vielä rytmihäiriöistä

mulla todettiin rymihäiriöt pari vuotta sitten.Nyt lääkkeinä tampocor,spesicor ja primaspan.Syke pysyi kunnossa,mutta nyt noin kuukauden ajan ollut ns. lisälyöntejä ei jättää niinkuin yhden lyönnin väliin.Lääkärini sanoi että nämä eivät ole vaarallisia,mutta minua ne häiritsee varsinkin nukkumaan mennessä.Pitäisikö ja varmaankin mennä uudestaan.Kellään samoja kokemuksia ja miten hoidettu.Kiitos vastauksesta jo etukäteen..))))
41297
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Koita päästä tilaan jossa et tunne stressiä, nukut riittävästi yms. Riittävän ajoissa, eli käytännössä heti kun ensimmäiset rytmihäiriötuntemukset tulevat, otettava beetasalpaaja auttaa.

Minä olen kärsinyt ajoittaisista tuntemuksista noin kahdeksan vuotta. Taas pitkästä aikaa rytmihäiriökausi, päivittäin on tuntemuksia ja näin ollen lääke täytyy ottaa. Minulla tämä johtuu lievästä stressistä sekä riittämättömästä lepoajasta. Kannattaa levätä aina kun on mahdollista.

Äänestä

Onko sinulle tehty Holter pitkäaikais-Ekg:tä? Ellei niin ehdota hoitavalle lääkärille että saisit lähetteen sellaiseen. Siinä selviää rytmihäiröiden määrä ja leposyke.
Itselläni pikän taistelun jälkeen selvisi, että syke oli mainitsemiesi estolääkkeiden vuoksi niin matala, että varsinkin aamuöisin syke tippui lähelle 30/min. Sain tahdistimen jolla perussyke nostettiin 70/min ja kuntoni koheni välittömästi, nyt eivät pulssia laskevat beetasalpaajat enää haittaa tahtia.

Äänestä
  • lääkärissä viimeinkin.Verikokeet otettiin ja paineet,jotka jostakin syystä olivat 175/92..eli yläpaine korkealla.Jatkotutkimuksiin odotellessa,sykkikööt nyt tolleen epatasaseen.Mulla ei ole ollu holtteria,olen kyllä kuullut siitä.Lekuri oli sitä mieltä että tuo tampocor aiheuttaa lisälyöntejä ja lääkkeiden annostukset pitää tarkistaa,siksi lähete myöhemmin sydänlääkärille.Odotellaan....))))

    Äänestä

Kärsin noin 3 vuotta ajoittaisista paniikkihäiriökohtauksista ja usein levossa tunsin omituisia "muljahteluja" rinnassa. Sydänkäyrissä kävin ja todettiin, että terve olen, syke oli vain aika alhainen 40- 50 lyöntiä. Paniikkihäiriö on vaaraton ominaisuus, jonka laukaisevana tekijänä tunnetaan esimerkiksi stressi, tupakka, alkoholi, ylipaino ja serotoniinin vähäinen määrä elimistössä.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


kohta 51 kirjoitti:

mulla todettiin rymihäiriöt pari vuotta sitten.Nyt lääkkeinä tampocor,spesicor ja primaspan.Syke pysyi kunnossa,mutta nyt noin kuukauden ajan ollut ns. lisälyöntejä ei jättää niinkuin yhden lyönnin väliin.Lääkärini sanoi että nämä eivät ole vaarallisia,mutta minua ne häiritsee varsinkin nukkumaan mennessä.Pitäisikö ja varmaankin mennä uudestaan.Kellään samoja kokemuksia ja miten hoidettu.Kiitos vastauksesta jo etukäteen..))))

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu