70-luvun rinteeseen rakennetussa paritalossa on salaoja, mutta ei putkitusta sadevesille.
Olisko huono ajatus laittaa sadevesien syöksytorvet menemään salaojan kulmakaivoihin vai aiheutuuko tästä salaojan tulvimista kellarin pohjiin ?
Sadevedet salaojaan ?
6
1842
Vastaukset
- salaoja
Ei missään nimessä saa laittaa. Salaojien tarkoitushan on poistaa sokkelin vierustasta vesi pois. Tolla periaatteellahan on mahdollista viedä vettä sinne monin verroin lisää.
- mukaan
(RakMK C2 kohta 2.2.1) sadevesiä ei saa johtaa salaojajärjestelmään.
- putkari2
jos olen väärässä mutta eikö salaojat ja sadevedet voi laittaa samaan kaivoon jos salaojat on pallopadotusventtiilin takana.
- putkari3
putkari2 kirjoitti:
jos olen väärässä mutta eikö salaojat ja sadevedet voi laittaa samaan kaivoon jos salaojat on pallopadotusventtiilin takana.
Sadevedet ja salaojavedet saa ohjata samaan kokoomakaivoon jos salaojavedet ohjataan pallopadotusventtiilin kautta. Eli ei syöksytorvia ei saa asentaa niin että vesi ohjataan salaojajärjestelmän tarkastuskaivoihin, joita pitäisi olla talon joka nurkalla.
- Salaojavedet
putkari2 kirjoitti:
ja katto/pintakuivatusvedet kohtaavat yleensä ensimmäisen kerran perusvesikaivossa, jonne so-vedet tulevat pallopadotusventtiilin kautta.
- JH.
Näin se tieto tasaantuu ja ainakin minulla viisaus lisääntyy..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402939
- 172726
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402058