ollaan oltu kaksi kertaa Aurinkomatkojen reissussa ja kerran Finnmatkojen reissussa.Meidän mielestä Aurinkomatkat on selvästi parempi matkanjärjestäjä kuin Finnmatkat!vai mitä olette mieltä?
Aurinkomatkat vs Finnmatkat
31
5375
Vastaukset
- samaa mieltä
aurinkomatkat parempi joka osa-alueella!1
- keskitysleirille
ja kummatkin ovat parempia kuin Detur.
Onko tuolla Deturilla muuten mitään yhteyttä kaikkien aikojen surkeimpaan matkanjärjestäjään eli Kymppimatkoihin? - syyslomailija
Aurinkomatkoilla huonot hotellit ja huonot ruuat ja huoneiden sijainti aina suomalaisilla huonoin, Finnmatkoilla upeita Blue-hotelleja joissa hyvä ruoka ja aina hyvät hotellihuoneet sijainnit.
ehdottomasti suosittelen finnamtkoja et pety!- cat22
oon kanssa ollut tyytyväinen aurinkomatkoihin, tosin en ole pitkiin aikoihin ollut muilla matkanjärjestäjillä. pitää paikkansa että Suomalaiset eivät saa sijainniltaan aina parhainta huonetta,vaikka jos tilaisi hyvinkin ajoissa matkan. ja puhun tästä kokemuksella.mutta, muuten a-matkat on ihan hyvä.
- a-matkat
päihittää selvästi epämääräisen finnmatkat,finnmatkoilla tulee kaiken näköisiä lisämaksuja busseihin ei riitä oppaita ja esitteet loppuvat kesken jos menet tervetulo tilaisuuteen ja asut halvemmassa hotellissa niin joudut menemään taksilla tosin saat maksun kuittia vastaan takaisin tälläinen on tämä tui tui yhtiö
- molemmilla
...on menty, samaa bulkkipalvelua kumpikin. Tjäreborg on kokemukseni mukaan parempi kuin kumpikaan, tosin sitä ei tässä kysytty.
- Mika x 75
...sillä itse päädyin juuri Tjäreborgiin. Halvalla sai vaikka ei matkajokeri olekaan. Lauantaihin asti tarvisi jaksaa odottaa ekaa Turkin matkaa... =)
Kohta tullaan Alanya!
- parempi
ensikesänä tehdään parikin reissua turkkiin,ja varmasti valitsemme Aurinkomatkat!Enemmän kokemusta matkojen järjestäjänä kuin millään muulla! :)
- Aurinkoa
Itse olin Turkissa kesällä. Finnmatkat oli matkanjärjestäjä, enkä ollut järjestelyihin tyytyväinen. Hotelli oli luvattua paljon huonompi ja järjestely muutenkin takkuista.
Yleensä olen ollut Finnmatkoihin tyytyväinen, mutta tämän kesän reissu oli Finnmatkojen osalta suuri pettymys. Marmaris oli kohteena mukava kokemus.- JokaKesä
Aurinkomatkoihin olen aina ollut tyytyväinen. Tiistaina ollaan lähdössä ensimmäistä kertaa Finnmatkojen matkalle Marmarikseen. Ainakin tähän asti on jotenkin tökkinyt, vasta perjantaina saatiin tieto lennosta takaisinpäin. Olivat peruneet lentojaan ja nyt palataan takaisin Milaksen kentältä. Missä hotellissa olit Nimimerkki Aurinko? Me palataan 3.10 ja sitten kerron kuin kaikki meni.
- aloittaja
JokaKesä kirjoitti:
Aurinkomatkoihin olen aina ollut tyytyväinen. Tiistaina ollaan lähdössä ensimmäistä kertaa Finnmatkojen matkalle Marmarikseen. Ainakin tähän asti on jotenkin tökkinyt, vasta perjantaina saatiin tieto lennosta takaisinpäin. Olivat peruneet lentojaan ja nyt palataan takaisin Milaksen kentältä. Missä hotellissa olit Nimimerkki Aurinko? Me palataan 3.10 ja sitten kerron kuin kaikki meni.
sama huomattiin,Finnmatkoilla epävarmaa.Tuntuu että kukaan ei tiedä varmaksi juuri mitään.Aurinkomatkoilla touhu varmempaa!
- Just ask
Niin siis olet ollut marmariksessa, mutta missä hotellissa? taisit sanoa olleesi pettynyt huoneen varustetasoon yms. Me olimme myös marmariksessa ja itse kaupunkia en moiti mitenkään. Hotelli ei vain vastannut luvattuja odotuksia. Esim. varustetasoltaan
- Aurinkomatkoilla
Kova halu olisi lähteä ensikesänä Aurinkomatkojen reissulle Marmarikseen.Tietääköhän kukaan,kuinka paljon tulee muutoksia ensikesän tarjontaan,nykytilanteesta johtuen.Vastaus saadaan varmaan Marraskuussa,kun Aurinkomatkojen kesän matkat tulevat myyntiin?!
- tulee ensi kesä Aurinkomatk...
Onko sinulla päiväkin tiedossa milloin Aurinkomatkoille tulee ensi kesä myyntiin? Muistelisin, että viime syksynä oli aiemmin kuin marraskuussa...voin toki muistaa väärinkin.
- matkatoimistossa
tulee ensi kesä Aurinkomatk... kirjoitti:
Onko sinulla päiväkin tiedossa milloin Aurinkomatkoille tulee ensi kesä myyntiin? Muistelisin, että viime syksynä oli aiemmin kuin marraskuussa...voin toki muistaa väärinkin.
ja kertoivat etä lokakuun lopussa,mutta varmemmin Marraskuun alussa! :)
- cat22
minä taasen muistelisin että myynti olisi alkanut marraskuun alkupäivinä, ja sittenhän siinä esitteessä oli vielä tarkka kelloaika milloin kesämyynti alkaa.
- vastauksestasi
matkatoimistossa kirjoitti:
ja kertoivat etä lokakuun lopussa,mutta varmemmin Marraskuun alussa! :)
Mitä tulee Aurinkomatkojen vai Finnmatkojen paremmuuteen niin olen käynyt nyt perättäisinä kesinä perhematkalla Alanyassa. Edellisenä kertana Finnmatkoilla, nyt Aurinkomatkoilla ja molemmat toimivat ihan hyvin. Kuitenkin jos matkanjärjestäjiä paremmuuteen laittaisin niin Aurinkomatkoilla tuntui olevan jollain lailla selkeämmät pelisäännöt. Meille sattui kyllä molemmilta oikein onnistuneet hotellit. Ja nettivarauksen lisäksi sain molemmilta firmoilta hyvää puhelin-/sähköpostipalvelua.
- Viia
Viime vuonna matkat tuli myyntiin kahdeksas marraskuuta ja tänä vuonna kuulemma suurinpiirtein samoihin aikoihin...
- kotiutunut
Olin juuri Finnmatkojen järjestämällä matkalla Alanyassa eikä mulla ainakaan oo mitään valittamista, eikä muillakaan meidän reissuporukasta. Kaikki toimi niinkuin pitää. Kokemusta on myös Aurinkomatkoista, hyvin toimii homma heilläkin. Oma kokemukseni kuitenkin on, että Finnmatkoilla on paremmat hotellit. Mutta makuja on tietysti monia...
- sitenkin Dubaihin
Olen luottanut aina Aurinkomatkoihin, mutta tänä kesänä varasin marraskuuksi matkan Dubaihin Finnmatkojen kautta. Ymmärsin varausvaiheessa, että on kyseessä 6,5 tunnin suora Lomalento Hki-Dubai. Myöhemmin nettiä selatessani totesin, että menomatka kestää 8,5 tuntia ja välilasku on
Tukholmassa. Soitin Finnmatkoihin ja tiedustelin, voinko saada paikkani Premium-luokkaan, jossa olisi enemmän jalkatilaa, päätin maksaa siitä ilosta lisää n. 200€. Tätä mahdollisuutta oli mainostettu Dubain lennoille heidän matkaesitteessään. Sain aika tylyn vastauksen, ettei se käy, ei sellaista luokkaa ole näissä koneissa käytössä.
Olin muutaman päivän kysymysmerkkinä, tietämättä mitä tekisin. Soitin taas Finnmatkoille ja kysyin, onko mitään muuta mahdollisuutta saada enemmän jalkatilaa - ei ole. Samalla kuitenkin selvisi, että lento on sittenkin suora, ei mennäkään Tukholman kautta.Hyvä juttu.
Jotenkin alkoi kuitenkin luottamuspula vaivata ja menin seuraavana päivänä netisivuille. Nyt oli lähtö- ja paluupäivä siirretty päivää myöhemmäksi. Tässä vaiheessa oli mittani täysi. Menin matkatoimistoon ja peruutin matkani. En uskaltanut ottaa sitä riskiä, että jonain päivänä olisi Dubain matkani vaihdettu Timbuktun matkaan, kun se sattui sopimaan paremmin Finnmatkojen ohjelmaan. - lissu
en voikun kehua aurinkomatkoja. Käyty heidän kauttaan Hurghadassa Egyptissä ja Marmariksessa Turkissa. Kaikki pelannut ja retket olleet rahansa arvoisia. Oppaat todella mukavia.
Marmariksessa ainakin Aurinkomatkojen hotellit olleet hyvillä paikoilla lähellä keskustaa. Lapsiperheet varmaan haluavat toisenlaisia hotelleja. Itselle hotelli on vain nukkumapaikka silloin kun sinne kerkiää :)
Finnmatkoilla yleensä hotellit täysi brittejä, jotka eivät välttämättä aina niin kivoja.
Plussaa tietenkin Finskillä lentäminen. - on parempi
Olemme olleet Aurinkomatkojen järjestämällä lomamatkalla yli kymmenen kertaa ja aina palanneet tyytyväisinä. Kerran olimme Finnmatkojen matkalla ja moni asia jäi kaivelemaan mieltä. Aurinkomatkat tuntuu paljon
luotettavammalta. Asia on niin kuin luvataan, eikä sitä moneen kertaan muutella. Hotellit ovat olleet hyviä, tosin olemme aina valinneet 3-5 tähteä ja matkat on varattu hyvissä ajoin. Suosittelen ehdottomasti Aurinkomatkoja.- ellis
Aurinkomatkat ehdottomasti parempi! Finnmatkat ottii haltuunsa paremmat hotellit alanyassa ja nosti hintoja törkeesti ja nyt esim. club sidaria ei edes myydä suomalaisille ja finnmatkat perii 15 e aterioista koneessa, ei kukaan muu. Ja finnmatkoja ei taida kiinnostaa nämä suomen markkinat muutekaan, muut yhtiöt myy halvalla matkoja turkkiin mutta finnmatkat ei esim. 385e 1 vko alanyaan margarita hotelliin joka nyt ei kuitankaan ole mikään 5 tähden hotelli, siis ei huonokaan mutta verrattuna muitten matkajärj hintoihin nyt niin todella korkeat. Mutta jos finnmatkat on sitä mieltä että heitä ei palvelu kinnosta niin minkäs voit, onneksi on AM!
- mieltä
ellis kirjoitti:
Aurinkomatkat ehdottomasti parempi! Finnmatkat ottii haltuunsa paremmat hotellit alanyassa ja nosti hintoja törkeesti ja nyt esim. club sidaria ei edes myydä suomalaisille ja finnmatkat perii 15 e aterioista koneessa, ei kukaan muu. Ja finnmatkoja ei taida kiinnostaa nämä suomen markkinat muutekaan, muut yhtiöt myy halvalla matkoja turkkiin mutta finnmatkat ei esim. 385e 1 vko alanyaan margarita hotelliin joka nyt ei kuitankaan ole mikään 5 tähden hotelli, siis ei huonokaan mutta verrattuna muitten matkajärj hintoihin nyt niin todella korkeat. Mutta jos finnmatkat on sitä mieltä että heitä ei palvelu kinnosta niin minkäs voit, onneksi on AM!
onneksi on Aurinkomatkat!Taitaa palvella meitä Suomalaisia kaikista ammattitaitoisemmin!!Ensikesänä Aurinkomatkoilta reissu Marmarikseen!!
- Matkanjärjestäjä aina Finnm...
Eli siis Finnmatkoja kannatan. Halvempia hintoja, parempia hotelleja, lennetään suomalaisilla koneilla, hotellit keskeisillä paikoilla. Ja lisäksi on mahdollisuus valita jokin Blue-hotelleista. Sanoisin, että Finnmatkoilla enemmän valinnan varaa. Ja suomalaiset oppaat ja lennot :)
- asiallisempia
Finn-matkoilla.
Olin tänä kesänä sattumalta eräässä hotellissa jossa oli Aurinkomatkojen vanhempi opashenkilö pitämässä tervetulotilaisuutta.
Asiat tuli selkeästi esitettyä,mutta se tyyli ja tapa millä hän esitteli hotellin "isännän",niin ei voi sanoa kun huhhuh.
Minä olisin nostanut oppaan ulos,sen verran tuli pilkkaa niskaan ja turistit naureskelivat vaikka mielestäni siinä ei ole mitään nauramista kun toista ihmistä irvaillaan.
Jos oppaalla on jotain hampaankolossa tätä henkilöä vastaan ei kuitenkaan pitäisi tuoda sitä esille asiakkaiden kuullen.
Finnmatkat siis parempi. - vitsiveikko
asiallisempia kirjoitti:
Finn-matkoilla.
Olin tänä kesänä sattumalta eräässä hotellissa jossa oli Aurinkomatkojen vanhempi opashenkilö pitämässä tervetulotilaisuutta.
Asiat tuli selkeästi esitettyä,mutta se tyyli ja tapa millä hän esitteli hotellin "isännän",niin ei voi sanoa kun huhhuh.
Minä olisin nostanut oppaan ulos,sen verran tuli pilkkaa niskaan ja turistit naureskelivat vaikka mielestäni siinä ei ole mitään nauramista kun toista ihmistä irvaillaan.
Jos oppaalla on jotain hampaankolossa tätä henkilöä vastaan ei kuitenkaan pitäisi tuoda sitä esille asiakkaiden kuullen.
Finnmatkat siis parempi.Taidanpa tietää mistä puhut ja sanoisin tähän, että vanhojen kaverusten välisestä vitsailusta taisi olla kysymys. Huumorin kanssa täytyy tietysti olla tarkka, koska kaikki ei aina suhtaudu titeynlaisiin "heittoihin" ja muutenkaan vitseihin samalla tavalla. Eikä kaikki tietenkään tunne vitsailijaa tai vitsin kohdetta entuudestaan. Neutraali linja oppaiden puheissa on tietysti parempi.
- hyvät
vitsiveikko kirjoitti:
Taidanpa tietää mistä puhut ja sanoisin tähän, että vanhojen kaverusten välisestä vitsailusta taisi olla kysymys. Huumorin kanssa täytyy tietysti olla tarkka, koska kaikki ei aina suhtaudu titeynlaisiin "heittoihin" ja muutenkaan vitseihin samalla tavalla. Eikä kaikki tietenkään tunne vitsailijaa tai vitsin kohdetta entuudestaan. Neutraali linja oppaiden puheissa on tietysti parempi.
oppaat.Todella ammattitaitoisia,osaavat olla ystävällisiä tiukoissakin paikoissa!Aina Aurinkomatkoille!!
- EHDOTTOMASTI
PARAS VAIHTARI!! :)
- tarjonta
ratkaisee.Toivottavasti ensi kesänä Aurinkomatkat pystyy tarjoamaan hyvän valikoiman!!
- halvempi
Pidän kaikin puolin enemmän Finnmatkoista.
Luin lehdestä kerran vertailun matkanjärjestäjien kesken. Halvin oli Finnmatkat ainakin Aurinkomatkoihin verrattuna! Hintaero ei kuitenkaan ole kovin iso, mutta Finnmatkoja ne halvemmiksi väittivät ja asia varmaan onkin näin. Mutta siis tutkittuun tietoon perustuu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653502Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan283011- 1212376
- 121464
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822