ILMAISET LÄÄKKEET POIS

astmaatikko

Mielestäni sellaisilla astmaatikoilla ja allergikoilla joilla on elukoita kotona , huonetiloissa ,tai jotka tupakoivat, ei pitäisi olla oikeutta lääke ja sairaala korvauksiin.

Joka pitää sairauden lähdettä kodissaan ,tai aiheuttaa omalla kåytöksellään sairauden. Hänen pitäisi maksaa siitä aiheutuneet kulut.Ja vielä niin että hän ei kuuluisi julkisen terveydenhoidon piiriin vaan yksityispuolelle ilman kela-korvauksia.

Nuo itsensä sairastuttajat vievät turhaan euroja esim. vanhusten ja lapsipotilaiden hoidosta.

8

668

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikä minulla ole

      yhden yhtä ilmaista lääkettä, erityiskorvattavia sen sijaan on....
      Ja ei, ei ole eläimiä, en tupakoi, ei ole kasveja jne.

      • on hyvä asia

        tarkoitan ihmisiä joille on diagnosoitu astma ja/tai allergioita ja jotka siitähuolimatta tupakoivat, pitävät elukoita huoneissaan, heidän pitäisi itse maksaa kaikki sairaudestaan aiheutuneet kulut.

        Kai se nyt olisi vähintä nitä voisivat omaksihyväkseen tehdä, poistaa elinpiiristään sairastuttavat asiat.

        Tulee vaikutelma että he tahallaan aiheuttavat sairautensa, eivät suostu hoitoon.Ei kai yhteiskunnalla ole velvollisuutta heitä väkisin hoitaa.

        On ihan eri asia jos potilas yrittää itsekin hoitaa itseään , sitä pitäisi tukea vielä enemmän, kuntoutuksilla ja esim. talvella edullisilla lomamatkoilla lämpimään.

        Tiedän tapauksia että lapset ovat astmaatikkoja, ja vähänväliä sairaalassa mutta koirasta ei raskita luopua.Ihmetyttää tämä asennemaailma.

        niinpä niin ei kokolattiamattoja ei karvaisia seinävaatteita ei neulomista, ei ompelua ei pölyjä tai hajuja....tuttua tarinaa....


      • logiikalla
        on hyvä asia kirjoitti:

        tarkoitan ihmisiä joille on diagnosoitu astma ja/tai allergioita ja jotka siitähuolimatta tupakoivat, pitävät elukoita huoneissaan, heidän pitäisi itse maksaa kaikki sairaudestaan aiheutuneet kulut.

        Kai se nyt olisi vähintä nitä voisivat omaksihyväkseen tehdä, poistaa elinpiiristään sairastuttavat asiat.

        Tulee vaikutelma että he tahallaan aiheuttavat sairautensa, eivät suostu hoitoon.Ei kai yhteiskunnalla ole velvollisuutta heitä väkisin hoitaa.

        On ihan eri asia jos potilas yrittää itsekin hoitaa itseään , sitä pitäisi tukea vielä enemmän, kuntoutuksilla ja esim. talvella edullisilla lomamatkoilla lämpimään.

        Tiedän tapauksia että lapset ovat astmaatikkoja, ja vähänväliä sairaalassa mutta koirasta ei raskita luopua.Ihmetyttää tämä asennemaailma.

        niinpä niin ei kokolattiamattoja ei karvaisia seinävaatteita ei neulomista, ei ompelua ei pölyjä tai hajuja....tuttua tarinaa....

        Lihaville ihmisille ei myönnetä korvausta sydänvaivoihin, diabeteksen yms (hehän ovat itse halunneet nämä sairaudet koska ovat syöneet). Urheilijat eivät saa korvausta urheiluvammoista (mitäs ovat jatkaneet urheilua riskeistä huolimatta).

        Yritän tässä sanoa, että lukuisat sairaudet ovat ihmisen elinympäristön aiheuttamia. Pitäisikö nämä kaikki sitten evätä korvausten piiristä? Tuollaiseen on mahdotonta vetää rajaa.


      • EI OLE
        logiikalla kirjoitti:

        Lihaville ihmisille ei myönnetä korvausta sydänvaivoihin, diabeteksen yms (hehän ovat itse halunneet nämä sairaudet koska ovat syöneet). Urheilijat eivät saa korvausta urheiluvammoista (mitäs ovat jatkaneet urheilua riskeistä huolimatta).

        Yritän tässä sanoa, että lukuisat sairaudet ovat ihmisen elinympäristön aiheuttamia. Pitäisikö nämä kaikki sitten evätä korvausten piiristä? Tuollaiseen on mahdotonta vetää rajaa.

        Ei siis ole pakko pitää elukoita huonetiloissa(opskoirat poikkeus)

        Hengityselin sairaat ihan varmasti tietävät, miten haitallista tupakointi on.

        Asioita ei voi edes verrata.

        Ruokailu on välttämättömyys.

        Urheilijat urheilkoot maltillisemmin.


      • on.
        EI OLE kirjoitti:

        Ei siis ole pakko pitää elukoita huonetiloissa(opskoirat poikkeus)

        Hengityselin sairaat ihan varmasti tietävät, miten haitallista tupakointi on.

        Asioita ei voi edes verrata.

        Ruokailu on välttämättömyys.

        Urheilijat urheilkoot maltillisemmin.

        Välttämättömyys, sitä en todellakaan edes yritä kiistää. Mutta ruokailla voi myös terveellisesti, lihomatta. Ja sen jälkeen kun sydänvaivat on todettu, niin pitäisikö ihmiseltä evätä korvaukset sillä perusteella että hän syö yhä perunalastuja?

        Tiedän, että mainitsemasi asiat ovat pahasta astmaatikoille/allergikoille. Mutta et voi syyllistää yksinomaan astmaatikkoja/allergikkoja sairautensa laiminlyönnistä ja pahentamisesta.

        Tiesitkö että myös rauhallisessa urheilussa sattuu vahinkoja?


    • tämä?

      Minulla ei ole eläimiä, kokolattiamattoja, en polta tai rymyä baareissa, syön vitamiineja ja urheilen. Siltikään astmani ei helpota. Mitenkäs poistat siitepölyt ja ilmansaasteet ja tämän kesän Venäjältä tulleet savut?

      • NYT JOTENKIN

        Vaikea ymmärtää:
        KUN POTILAALLE ON DIAGNOSOITU ASTMA/ALLERGIOITA.

        Ja lääkärisedän/tädin kanssa mietitty onko kotona ken ties niitä ärsykkeitä.

        Ja jos todetaan esim. allergisuus koiralle,eikä sittenkään luovuta siitä koirasta, silloin korvaukset pois.

        Ja jos hävittää sen koiran=poistaa sen ärsykkeen , olisi oikeus korvauksiin.

        Kun ihminen suostuu omaan hoitoonsa ja haluaa tehdä kaikkensa korvaukset ok.

        Olen samaa mieltä , että on ärsykkeitä joille ei voi mitään = siitepölyt,saasteet ym. sitä suuremmalla syyllä potilaan pitäisi huolehtia siitä että ei tahallaan rasita elimistöään.

        Eihän kukaan järkevä ihminen tuönnä toistuvasti kättään kuumaan munkkirasvaan= ymmärtää että käsi palaa.
        Tupakoiva astmaatikko ärsyttää keuhkojaan tahallaan = sairastuu , jää sairaslomalle,saa korvattavat lääkkeet, ym. yhteiskunnan tukia.

        "jos tupakoit = maksat itse
        jos et tupakoi=yhteiskunta maksaa"

        Kyse on siis tilanteesta jolloin sairaus on todettu ja ruetaan potilasta hoitamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe