulppanien ja hyasinttien jälkeen neilikka joku kello ja malva sekä toisissa kohdin kuunlilja, näiden jälkeen lilja.

      • Neuvot-on

        mutta ne muut kasvit ovat. Olisi kiva saada kohopenkki jossa viihtyisivät niukemmallakin kastelulla toimeen tulevat kasvit. (Olisi tarkoitus saada tulppaanit pysymään hengissä vuosia, joten sipuleiden "hukuttaminen" ei liene järkevää?) Eikä minulla ole aikomustakaan kerätä sipuleita kukinnan jälkeen pois (niitä kerättäviäkin on ennestään muutama kappale).

        Niin, toiveena olisi kohopenkki, kooltaan n. 2-2,5 x 5-15m. Mutta mitä sinne tulppaanien ja narsissien lisäksi?! On tainnut harrastelijapuutarhurilta totaalisesti nyt karata mopo käsistä... No, ensialkuun tyydyn istuttamaan sipulit ja odottelen viisaammilta ja kokeneemmilta neuvoja ja vihjeitä.


    • vaikka..

      voisiko vaikka kylvää jotain yksivuotista kukkaa esim. unikkoja tai muita kuivassa viihtyviä kukkia. Tai istuttaa samaan aikaan syksyllä sarjaliljojen sipuleita sekaan, jotka kukkisivat sitten myöhemmin kesällä.

    • Nipsutin

      Tässä muutamia ehdotuksia mitä minulla kasvaa samassa penkissä sipulikasvien kanssa:
      -Tähtiputki, kuunlilja, illakko, ukonkello, ukontulikukka, jättipoimulehti, myskimalva, idänunikko, kalliokielo, tulikellukka...

      Eli miltei mitä vaan.

    • Triina

      minulla kasvaa verikurjenpolvea, kangasajuruohoa (matala, reunassa), vuorikaunokkia, harjaneilikkaa ja ketoneilikkaa. Illakko ja akileija ovat myös suosikkejani. Joku syyyskukkija olisi siihen vielä hyvä lisätä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2710
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2001
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      274
      1059
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      969
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    Aihe