Millainen paikka

Pyörönkaari Petosella?

Olen muuttamassa kaupunkiin ja aluksi Petoselle. Kertokaapa mitkä on nämä "nikun talot"???????? Ilmeisesti kaupungin vuokrataloja. Itse olen muuttamassa Pyörönkaari 22 ja asunnon omistaa yksityinen, jolle muutan vuokralle.Millainen talo tämä on ja miten alueen ympäristö? Aluetta haukuttu kovasti tällä palstalla, mutta mielestäni alueella oli ihan normaalin näköistä elämää. Jos paljon tapahtuu, niin onhan siellä paljon ihmisiäkin!!!!!!
Asuin joskus aikaisemmin Rovaniemellä. Siellä todella huonomaineisella alueella ja saton vuokra-asunnossa. Asunto oli todella siisti ja rauhallinen, eikä koko vuoden aikana ollut ongelmia. Etukäteen kuulin että alue olisi aiva kamala, mutta ei ollut. Alueella kyllä asui työttömiä ja ehkä alkoholisteja muita alueita enemmän, mutta katukuvassa sitä ei huomannut. Oikeastaan meitä opiskelijoita se oli täynnä. Oulussa asuin arvostetulla asuinalueella uudessa kerrostalossa ja tässä maahanmuuttajia norkoili rapussa ja pihalla haitaksi asti. Lapset leikkivät hississä ja käytävissä. Talossa myös jatkuvasti mekkalaa jostain huoneistosta. Lisäksi "sijaitsee keskustan tuntumassa" oli aluksi ihan hyvä asia, mut helkkarin levotonta on ulkona arki-iltoinakin ollut.
Onko Petonen siis joku slummilähiö vai joskus ollut sellainen???? Vai onko siellä joku tietty tie/talot levottomia. Minulla ei ole tarkoitus "hengailla" missään lähiön kapakoissa tai kaduilla iltaisin, et ihan keskustassa töiden ja harrastusten parissa aion aikani viettää..Et silleen se mitä kaduilla tapahtuu, ei minua kiinnosta.
Mielestäni se on ollut saaristokaupungin kans ehdokkaana Suomen parhaimmaksi asuinalueeksi. Ihmettelen muutenkin et oman kaupungin porukka haukkuu koko ajan Kuopiota muutenki.. Niin kuin teki myös paikalliset Oulussa ja Rovaniemelläkin paikalliset haukkuivat kaupunkiaan. Mielestäni nämä kaikki kaupungit ovat olleet ihania ja kivoja paikkoja asua. Jopa oma pieni kotikuntani mun mieleen.... Eiköhän jokaisen elämä ja viihtyvyys, missä milloinkin, ole itsestä kiinni. Kuopiota haukutaan huumekaupungiksi ja samoin Rovaniemiemeä haukutaan. Itse on roissa nähnyt tätä mitenkään, vaikka liikuin paljon yöelämässä. Mut liikuin omien "ei todellakaan huumeheepojen kans" kavereiden kans ja en norkoillut missään kaduilla ja lähiöissä vapaa-ajalla... Itsestä se on kiinni millainen kaupunkikuva muodostuu!!! Mut kertokaa jotain asiallista Petosesta. Lähiöthän on aina lähiöitä, mutta onko oikeasti muka huono paikka????

12

2142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petosella

Ihan hyvä paikkaan pääset asumaan,kaikki palvelut on 200m säteellä,kohta Alkokin. Posti tosin muuttaa hieman kauemmaksi. Oman kokemuksen perusteella sanoisin että ihan suht rauhallinen talo se 22,että äläpä turhaan huoli.PS.Tervetuloa Petoslaiseksi

• sinulle...

toivottavasti viihdyn!

• alue...
        sinulle... kirjoitti:

toivottavasti viihdyn!

Niin iso että sinne mahtuu kaikenlaista väkeä. Keskimäärin oikein viihtyisä ja rauhallinen.

• AutsAutsAuts

Petonen on tosi hyvä paikka asua, olen asunut yli 10 v. Onhan täällä asukkaita, kuin pienessä kaupungissa. Hyvät ulkoilumahdollisuudet, uimahalli vieressä, on neljä ruokakauppaa ym. palveluita. On jopa kaksi asukastupaa, joissa erilaista toimintaa. Tuo osoite, johon muutat, on kirjaston talo, joten siinäkin suhteessa hyvä paikka. On vain toivottava, että asuntosi ei ole se viidennen kerroksen kulma-asunto, jossa asui kuuro tyttö kissalauman kanssa. Tyttö asui kissojen kanssa muutaman vuoden siinä ja kissat pissasivat nurkat täyteen ja haju oli sen mukainen koko käytävää myöten. Kun hissin oven avasi, niin tuli hirveä kissanpissin lemu jo vastaan. Tuo tyttö muutti siitä asunnosta pois (ONNEKSI)kesän aikana, kun ei varmaan voinut siinä kissanpississä enää itsekään olla. Kai siihen kämppään on sitten remppaa tehtiin jonkin verran. Mutta, toivon että kyse ei olisi tuosta asunnosta. Olen/olemme usein ajatelleen, että kukahan siihen seuraavaksi joutuu asumaan, sääliksi käy. On sinänsä harmi, että tuollainen kissanomistaja pilaa asunnon. Ja melkein meidän muittenkin asunnon, sillä lemu leijailee koko käytävässä. On nyt sitten pilaamassa seuraavaa asuntoa. Se tyttö oli siis ainakin kuuro, eikä puhunut siis kenenkään talolaisen kanssa. Liekö ollut muutenkin sairas, kun ei osannut eläimiä oikein hoitaa, vaan antoi pilata koko asunnon. Kukaan ei varmaan ollut neuvonut sitä tyttöä, että kissoille pitää laittaa hiekkalaatikko,eikä saa antaa pissiä asunnon lattialle.

Joten, haistelehan, kun tulet tänne päin ja avaat oven asuntoon!

• Ihmettelen vaan.

paraikaa 4 vai peräti 5 huoneistoa myynnissä??? Jo keväästä asti.
        onx joku sijoittaja laittanut asuntosalkkunsa myyntiin vai onko siellä joku vittumainen kyttärilauma pilaamassa ilmapiiriä?

• asuntojaan pois
        Ihmettelen vaan. kirjoitti:

paraikaa 4 vai peräti 5 huoneistoa myynnissä??? Jo keväästä asti.
        onx joku sijoittaja laittanut asuntosalkkunsa myyntiin vai onko siellä joku vittumainen kyttärilauma pilaamassa ilmapiiriä?

kertoi minulle joku välittäjä. Itse muutan ehkä kuukauden päästä juuri sellaiseen asuntoon, jonka sato on myynyt yksityiselle. Välittäjän mukaan talon asunnot alkaa olla yksityisten omistuksessa. Osa vuokralla ja osa ei. Asuntojen kunto myytävissä tyydyttävä, mut sitä jota itse katselen ja ilmeisesti vuokraan, remontoidaan parhaillaan. Eli osa vuokra-asunnoista on paremmassa kunnossa kuin nyt myytävät.Näin on ainakin minulle kerrottu.

• ilmestyskirjan peto

Eikö nimi "PETONEN" kerro jo kaiken.

• ihan huolettomana

sinne muutan, kunhan kyselin... Helsinkikin sit joku helvetin esikartano, jos miettii ulkomaalaisten korviin.. miltä kuulostaa. Kaunista seutua se on (petonen)ja surkimuksiahan joka kaupungin kolkka sisältää. Lähiöissä ne asuu ja sit varakkaiden aluella rosvoavat. Sääli et sellaisia raukkoja olemassa, jotka ei pysty elämään normaalisti. Alkoholi ei vie ketään eikä työttömyys aiheuta rappiota. Itse ihminen sen tekee....

• mukava..
        ihan huolettomana kirjoitti:

sinne muutan, kunhan kyselin... Helsinkikin sit joku helvetin esikartano, jos miettii ulkomaalaisten korviin.. miltä kuulostaa. Kaunista seutua se on (petonen)ja surkimuksiahan joka kaupungin kolkka sisältää. Lähiöissä ne asuu ja sit varakkaiden aluella rosvoavat. Sääli et sellaisia raukkoja olemassa, jotka ei pysty elämään normaalisti. Alkoholi ei vie ketään eikä työttömyys aiheuta rappiota. Itse ihminen sen tekee....

Tervetuloa, tällaisia ihmisiä kaivataankin tännepäin. Tosiaankin, Petosella on ihan kiva asua, on luontoa, liikuntareitit, ladut ja kauppoja, kirjasto, koulut, apteekki,uimarannat, kaikki lähellä.
        Kaikissa paikoissa missä on ihmisiä enemmälti, on myös huonompiosaisia, eikä ne ole harmiksi, jos ei itse sitä halua.

• noin kuukauden päästä
        mukava.. kirjoitti:

Tervetuloa, tällaisia ihmisiä kaivataankin tännepäin. Tosiaankin, Petosella on ihan kiva asua, on luontoa, liikuntareitit, ladut ja kauppoja, kirjasto, koulut, apteekki,uimarannat, kaikki lähellä.
        Kaikissa paikoissa missä on ihmisiä enemmälti, on myös huonompiosaisia, eikä ne ole harmiksi, jos ei itse sitä halua.

varmaan siellä päin. En huono-osaisia katso alas päin. Joillakin ei käy tuuri elämässä ja asiat ei mene aina niin kuin on suunnitellut. Köyhempikin voi olla fiksu ja luotettava, mut alkoholistit, narkkarit, rikollise yms.. ei saa minulta mitään arvostusta, saati ymmärrystä. Jokainen on oman elämänsä herra. Kivalta paikka näyttää. Valoisa ja puistomainen ympäristö. Kuopiossakin aika "pimeitä" ja pusittuneita asuinalueita, joissa en mielellään iltaisin liikuskelis.

• tietäjä.

Juu, tervetuloa vaan. Pyörönkaaren kerrostalossa olen 16v asunut ja parempaa paikkaa en vielä ole kotimaasta tavannut. Ihan olen tavallinen töissäkäyvä ja harrastava ihminen, koskaan ei minua ole kadulla tms häiriköity. Kaunista seutua on Petonen, kaikki palvelut lähellä. Muistaakseni tämä alue voitti jonkun valtakunnallisen arkkitehtikilpailun joskus 90-luvulla.

• Anonyymi00013

Petonen!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      231
      3011
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      197
      2646
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      112
      1253
    4. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      141
      1208
    5. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      1119
    6. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      70
      1108
    7. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      372
      1091
    8. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1065
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      21
      1005
    10. Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä

Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin
      Rovaniemi
      8
      833
    Aihe