Valkolainen/romani

Kunhan kyselen

Jos romani ja puoliromani saa lapsen, kummaksiko lapsi katsotaan.Onko puoliromani noin yleensäottaen vai romani. Entäs kun hän saa lapsen valkolaisen kanssa, joko on enemmän valkolainen se lapsi?

38

10548

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaan

      Jos romani ja puoliromani saa lapsen, hän on 3/4 romani. Jos romani ja valkolainen saa lapsen, hän on 1/2 romani, eli puoliromani jota käsitettä itekin käytit. Yleensä luokittelua ei tehdä näin, vaan enemmänkin elämäntavat vaikuttaa siihen kummaksi ihminen lasketaan.

      • hoppe

        Kuten otsikosta näkyy niin, jos tämä kokoromanin ja puoliromanin lapsi, siis 3/4 romani, saa lapsen valkolaisen kanssa, niin tämä lapsi on 3/8 romani. Desimaalilukuna 3/4 = 0,75 ja 3/8 = 0,375. 3/8 romani on siis enemmän valkolainen kuin romani.


      • kolee
        hoppe kirjoitti:

        Kuten otsikosta näkyy niin, jos tämä kokoromanin ja puoliromanin lapsi, siis 3/4 romani, saa lapsen valkolaisen kanssa, niin tämä lapsi on 3/8 romani. Desimaalilukuna 3/4 = 0,75 ja 3/8 = 0,375. 3/8 romani on siis enemmän valkolainen kuin romani.

        Mutta jos edellisen viestin 3/4 romani (siis kokoromanin ja puoliromanin lapsi) menee naimisiin 3/8 romanin kanssa (siis 3/4 romanin ja valkolaisen lapsi), niin näiden lapsi on 9/16 = 0,5625 romani, joka on siis enemmän romani kuin valkolainen.


      • merikee
        kolee kirjoitti:

        Mutta jos edellisen viestin 3/4 romani (siis kokoromanin ja puoliromanin lapsi) menee naimisiin 3/8 romanin kanssa (siis 3/4 romanin ja valkolaisen lapsi), niin näiden lapsi on 9/16 = 0,5625 romani, joka on siis enemmän romani kuin valkolainen.

        Kun nyt on paljon näitä seka-avioliittoja, niin voipi olla, että joku romanina itseään pitävä onkin enemmän valkolainen kuin romani tai toisinpäin. Pitäisi laskea tarkkaan oma verenperintönsä.


      • rypäleet

        Voi onneton mitä lauot suustas... samaa vois sullekkin toivottaa mutta kun on hyvä tapainen ja muutkin ihmiset huomioon ottaen.. ei edes alennu moiseen lauseen jatkoks.


    • roosa

      Mun kaikki sukulaiset ja perhe on ihan suomalaisia molemmin puolin, mutta isoisoäidillä oli romanirakastaja. Muissa ei niin paljon näkynyt, mutta minä sitten olen tosi tumma. Jotenkin kummasti se "rotu" pulpahti näin pitkän ajan kuluttua esiin. Joskus tuolla kulkiessa vanhemmat romanit kattelevat tosi pitkään. Ei tästä mitään haittaa ole ollut, mitä nyt myymäläetsivät roikkuvat perässä.

      • mä vaan

        Myymäläetsivät roikkuvat perässä, toi oli hyvä.


      • .romanirakastaja.

        elikkä se nainen teki lapsen,kun pelkkä seuran pito ei vielä jälkipolvissa näy.

        ite tunnen naisen joka on valkolaisen ja 1/4 osa kaleen lapsi ja se nainen on enemmän mustlaisen näkönen kun moni mustalinen tänä päivänä, paitti sinisilmäinen.On muute hieno nainen.


      • timanttimies

        etsii sellasta,josta voi pitää kiinni


      • Liian nuori...........<3
        .romanirakastaja. kirjoitti:

        elikkä se nainen teki lapsen,kun pelkkä seuran pito ei vielä jälkipolvissa näy.

        ite tunnen naisen joka on valkolaisen ja 1/4 osa kaleen lapsi ja se nainen on enemmän mustlaisen näkönen kun moni mustalinen tänä päivänä, paitti sinisilmäinen.On muute hieno nainen.

        Mun setä kulki valkolaisnaisen kanssa ja se oli tosi kaunis kaikki sitä sanoi ja ois ihan mustalaisesta käyny.En tiä vaikka jotain romaniverta suvussaan olikin.


      • hoppe

        Miltä sinua edeltävät sukupolvet näyttävät ulkonäöltään? Jos muut sukulaisesi näyttävät suomalaisilta (valkolaisilta) kuten kerroit, on epätodennäköistä, että sinussa näkyisi romanipiirteitä isoisoäitisi romanirakastajasta 6 sukupolven takaa.

        Selvitä, onko jollakin sinua lähemmälläkin sukupolvella ollut romanirakastaja esim. äidilläsi?


      • Minä vain
        hoppe kirjoitti:

        Miltä sinua edeltävät sukupolvet näyttävät ulkonäöltään? Jos muut sukulaisesi näyttävät suomalaisilta (valkolaisilta) kuten kerroit, on epätodennäköistä, että sinussa näkyisi romanipiirteitä isoisoäitisi romanirakastajasta 6 sukupolven takaa.

        Selvitä, onko jollakin sinua lähemmälläkin sukupolvella ollut romanirakastaja esim. äidilläsi?

        ihan kahden mustalaisen lapsia jotka on ihan vaaleita hiuksiltaan ja sinisilmäsiä ja vielä kaajeen piirteisiäkin. Minä ainakin tiedän kaks sellaista täysin kahen mustalaisen lasta (nyt jo aikaihmisiä) jotka menis ihan täysin kaajeista vaikka ovatkin ihan kaaleitten elämässä.

        että näinkin päin, ja monet kaajeet sanoo että kaaleen piirteet (tummuus) tulee jostain isoäisin isoäidiltä mutta onhan kaajeeitten omissa suvuissakin monta kertaa tummasävysiä ihmisiä.

        Tärkein on sielu ja mieli.


      • kyselläään
        Liian nuori...........<3 kirjoitti:

        Mun setä kulki valkolaisnaisen kanssa ja se oli tosi kaunis kaikki sitä sanoi ja ois ihan mustalaisesta käyny.En tiä vaikka jotain romaniverta suvussaan olikin.

        Mikä tekee mustalaisesta mustalaisen näköisen? Se asia on varmaan monen omassa päässä oleva asia, eli mielikuvat.
        Jokaisen rodun edustaja on oma persoona ja omaa omat kasvanpiirteet.
        Toisilla korostuu jokin ja toisilla toinen seikka.
        Romanisukuja ei ole vain yksi, jonka isä ja poika ja sen poika jne. ovat samannäköisiä.
        Vai onko se niin että mitä isompi nenä ja tuuheemmat pulisongit niin ... :)

        Mielipiteitä; mikä tekee romanista romanin? Joku sanoi että elämäntavat. Niin saako romaniksi kutsua niitä jotka varastaa, vai niitä jotka on uskossa. Vaik onkin samat vaateet päällä?


      • KAUVENPAA
        Minä vain kirjoitti:

        ihan kahden mustalaisen lapsia jotka on ihan vaaleita hiuksiltaan ja sinisilmäsiä ja vielä kaajeen piirteisiäkin. Minä ainakin tiedän kaks sellaista täysin kahen mustalaisen lasta (nyt jo aikaihmisiä) jotka menis ihan täysin kaajeista vaikka ovatkin ihan kaaleitten elämässä.

        että näinkin päin, ja monet kaajeet sanoo että kaaleen piirteet (tummuus) tulee jostain isoäisin isoäidiltä mutta onhan kaajeeitten omissa suvuissakin monta kertaa tummasävysiä ihmisiä.

        Tärkein on sielu ja mieli.

        """"mutta onhan niitä
        ihan kahden mustalaisen lapsia jotka on ihan vaaleita hiuksiltaan ja sinisilmäsiä ja vielä kaajeen piirteisiäkin. Minä ainakin tiedän kaks sellaista täysin kahen mustalaisen lasta (nyt jo aikaihmisiä) jotka menis ihan täysin kaajeista vaikka ovatkin ihan kaaleitten elämässä""""

        TUO EI PIDÄ PAIKAANSA. SIELTÄ TÄYTYY LÖYTYÄ KAAJEITA SUVUSTA, KAUVENPAA


      • 3t44444
        KAUVENPAA kirjoitti:

        """"mutta onhan niitä
        ihan kahden mustalaisen lapsia jotka on ihan vaaleita hiuksiltaan ja sinisilmäsiä ja vielä kaajeen piirteisiäkin. Minä ainakin tiedän kaks sellaista täysin kahen mustalaisen lasta (nyt jo aikaihmisiä) jotka menis ihan täysin kaajeista vaikka ovatkin ihan kaaleitten elämässä""""

        TUO EI PIDÄ PAIKAANSA. SIELTÄ TÄYTYY LÖYTYÄ KAAJEITA SUVUSTA, KAUVENPAA

        oon nähny myös kuullut että joskus kahen mustalaisen lapsi on myös ollu blondi mut punatukkasii enemän ja myös vihreet ja siniset silmät.


      • Anonyymi
        KAUVENPAA kirjoitti:

        """"mutta onhan niitä
        ihan kahden mustalaisen lapsia jotka on ihan vaaleita hiuksiltaan ja sinisilmäsiä ja vielä kaajeen piirteisiäkin. Minä ainakin tiedän kaks sellaista täysin kahen mustalaisen lasta (nyt jo aikaihmisiä) jotka menis ihan täysin kaajeista vaikka ovatkin ihan kaaleitten elämässä""""

        TUO EI PIDÄ PAIKAANSA. SIELTÄ TÄYTYY LÖYTYÄ KAAJEITA SUVUSTA, KAUVENPAA

        Kyllä se näin täytyy olla, että jos Suomen romanilla on siniset silmät, vaaleat hiukset sekä vielä pääväestön edustajille tyypilliset kasvonpiirteet, niin silloin sukujuurissa täytyy olla merkittävästi pääväestöön kuuluvia. Ja toisinpäin: Jos Suomen pääväestöön kuuluvalla on tummat silmät, tumma tukka, tummahko iho ja varsinkin "etelämaalaisille" ihmisille tyypilliset kasvonpiirteet, niin silloin sukujuurissa täytyy olla romaneita tai muita, joiden syntyperä on jossakin "eteläisillä mailla". Ihmisen persoonallisuus on kuitenkin aina ulkonäköä tärkeämpää.


    • mie vaan

      Itselläni on lapsi romanimiehen kanssa ja meidän lapsi on puoliromani.

    • palstalle eksynyt

      heh, heh....hauskat jutut teillä. Valkolainenkin kuulostaa aika hassulta.

      Oletteko muuten huomanneet sen, että oikeasti mustalaiisen ja suomalaisen jälkeläiset ovat kauniimpia kuin kummankaan suvut erikseen? Mitä siitä sanotte? Onhan noita: Anneli Sari, Karita Tuomolakin?...

      • Niiinjust

        Anneli Sari ei ole puoliverinen, tiedoksi vaan.Karita Tuomolakaan ei ole, hän ihan valkolaisia täysin.


      • palstalle eksynyt
        Niiinjust kirjoitti:

        Anneli Sari ei ole puoliverinen, tiedoksi vaan.Karita Tuomolakaan ei ole, hän ihan valkolaisia täysin.

        Anneli Sarista en kyllä ihan anna periksi, etteikö olisi "puoliverinen". Sitäpaitsi ainakin Anneli Saulilla on 2 erikoisen kaunista tytärtä suomalaisen kanssa. kauniimpia kuinon itse, pitempiä, upeampia. Yleensäkin se menee niin, että tarpeeksi erinäköiset "rodultaan" saa kauniimpia lapsia kuin itse ovat.


      • ...on romani.....
        palstalle eksynyt kirjoitti:

        Anneli Sarista en kyllä ihan anna periksi, etteikö olisi "puoliverinen". Sitäpaitsi ainakin Anneli Saulilla on 2 erikoisen kaunista tytärtä suomalaisen kanssa. kauniimpia kuinon itse, pitempiä, upeampia. Yleensäkin se menee niin, että tarpeeksi erinäköiset "rodultaan" saa kauniimpia lapsia kuin itse ovat.

        suvultaan Lundberg ja sai valtosen kanssa tytöt.On ihan täysromani.


      • Anonyymi
        palstalle eksynyt kirjoitti:

        Anneli Sarista en kyllä ihan anna periksi, etteikö olisi "puoliverinen". Sitäpaitsi ainakin Anneli Saulilla on 2 erikoisen kaunista tytärtä suomalaisen kanssa. kauniimpia kuinon itse, pitempiä, upeampia. Yleensäkin se menee niin, että tarpeeksi erinäköiset "rodultaan" saa kauniimpia lapsia kuin itse ovat.

        Anneli- Sari o n ihan täysverinenm mustalainen, vaikka ei eläkkään mustalais-kulttuurissa


    • minä vain tässä taas.

      Se menee niin, että eletään ensinnäki sen kulttuurin mukaan, kumpi vahvemmin vaikuttaa. Jotkut haluaa jopa elää kaajeitten elämää, mikä on sinäsä aika epätavallista. Mutta yleesä jos "puolikas" ja kokonainen romani saa lapsen, on lapsi enemmän romani. Olettaen tietenki, että vanhemmat elävät romanikulttuurissa, eivätkä valtaväestön tapojen mukaan. (niitäki siis löytyy..) ite en ainakaa erottele onko joku puolikas vai kokonainen, se on se ja sama. romani tai valkolainen. ja ihminen ku ihminen. mut jos puoliromani saa lapsen valkolaisen kanssa, voi lapsi olla enemmän valkolainen. sillonhan son niin sanottu varttikaalo. mut se on pakko sanoo että nuo tapaukset ottaa aivoon, oon henkilökohtasesti sitä mieltä jos ihmisellä on toinen vanhin puolikas ja toinen on kaajeita kokonaan, niin miten laps on muka kaaleitte elämäs. mut kaikki tyylillään. =DD

      • Mitjor

        Saanko kysyä...
        Siis jos isoäitini ja isoisoäitini ovat romaneita, äitini puoliromani joka meni valkolaisen kanssa naimisiin ja synnyin minä, mitä olen???? 1/4 romaniko?
        Noin muuten kuin veren perintönä pidän itseäni valkolaisena, mutta isoäidistäni olen ylpeä. Häneltä olen saanut voimaa, rohkeutta ja sielun vahvuutta elämääni yllin kyllin... ;)
        Kiitos vastauksesta, mun oma laskupää meni jo täysin solmuun....


      • YlpeäÄiti
        Mitjor kirjoitti:

        Saanko kysyä...
        Siis jos isoäitini ja isoisoäitini ovat romaneita, äitini puoliromani joka meni valkolaisen kanssa naimisiin ja synnyin minä, mitä olen???? 1/4 romaniko?
        Noin muuten kuin veren perintönä pidän itseäni valkolaisena, mutta isoäidistäni olen ylpeä. Häneltä olen saanut voimaa, rohkeutta ja sielun vahvuutta elämääni yllin kyllin... ;)
        Kiitos vastauksesta, mun oma laskupää meni jo täysin solmuun....

        Moi
        Ei tämä nyt sinulle ole mikään "vastaus".Kerron vaan että minun mieheni äiti oli täysi romaani ja isä täysi valkolainne.Perheessä elettiin ja pukeuduttiin kuten valtaväestössäkin.Mieheni on siis 1/2 romaani ja meidän lapsi on...niin mitä hän onkaan?Tosin itsekin olen sen verran tumma,että nuorempana minua luultiin ulkomaalaiseksi,yleensä romaniksi.Olisin moisesta ylpeä.Mutta olen täysin valkolainen.Lapsemme on(monelta kuultuna)todella kaunsi(ei tieten saisi kehua omaansa..mutta toisten sanomaa toistan).Vielä en ole häntä perehdyttänyt perimäänsä.Mutta aion sen tehdä kun hän on vanhempi.Isänsä on sen verran lapselle kertonut että,ei kannata näytellä perhekuvia kavereille(missä on mummo/sukuaan),että välttyy kiusaamiselta.Suomi kun on todellakin RASISTINEN maa.Vai Saksa on sitä enemmän!


    • 717

      Jos menestyy esim. tangolaulajana, on romani (vaikka on farkut jalassa). Jos tulee kuuluisaksi vaikka vanhusten ryöstelystä, ei ole romani.

      • Mitjor

        Aika mauton viittaus Raikkuun, hyväsydäminen ja hieno mies on hän, mielestäni. Taisin taas kysyä erikoisia, no oletin jotenkin, että täällä on tarkoitus tai edes yritys keskustella asiallisesti...
        Kumpa vaan isoäiti eläisi, kysyisin häneltä...
        Anteeksi häiriö... ;/


      • oioioioujmkl
        Mitjor kirjoitti:

        Aika mauton viittaus Raikkuun, hyväsydäminen ja hieno mies on hän, mielestäni. Taisin taas kysyä erikoisia, no oletin jotenkin, että täällä on tarkoitus tai edes yritys keskustella asiallisesti...
        Kumpa vaan isoäiti eläisi, kysyisin häneltä...
        Anteeksi häiriö... ;/

        Miten niin mauton?
        Sehän menee justihinsa niin, että jos menestyy on romani,
        jos ei menesty on kaajeenmoinen.


      • 123432q
        oioioioujmkl kirjoitti:

        Miten niin mauton?
        Sehän menee justihinsa niin, että jos menestyy on romani,
        jos ei menesty on kaajeenmoinen.

        menee just noin keskenäs ja samankaltaisten kanssa. elä sotke normaaleja ihmisiä kaltaisiis.


    • kysele vaan

      kyllä tuosta tulee vähän kumpaakin...jos ylipäätään saavat jotain aikaseksi.

    • mietippä toisinpäin

      en tiiä? jos on puoliksi mustalainen niin sekö muka tekee sinusta "täysin mustalaisen", yhtä hyvin voi tai pitää sanoa et hän on puoliksi valkolainen. eli siis miksi aina puhutaan puoliksi mustalainen? Vittu yhtä paljon he on puoliksi valkolaisia!??

      • 2y424y24y

        tai kaks verinen vähän tarkempi kuvaus ko aiheesta kuin puol verinen mikä on periaattes alenta käsite, olla puoliks kokonainen. naurettavaa mut niinhän ne monet asiat menee ihmisten mielissä että pitää saada alentaa toisia millon milläkin tavalla.


    • vähän epävarma

      Eikös se mene sillä lailla jos lapsen isä on puoliromani ja äiti on täysin valkolainen. onko lapsi silloin 1/4 romaani ja 3/4 valkolainen

    • Anonyymi

      Varttimanne?

    • Anonyymi

      sekarotunen on sekarotunen,

    • Anonyymi

      Entäs somali ja romani saa lapsen niin mikäs se on.

    • Anonyymi

      Somaromano.

    • Anonyymi

      Puolikas on puolikas

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe