Lukupiiri

tib-by

Etsimme lukupiiriimme lisää innokkaita lukijoita! Meitä on n. 5 henkeä tällä hetkellä, ikäluokkaa 15-22v. Jokainen meistä lukee saman kirjan tietyssä ajassa ja sitten keskustelemme siitä netissä omassa msn-yhteisössämme, jota on varsin helppo käyttää. :D Tähän asti piirimme on toiminut varsin hyvin ja hyviä lukukokemuksiakin on osunut kohdalle monesti.
Jos olet kiinnostunut liittymään, vastaa tähän keskusteluun! Olisi mukavaa saada uutta verta joukkoon. :>

14

1021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukija täältä Suomen maalta

      Hei! Minua kyllä kiinnostaisi suurestikin, mutta haluaisin kyllä hieman tietää, että onko teillä tälläinen tappotahti, että Saatana saapuu Moskovaan tällä viikolla ja ensi viikolla Rikos ja rangaistus. Olen koht' nuori. 15. Mutta jos haluatte minut mukaan, voin tulla, jos teidän tapanne lukea on inhimillinen ja sopii myös niille, kenellä on muita kirjojakin ja koulukin.

      Odottaen vastaustanne
      S.H.

      • tib-by

        Ei todellakaan mennä kovaa vauhtia ei. Aloitin itse nyt syksyllä lukion enkä meinaa ehtiä lukea mitään muuta kuin koulukirjoja että en todellakaan pyydä lukupiiriläisiä lukemaan viikossa jotain tuhatsivuista monsteria ja seuraavalla viikolla toista. :D Ja jos tunnet tarpeelliseksi skipata jonkun kirjan esim. koulukiireiden takia niin toki suomme tälläisen mahdollisuuden. :> Vielä kiinnostunut?


      • Nimetön
        tib-by kirjoitti:

        Ei todellakaan mennä kovaa vauhtia ei. Aloitin itse nyt syksyllä lukion enkä meinaa ehtiä lukea mitään muuta kuin koulukirjoja että en todellakaan pyydä lukupiiriläisiä lukemaan viikossa jotain tuhatsivuista monsteria ja seuraavalla viikolla toista. :D Ja jos tunnet tarpeelliseksi skipata jonkun kirjan esim. koulukiireiden takia niin toki suomme tälläisen mahdollisuuden. :> Vielä kiinnostunut?

        Kiva, joo, olen vielä kiinnostunut. Mitens hoidetaan tämä tälläinen yhteydenotto?


      • tib-by
        Nimetön kirjoitti:

        Kiva, joo, olen vielä kiinnostunut. Mitens hoidetaan tämä tälläinen yhteydenotto?

        Laita vaikka mulle sähköpostia ([email protected]) niin lähetän sulle kutsun meidän yhteisöön. :>
        Lisää porukkaa vaan. :D


      • myös tahdon
        tib-by kirjoitti:

        Laita vaikka mulle sähköpostia ([email protected]) niin lähetän sulle kutsun meidän yhteisöön. :>
        Lisää porukkaa vaan. :D

        tahtoisin.

        Minkälaisia kirjoja lukupiirissänne luetaan? Pääseekö niiden valintaan vaikuttamaan (äänestys vai yksi valitsee)?

        Lähettelenkin myöhemmin sinulle postia.


      • tib-by
        myös tahdon kirjoitti:

        tahtoisin.

        Minkälaisia kirjoja lukupiirissänne luetaan? Pääseekö niiden valintaan vaikuttamaan (äänestys vai yksi valitsee)?

        Lähettelenkin myöhemmin sinulle postia.

        Ennen valittiin kaikki yhdessä, nyt olen valinnut itse kerran yksin ilman muita piiriläisiä, mutta jatkossa kirjojen valinta hoituu eri tavalla, täytyy vielä miettiä miten olisi parasta, jotta jokainen voisi vaikuttaa. Idea on jo kehitteillä. :D


    • tällaista

      kuulostaa kivalta idealta, onkohan tällaista lukupiiriä missään yli 22 vuotiaille?

      • kuulostaa mielenkiintoiselta

        Itseasiassa ajattelin ihan samaa kun lukaisin aloittajan viestin. Olen kanssa yli 22. Mahdutaiskohan silti mukaan tähän, tai jos joku tietää jonku muun...


      • tib-by
        kuulostaa mielenkiintoiselta kirjoitti:

        Itseasiassa ajattelin ihan samaa kun lukaisin aloittajan viestin. Olen kanssa yli 22. Mahdutaiskohan silti mukaan tähän, tai jos joku tietää jonku muun...

        Meidän lukupiiriin otetaan mukaan ihan kaikenikäisiä, kerroin vain että meitä on tällä hetkellä 15-22-vuotiaita. :> Luemme yleensä nuorille ja aikuisille suunnattuja kirjoja, että sen ei pitäisi olla ongelma. Että tervetuloa vaan, mailitse pääsee mukaan: [email protected]


      • minä kyllä
        tib-by kirjoitti:

        Meidän lukupiiriin otetaan mukaan ihan kaikenikäisiä, kerroin vain että meitä on tällä hetkellä 15-22-vuotiaita. :> Luemme yleensä nuorille ja aikuisille suunnattuja kirjoja, että sen ei pitäisi olla ongelma. Että tervetuloa vaan, mailitse pääsee mukaan: [email protected]

        tunnen itseni liian vanhaksi lukupiiriinne joten jätän välistä :( Mutta tosiaan jos joku tietää tai on halukas aloittamaan lukupiirin joka koostuu yli 20v lukijoista niin olisin kiinnostunut liittymään mukaan!


    • asiasta kiinnostunut

      Tykkään kanssa kovasti lukemisesta ja tällainen piiri vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta mutta olen kanssa reilusti yli 20v. Olisi ihan kivaa jos joku järjestäisi lukupiirin yli 20v ikäisille ihmisille.

      • Semmoinen tuli mieleen, että tuota lukupiiri-ideaa voisi yrittää semmoisen fooruminkin puolella. Osoitteessa www.kirjatoukka.com on kirjoihin ja lukemiseen erikoistunut foorumi, jonka toiminta voisi olla vilkkaampaakin. Lukupiiri voisi kummasti kohentaa foorumieloa. Tulkaa, kiinnostuneet, foorumille ja sanokaa. Viritellään lukupiiri pystyyn.


      • tulin... :)
        matthau kirjoitti:

        Semmoinen tuli mieleen, että tuota lukupiiri-ideaa voisi yrittää semmoisen fooruminkin puolella. Osoitteessa www.kirjatoukka.com on kirjoihin ja lukemiseen erikoistunut foorumi, jonka toiminta voisi olla vilkkaampaakin. Lukupiiri voisi kummasti kohentaa foorumieloa. Tulkaa, kiinnostuneet, foorumille ja sanokaa. Viritellään lukupiiri pystyyn.

        Kävin tutustumassa siihen foorumiin.. ihan kivalta vaikutti, vaikka vähän enemmän sais elämää olla :) Jostain syystä en kuitenkaan saanut viestiäni perille .. lähetä-nappi tyhjensi vain koko näytön :) Mutta kiinnostunut olisin vieläkin..


      • apua
        matthau kirjoitti:

        Semmoinen tuli mieleen, että tuota lukupiiri-ideaa voisi yrittää semmoisen fooruminkin puolella. Osoitteessa www.kirjatoukka.com on kirjoihin ja lukemiseen erikoistunut foorumi, jonka toiminta voisi olla vilkkaampaakin. Lukupiiri voisi kummasti kohentaa foorumieloa. Tulkaa, kiinnostuneet, foorumille ja sanokaa. Viritellään lukupiiri pystyyn.

        Minnes osastoon tuonne sitten lukupiiri kyhätään kokoon ? Osastojahan on ties' kuinka monta tuolla. Ja kuka tuon lukupiiri toiminnan sitten käynnistää ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe